بهترین مرکز مشاوره در اصفهان

راه های ارتباط موثر

اگر از زندگی اجتماعی و دوستان خود راضی نیستید  حتما این مطلب را مطالعه کنید. این مقاله به شما کمک می‌کند از وضعیتی که در آن از دوستان خود رضایت  چندانی ندارید ، به وضعیتی رسید که مشتاق دیدن دوستان خود باشید و برایشان در دسترس باشید و با آنها دوستای تازه‌ای پیدا کنید. در این مقاله خواهیم دید که چگونه ارتباط موثر داشته باشیم.

۱- داشتن دوست مهم تر از چیزی است که فکرش را می کنید

بیشتر مردم می دانند که  ارتباط موثر داشتن مهم است اما دقیقا نمی دانند تا چه حدی. دانشمندان معتقدند داشتن دوستانی که به ما اهمیتی بدهند امری حیاتی است آنها می تواند سلامتی ، موفقیت ، خوشحالی و… برای ما به ارمغان بیاورند. قبل از این که ببینیم چگونه دوست پیدا کنیم و ببینیم داشتن دوست چه اثراتی دارد.

بهترین مرکز مشاوره در اصفهان به بررسی راه های ارتباط موثر میپردازد.

 سلامتی

– اگر شما غذای خوب و سالم بخورید فرد سالم خواهد بود اگر غذای ناسالم بخورد احتمال اینکه سلامتی شما در معرض خطر قرار بگیرند افزایش می یابد. بر اساس مطالعاتی که گالوپ انجام داده اگر بهترین دوست شما رژیم غذایی خیلی سالمی داشته باشد ، احتمال اینکه شما هم رژیم غذایی خیلی سالمی داشته باشد بیش از ۵ برابر افزایش می یابد.

– تنهایی برای سلامتی شما بسیار خطرناک است. دانشمندان می گویند تنها ای از هوای آلوده ، در معرض چاقی و مصرف بالای نوشیدنی‌های الکلی هم خطر بیشتری برای سلامتی ما دارد.

 موفقیت

– ارتباط شما با دیگران تاثیر چشمگیری روی شما دارد. به طوری که شما معمولا از نظر اخلاقی شبیه دوستان خود خواهید شد.

– دوستان قدرت اراده شما را افزایش می‌دهند. به عنوان مثال افرادی که برای ترک اعتیاد نشست های مخصوصی که در آن افراد معتاد شرکت می‌کنند رفته‌اند ، معتقدند که به لطف دوستایی که در آن گروه ایجاد شده موفق به ترک شدن این بدان مفهوم است که وقتی در چالش گیر افتادید همراه داشتن دوستانی در کنارتان  ، گذر از آن چالش را برایتان آسان تر خواهد کرد.

– تان به شما کمک می‌کنند تا به مرحله بعدی زندگیتان وارد شوید. به عنوان مثال محققان می گویند ۷۰ درصد از مردم شغلشان را به کمک ارتباطات شخصی شان پیدا می‌کنند.

 خوشحالی

– به طور میانگین افراد تنها و غیر تنها به اندازه یکدیگر مشکل دارند اما وقتی که شما تنها باشید مشکلات استرس بیشتری برایتان ایجاد می‌کند و مدت بیشتری باقی می ماند. تنها بودن موجب میشود زودتر استرس را از خود بشوید و دوستانتان کمک می کند تا زندگی برای شما ساده تر به نظر برسد.

–  در هنگام استرس ، دوستان ، ارزش تان را به شما یادآوری می‌کنند و همچنین می‌تواند با دادن اطلاعات و دسترسی به منابعی که فراموش کرده کمک حالتان باشند.

– داشتن دوستان به شما حسی می‌دهد که انگار درآمدتان دو برابر است.  بودن در گروه های دوستی که حداقل ماهی یک بار همدیگر را می بیند همان درجه از شادی را به وجود می‌آورد که درآمد ۲ برابری برایتان ایجاد می‌کند.

– دوستی بهتر از داروی ضد افسردگی از بین شاخصی تعیین‌کننده برای خوشحالی است

یک دوستی خوب چیزی نیست که کسی بخواهد از دستش بدهد اما گاهی اوقات پیدا کردن یک دوست خوب سخت است. برای پیدا کردن دوست باید در نظر آنها جذاب برسید ، شروع کننده گفت و گو باشید ، به خواسته ها و نیازهای آنها توجه کرده و موارد زیادی را رعایت کنید. ملاقات با افراد جدید و دوست شدن با آنها شاید کار سختی به نظر برسد اما با کمی تلاش و خروج از پیله خودتان خواهید دید که آنقدرها هم کار دشواری نیست.

با مرکز مشاوره موفقیت همراه باشید تا به شما بگویم که چگونه دوست پیدا کنید و راه حل هایی را برای پیدا کردن دوستان جدید به شما معرفی کنیم.

یافتن دوستان بیشتر و ارتباط موثر

در این مقاله روش هایی برای یافتن دوستان بیشتر و ارتباط های موثر معرفی میکنیم:

ترس های درونی خود را تشخیص دهید

قدم اول ایجاد و تقویت یک تصویر ذهنی سالم از آشنا شدن و ملاقات  با افراد جدید است. گاهی ما آشنا شدن با افراد جدید را کار ترسناکی فرض میکنیم. نگران هستیم که آیا برخورد مناسبی خواهیم داشت یا نه. اینکه فرد مقابل از ما خوشش خواهد آمد یا نه ؟

حس درونی به مرور بهتر ذهنی تبدیل می‌شود که زندگی ما را تحت تاثیر قرار می دهند و ما را از ایجاد دوستان جدید دور می‌کند. است خجالت از دیگران نتیجه عملی این ترس از. اما بدانید که این ترس ها فقط در ذهن شما هستند و با وجود خارجی ندارند. اگر دقت کنید ۹۰% مردم به حدی مشغولیت های ذهنی دارند و درگیری‌های شخصی دارند که دیگر مجالی برای نگرانی در مورد شما ندارند. اما  ۱۰% باقیمانده کسانی هستند که می‌دانند رابطه بر اساس ارزش‌های قوی‌تری از آنچه که در ملاقات اولیه به سادگی گفته و عمل شده ، شکل می‌گیرد.

با افرادی که تا حدودی می شناسید شروع کنید

ممکن است اجتماعی شدن و مواجهه با تعداد زیادی از افراد چندان در ایجاد دوستی موفقیت‌آمیز نباشد. پس با قدم های کوچک شروع کنید. از افرادی که با آنها نسبتا آشنایی دارید شروع کنید.

برای ایجاد آشنایی های اولیه می توانید اقدامات زیر را انجام دهید:

  • با افرادی که قبلا  می شناختید ارتباط مجدد برقرار کنید : دوستانی که مدت هاست از آنها خبری ندارید و یا دوستانی که فقط با آنها احوالپرسی می‌کردید ، ارتباط برقرار کنید و سعی کنید دوستی تان را بازیابی کنید.
  • سعی کنید به گروه دوستان بپیوندید. ببینید آیا گروه دوستی وجود دارد که بتوانید به گروه شامل حق شوید یا نه.
  • سعی کنید دوستان دوستانتان را هم بشناسید و با آنها آشنا شده و رابطه دوستانه برقرار کنیم.
  • دعوت افراد برای بیرون رفتن را قبول کنید.
  • سعی کنید به دنیای بیرون از خانه قدم بگذارید
  • بعد از اینکه با دوستان معمولی تان صمیمیت ایجاد کردید حال می توانید با افراد جدیدی که نمیشناسید رودررو شوید.
  • به گروههای جلسه‌ای دوستانه و میتینگ های دوستانه بپیوندید.
  • در ورکشاپ ها و دوره ها شرکت کنید.
  • برای کارهای اجتماعی داوطلب شوید.
  • به مکان های فرهنگی و هنری بروید.
  • به گروه های فضای مجازی بپیوندید.

پیشقدم باشید

  • وقتی با افراد جدید آشنا شدیم و یکی از شما دو نفر باید قدم اول را بردارد. سعی کنید این شما باشید که برای ایجاد دوستی پیشقدم می شود. برخی از مسائل و تجارب خودتان را با آنها به اشتراک بگذارید. به مهمانی تان دعوتشان کنید و یا از آنها بخواهید با شما بیرون بیایند و برق بگذرانند.
  • سعی کنید فرد مقابل را بشناسید
  • سعی کنید فرد مقابلتان را بیشتر کشفش کنید.

برای شناخت بیشتر ممکن است سوالات زیر مفید باشد:

چه کاری انجام میدهد؟

سرگرمی های مورد علاقه اش کدامند؟

اخیرا مشغول چه فعالیت هایی بوده است؟

اولویت ها و اهدافش کدامند؟

سعی کنید خودتان باشید

برای پیدا کردن دوستان جدید سعی نکنید خود را تغییر دهید.این بدترین کاری است که میتوانید انجام دهید.چرا که هرچند برای مدت زمان کوتاه خود پیش بروید و در بلند مدت نمی توان خود واقعی تان را مخفی کنیم.حتی اگر موفق به این کار شدید از این دوستی لذت نخواهید بود چراکه خود واقعی‌تان علایقتان و افکارتان نیست.

سعی کنید در دسترس باقی بمانید

نهایتاً آنجا که مهم است حفظ ارتباط از. هر زمانی که وقت داشتید دوستانتان را دعوت کنید تا با شما وقت بگذرانند. نظرهای خود را با آنها به اشتراک بگذارید. اگر ندانسته مدتی او را ببینی با روش‌های مختلف ارتباط برقرار کنید.

سعی کنید برنامه های تان را با هم تنظیم کنید تا حداقل یک زمانی را برای صرف شام و آنها بتوانند با هم باشید.

با مراجعه به یک مرکز مشاوره اصفهان ارتباطات موثر را خود تقویت کنید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

آیا می خواهید به بحث بپیوندید؟
در صورت تمایل از راهنمایی رایگان ما استفاده کنید!!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.