مدیریت زمان دست خودمان است

کلینیک روانشناسی در اصفهان

آنکه جرات دارد یکساعت از وقتش را هدر دهد، هنوز ارزش زندگی اش را درک نکرده است.

چارلز داروین (طبیعت شناس و نظریه پرداز انگلیسی)

می توان گفت که با ارزش ترین دارایی انسان زمان می باشد. اصطلاح کمبود وقت اصلا وجود خارجی ندارد. چنانچه فردی بتواند زمان را در اختیار داشته باشد و آن را به درستی مدیرت کند، با مسئله ای به نام کمبود وقت مواجه نخواهد شد. اگر پیش از خواندن این مقاله مرکز مشاوره موفقیت به عنوان بهترین کلینیک روانشناسی اصفهان مقالات و کتبی را در خصوص مدیریت زمان خوانده باشید، متوجه شده اید که اکثر آنها بر پنج تکنیک مدیریت زمان تاکید دارند. در ادامه این مقاله قصد داریم این پنج تکنیک را بطور مختصر و پر بار برای شما خوانندگان مطرح نماییم.

تکنیک های ارزشمند مدیریت زمان

لیست برداری کنید

جهت ایجاد نظم در کارهای خود، لیست برداری کنید. نگه داشتن تمام کارها در ذهن مشکل و گاهی غیر ممکن است. افراد موفق از این تکنیک استفاده می کنند تا زمان خود را مدیریت کرده باشد. برایان تریسی می گوید: اگر لیستی برای انجام دادن کارهایت نداری، پول زیادی هم بدست نخواهی آورد.

از کاغذهای یادآوری استفاده کنید

با استفاده از کاغذهای رنگی یادآوری می توانید حتی برای تمامی فعالیت های ماههای آینده به درستی برنامه ریزی زمانی داشته باشید. این تکنیک آشفتگی را از شما دور میکند. لازم به ذکر است که نرم افزارهایی نی وجود دارند که در برنامه ریزی زمانی دقیق نیز به شما کمک می کنند.

تعداد جلسات خود را کم کنید

تعداد جلسات خود را به حداقل برسانید تا در هر جلسه یا نشست به نکات مهم و ضروری بپردازید، جلسات را متمرکزتر رهبری کنید و کارها با سرعت بیشتری پیش بروند. چنانچه به جلسات زیادی دعوت می شوید توصیه میکنیم از ترفندهای فرار استفاده کنید.

زمان خود را بلوکه نمایید
برنامه زمانی شما باید از پیش تعیین شده و منظم باشد. مثلا تمامیم تماسهای خود را برای یک روز معین بگذارید. بطور پراکنده با دیگران ملاقات نداشته باشید. برنامه های جدید را برای روزهای آینده و نه همین امروز و فردا تنظیم کنید تا هم فرصت آزاد داشته باشید و هم کارهای دیگرتان به تعویق نیفتند.

از زمان های بیکاری خود بهره ببرید

استفاده از آموزش ها و سمینارهای آنلاین، دی وی دی های آموزشی، کتاب های دیجیتال، وب سایت ها و کلیپ آموزشی گزینه های مناسبی برای بهره بردن از زمان های بیکاری می باشند. به خاطر داشته باشید که داشتن نظم در استفاده از زمان هایی که دیران به راحتی آنها را هدر می دهند می تواند برای شما نقطه قوتی باشد.

هر وقت گفتی “۱۰ دقیقه بیشتر وقت نمی برد”، بدان که در مدیریت زمان خود کاهلی کرده ای. فردریک شِرو، مربی با استعداد هاکی روی یخ کانادا می گوید:

افراد معمولی به این فکر هستند که چطور وقتشان را بگذرانند. افراد حرفه ای به فکر این هستند که چطور از وقتشان استفاده کنند.

کلینیک روانشناسی در اصفهان

چنانچه پس از بکار بردن ترفندهای مدیریت زمان این مقاله همچنان در انجام دادن کارها در زمان مشخص و استفاده از زمان خود به نحو درست مشکل دارید می توانید با مراجعه به بهترین مرکز مشاوره در اصفهان با دارا بودن روانشناسان خوب در اصفهان جهت مشاوره و آموزش گام به گام مهارت های لازم، مدیریت زمان خود را به دست بگیرید.

مرکز مشاوره موفقیت به عنوان یک مرکز مشاوره ازدواج در اصفهان یا بهتر است بصورت گسترده تر بگوییم که به عنوان یک مرکز مشاوره خانواده در اصفهان با بهره مندی از مشاوران و روانشناسان با تجربه آماده ارائه هرگونه خدمات مشاوره ای و روانشناختی به شما مراجعان محترم می باشد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

آیا می خواهید به بحث بپیوندید؟
در صورت تمایل از راهنمایی رایگان ما استفاده کنید!!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.