آموزش مهارت های دوست یابی

مرکز مشاوره خانواده در اصفهان

داشتن دوست خوب عامل مهمی در سلامت روان افراد است. اگرچه برخی افراد بطور ذاتی شخصیتی معاشرتی دارند و سریع با دیگران دوست می شوند،  شیوه های خاصی برای دوست یابی وجود دارند که لازم است آنها را فرابگیریم زیرا دیگر مانند دوران کودکی مان تنها گفتن جمله ساده “آیا با من دوست می شوی؟” جواب نمی دهد. آموختن روش های صحیح دوست یابی و مخصوصا حفظ دوست یا دوستان خوب در داشتن زندگی و آینده درخشان ما نقش ارزشمندی دارد. به همین منظور، مرکز مشاوره موفقیت به عنوان بهترین کلینیک روانشناسی اصفهان روش های صحیح دوست یابی را به ما عزیزان آموزش می دهد.

از دیگران دوری نکنید، با آنها بجوشید و گرم بگیرید

اگر از کودکی به شما آموخته باشند که با غریبه ها حرف نزنید، جوشیدن با دیگران برایتان کمی دشوار و عجیب خواهد بود. باید یاد بگیرید که با دیگران چطور سر صحبت را باز کنید و به گفتگو بپردازید حتی اگر زبان آنها را نمی دانید. این خود یک مهارت است. بدست آوردن یک دوست خوب بهایی دارد و شکستن دایره امن و عزلت تلاش شما را می طلبد. روش های مختلفی برای جوشیدن با دیگران وجود دارد. مثلا دعوت کردن آنها برای یک گردهمایی یا یک رویداد حتی ساده می تواند روش مناسبی برای آغاز آشنایی بیشتر با آنها باشد. به همین بهانه می توانید با کسی که قصد دوستی با او را دارید شروع به صحبت کنید و بعد با او گرم بگیرید. سپس به او ایمیل یا تلفن بزنید و مثلا از او بخواهید شما را در انجام فعالیتی همراهی کند. حتی در این زمینه خود شما هم به او پیشنهاداتی بدهید. مثلا دعوت کردن هایی نظیر رفتن به یک رویداد یا قهوه خوردن.

با دیگران صمیمانه برخورد کنید

طوری با دیگران برخورد و رفتار کنید که گویی از قبل با هم دوست بوده اید. از صحبت کردن با آنها لذت ببرید، به صحبت های آنها به دقت گوش دهید و برای آنها به اندازه کافی وقت بگذارید. با این روش ها امواج مثبت خود را به سمت آنها می فرستید و در نظر آنها دوست داشتنی خواهید شد.

در سلام کردن سبقت بگیرید

به دیگران توجه کنید. اولین و ساده ترین راه در این زمینه سلام کردن است. با سلام کردن سر صحبت باز می شود، با یکدیگر صمیمانه تر برخورد می کنید و خود را خونگرم معرفی کرده اید.

به هیچ وجه پشت سر دیگران حرف نزنید

غیبت کردن را کاملا کنار بگذارید. کسی که پشت سر دیگران غیبت می کند قابل اعتماد نیست و در دوستی با افرادی که اهل غیبت کردن هستند باید مراقبت نمود زیرا آنها افراد ایده آلی برای دوستی نیستند.

مرکز مشاوره ازدواج در اصفهان

برای دیگران نقش بازی نکنید، خودتان باشید

همه ما الگوی منحصر به فرد خودمان هستیم. اگر بدون نقش بازی کرن همانی که هستیم را نمایش دهیم این منحصر به فرد بودن خود را به دیگران نشان خواهیم داد. خود ما نیز از اینکه با افرادی که خودشان هستند احساس راحت تری داریم تا اینکه با یک فرد قلابی دوست باشیم.

با دوست یا دوستان دوستان خود نیز دوست شوید

اگر به شدت تمایل به دوست یابی و داشتن دوستان بیشتر دارید، دوستی با دوستان دوستانمان بهترین روش برای یافتن دوستان بیشتر است. می توانید از دعوت کردن دوستان دوستانتان به یک مهمانی ساده شروع کنید. حتی می توانید خودتان برای رفتن به یک رویداد یا مهمانی ای که افراد بیشتری که تمایل دارید با آنها دوست شوید آنجا هستند اقدام نمایید. چنین فرصت هایی فرصت دیدار با افراد جدید را پیش روی شما خواهند گذاشت.

شرکت در کلاسها و تشکل ها را از دست ندهید

از فرصت یادگیری استفاده نمایید تا با شرکت کردن در کلاسهای مختلف آموزشی نه تنها به دانش و مهارت های شما افزوده شود، بلکه دایره دوستان خود را وسیع تر کنید. به باشگاههای ورزشی بپیوندید، در یک رقابت محلی شرکت کنید، حتی می توانید یک تیم اجتماعی متشکل از همکاران، همسایه ها، دوستان و دوستان دوستانتان تشکیل دهید.

کلینیک روانشناسی در اصفهان

به گروه دانشجویان قدیمی، فارغ‌التحصیلان، یا گروههای شبکه ای بپیوندید

با یک سرچ ساده در اینترنت، شبکه های مجازی و حتی در بین دوستانتان می توانید گروههای مختلفی را بیابید که میزبان رویدادهای متفاوتی هستند. به آنها بپیوندید تا بتوانید دایره دوستان خود را گسترده تر نمایید.

مسافرت کنید

خودتان را به یک محله، منطقه، شهر یا کشور محدود نکنید. سفر کنید تا با افراد بیشتری ارتباط بگیرید. حتی می توانید به تنهایی سفر کنید و از پیدا کردن دوستان تازه ای که حتی ممکن است همسفران آتی شما باشند لذت ببرید.

به رغم ساده بودن روش های دوست یابی که نیاز به صبر و تمرین دارند و همچنین با توجه به آثار مثبت داشتن رابطه دوستانه با دیگران، ممکن است شما فردی درونگرا و نه معاشرتی باشید و بخواهید این ویژگی شخصیتی را در خود تغییر دهید و با داشتن دوستان شایسته بیشر در اطرفاتان از زندگی خود بیش از پیش لذت ببرید. لذا، به شما مراجعان محترم پیشنهاد می کنیم که از مشاوران و متخصصان با تجربه بهترین مرکز مشاوره در اصفهان بهره ببرید.

مشاوره خانواده، زوج درمانی، مشاوره قبل از ازدواج، مشاوره قبل و بعد از طلاق، مشاوره فردی، مشاوره شغلی و تحصیلی، کلیه خدمات روانپزشکی، مشاوره کودک و نوجوان، بازی درمانی، روان درمانی، نوروفیدبک، مشاوره تغذیه، ارزیابی روانشناختی و ارائه سخنرانی ها و کارگاه های آموزشی عمومی، تخصصی و پژوهشی از جمله فعالیت های مرکز مشاوره موفقیت به عنوان بهترین مرکز مشاوره در اصفهان با بهره مندی از روانشناس خوب در اصفهان می باشد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

آیا می خواهید به بحث بپیوندید؟
در صورت تمایل از راهنمایی رایگان ما استفاده کنید!!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.