برونگرایی چیست؟ افراد برونگرا چه ویژگی هایی دارند

اگر مثبت نگاه کنیم ، برونگراها اغلب افرادی خوش صحبت ، اجتماعی ، عملگرا ،  پر شور و شوق ، دوستانه و برون ریز توصیف می‌شوند.

با دیدی بدبینانه  آنها افرادی توصیف می‌شوند که همیشه به دنبال جلب توجه هستند ، به سادگی دچار حواس پرتی می‌شوند و از تنهایی رنج می برند.کلینیک مشاوره موفقیت به برخی ویژگی های این افراد میپردازد.

برخی از ویژگیهای عمومی برونگراها عبارتند از:

  • دارای علایق فراوان و گسترده اند
  • عاشق برقراری ارتباط با گفت و گوی ند
  • از این که در مرکز توجه باشند به لذت میبرند
  •  اغلب کاری را انجام می‌دهند و بدان فکر می کنند
  • از کار گروهی لذت میبرند
  • اگر زیاد تنها به مانند احساس منزوی بودن می کنند
  • برای به دست آوردن ایده و ایجاد انگیزه از دیگران و منابع بیرونی الهام می گیرند
  • ابراز احساسات و صحبت درباره افکارشان را دوست دارند

برونگرایی برای افراد مختلف ، نتایج متفاوتی به همراه دارد. برخی از نتایج مثبت برون گرایی شامل این موارد است:

برونگراها زمان بیشتری برای با دیگران بودن و انجام فعالیت‌های اجتماعی صرف می کنند و مایلند دوستان بیشتری داشته باشند. تحقیقات همچنین نشان می‌دهند برونگراها در مقایسه با درون گرا ها افراد شادتری هستند و در مقابل اختلالات روانی آسیب پذیری کمتری دارند.

از طرف دیگر برونگراها رفتارهای پرخطر(مانند رفتارهای مخرب سلامت) بیشتری بروز می دهند.

جهت آشنایی بهتر با این افراد به کلینیک روانشناسی اصفهان مراجعه کنید.

بارزترین خصوصیات افراد برون گرا چیست ؟

۱- آنها عاشق حرف زدن هستند

آنها فقط از صحبت کردن با دوستان بین اقوام به همکاران لذت نمی برند بلکه عاشق گفت و گو با افراد کاملاً غریبه هم هستند. آنها عاشق این هستند که با افراد جدید آشنا شوند و در جریان جزئیات زندگی آنها قرار بگیرند. درونگراها پیش از حرف زدن حرف هایشان را منظم می کنند. اما صحبت کردن برای درونگراها روشی است برای کشف و سازماندهی افکار و ایده ها. برونگراها همچنین مایلند دوستان فراوانی داشته باشند. آنها به عنوان برونگرا ، در ملاقات با افراد جدید ، بازکردن سر صحبت و لذت بردن از همنشینی با دیگران خبر هستند. به همین دلیل دوست یابی و پیدا کردن دوستان جدید برای آنها آسان است.

۲- تعاملات اجتماعی به آنها انرژی و انگیزه می دهد

بعد از وقت گذرانی با دیگران پر انرژی و پر انگیزه می شوند .برونگراها تعاملات اجتماعی را مفرح و نشاط آفرینی می دانند و واقعا از این تعاملات انرژی می‌گیرند. اگر فرد برونگرا مجبور باشد زمان زیادی را تنها سپری کند  ، احساس بی‌انگیزگی و رخوت می‌کند. برونگراها بین وقت‌گذرانی با دیگران یا تنها بودن ، همیشه در جمع گروه بودند را ترجیح می‌دهند.با مراجعه به مرکز مشاوره اصفهان در تعامل با این افراد موفقتر باشید.

۳- دوست دارم با مباحثه مشکلات را حل کند

اگر با مشکلی روبه رو شوند ترجیح می دهند درباره مسئله و راه حل های مختلف آن با دیگران گفته بکنند. حرف زدن در خصوص مشکلات به  انها کمک می‌کند  سویه های عمیق مسئله را کشف و بهترین راه حل را پیدا کنند. بعد از یک روز سخت کاری یا در مدرسه ، صحبت کردن درباره آن با دوستان و خانواده به رفع استرس  آنها کمک می‌کند. درونگراها برعکس ترجیح می دهند بعد از یک روز سخت تنهایی درباره آن بیندیشند.

۴- دیگران آنها را گرم و صمیمی می دانند

چون برونگراها به شدت عاشق تعامل با دیگران هستند نزدیک شدن به آنها ساده است و بقیه آنها را جزو افراد دوست داشتنی می‌دانند. در مهمانی‌ها این فرد برون گراست که تازه وارد خوش آمد می  گوید و افراد را به یکدیگر معرفی می‌کنند به همین دلیل است که برونگراها اغلب به راحتی با افراد جدید آشنا می‌شوند و دوستان جدید پیدا می‌کنند.

۵- آنها بسیار گشاد رو هستند و به راحتی می‌توان با آنها آشنا شد

درونگراها گاهی سرد و گوشه گیر هستند. برونگراها برخلاف آن‌ها اغلب بسیار گشاده رو و صمیمی هستند و دوست دارند افکار و احساسات خود را با دیگران در میان بگذارند. به همین دلیل دیگران معمولاً احساس می‌کند آشنا شدن با برونگراها ساده تر است.

برونگرا یک طیف از. برخی به شدت برون گرا هستند و برخی کمتر. برونگرایی متداول تر از درون گرایی است. برونگراها در ارتباط با دیگران ماهر هستند و به همین دلیل برونگرایی معمولا ارزشمند تلقی می‌شود. این موضوع البته به این معنا نیست که یک ویژگی شخصیتی از دیگر ویژگی ها برتر از. هر ویژگی مزایا و معایب خاص خود را دارد. همچنین ممکن است شما در برخی شرایط  درونگرا  باشید و در برخی شرایط برونگرا.

 

                                         مرکز مشاوره موفقیت بهترین کلینیک روانشناسی اصفهان
مشاوره خانواده ، زوج درمانی ، مشاوره قبل از ازدواج ، مشاوره قبل و بعد از طلاق ، مشاوره فردی ، مشاوره شغلی و تحصیلی ، کلیه خدمات روانشناسی ، مشاوره کودک و نوجوان ، بازی درمانی روان درمانی ، نوروفیدبک مشاوره تغذیه ، ارزیابی روانشناختی و ارائه سخنرانی ها و کارگاه های آموزشی عمومی ، تخصصی و پژوهشی از جمله فعالیت‌های مرکز مشاوره موفقیت به عنوان بهترین مرکز مشاوره در اصفهان با بهره‌مندی از روانشناس خوب در اصفهان می باشد.

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

آیا می خواهید به بحث بپیوندید؟
در صورت تمایل از راهنمایی رایگان ما استفاده کنید!!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.