شادی را مجذوب خود کنید

مرکز مشاوره خانواده در اصفهان

در کنار کلیه مباحثی که بشر از ابتدای خلقت تاکنون در خصوص حیات و زندگی مطلوب انسان به آنها پرداخته است، می توان گفت که شاد بودن یکی از کلیدی ترین مسائل و موثرترین عامل تاثیرگذار در حفظ بقای انسان می باشد. همه انسانها از افسرده بودن گریزان هستند و همیشه در پی راه هایی برای شاد بودن و داشتن زندگی شاد هستند. خوشبختانه عوامل بسیار زیادی وجود دارند که می توانند در شاد بودن انسان نقش موثری داشته باشند. در این مقاله مرکز مشاوره موفقیت که بهترین مرکز مشاوره در اصفهان است، به برسی این عوامل می پردازد.

هدف زندگی بشر شاد بودن است. دالای لاما

۱٫ شخصیت

تیپ شخصیتی بر شاد بودن تاثیر بسیار زیادی دارد. برون گرایی و درون گرایی دو بعد شخصیت هستند که در تعیین میزان شادمانی فرد نقش موثری دارند. یک فرد طبیعی نه کاملا درون گرا و نه کاملا برون گراست. یعنی نه کاملا خونسرد و آرام به نظر می رسد و نه کاملا خشن و عصبانی. با این وجود، شخصیت افراد در یکی از این ابعاد پیشرفته تر است و به همین خاطر است که فردی را درون گرا یا برون گرا لقب می دهند. طبق مطالعات انجام گرفته، برون گرایی تاثیر بسزایی در شاد بودن دارد.

۲٫ عزت نفس

عامل دیگری که در شاد بودن موثر است، عزت نفس می باشد. آرجیل عزت نفس را عنصر جدا ناپذیر شادمانی می داند. وقتی فرد ناراحت است و شادی در او موج نمی زند، عزت نفس او کاهش می یابد.

۳٫ عقاید مذهبی

داشتن ایمان و اعتقادات مذهبی عامل تاثیرگذاری بر شاد بودن انسان است. مایرز می گوید: چون یک فرد با ایمان ارتباطات معنوی دارد، احساس پوچی، رهاشدگی و تنهایی کمتر در او مشاهده می شود. افراد با ایمان احساس آرامش و شادمانی بیشتری نسبت به بقیه مردم دارند. آنها به علت احساس نزدیکی که با خداوند یا قدرت برتر خود دارند، همه مسائل و افراد را با دید مثبت می نگرند و همین امر بر شادی آنها می افزاید.

۴٫ شرایط اقتصادی

نمی توان از تاثیر مهمی که وضعیت اقتصادی بر شادی انسان دارد غافل بود. با افزایش درآمد و دارایی افراد، شادی افزایش می یابد. می توان گفت بین ثروت یا درآمد و شادی رابطه مستقیمی وجود دارد. البته منظور از درآمد، رقمی است که نیازهای مادی فرد را برطرف می سازد. زیرا طبق شواهد درآمد بیش از حد از میزان شاد بودن افراد می کاهد.

۵٫ سلامتی

سلامتی با شاد بودن ارتباط دارد. شادی دستگاه ایمنی بدن را تقویت می کند و باعث سلامت فرد می گردد. فقدان شادی استرس بوجود می آورد و استرس هم عامل ایجاد کننده بیماری های خطرناک است. شادی بر سلامت روانی نیز تاثیرگذار است. یک فرد شاد می تواند بر فشارهای روانی غلبه کند.

۶٫ جنسیت

هر دو جنس زن و مرد از میزان شادی یکسانی برخوردارند. اما در زمان مواجهه با افسردگی، زنان از شادی کمتری برخوردارند و بیشتر به افسردگی مبتلا می شوند. البته می توان گفت که زنان نسبت به مردان عواطف مثبت و منفی بیشتری دارند که برآیند آنها موجب مساوی بودن شادی در هر دو جنس زن و مرد می گردد.

۷٫ رضایت شغلی

فردی که از شغل خود رضایت دارد بیشتر از دیگران شاد است. کنفوسیوس می گوید: شغلی که عاشق آن هستی را انتخاب کن زیرا مجبور نیستی کار کنی.

۸٫ اوقات فراغت

انواع فعالیت های مربوط به اوقات فراغت موجب شادی می گردند. البته منظور فعالیت هایی است که فرد از روی علاقه و با آزادی آنها را انتخاب می کند. این نوع فعالیت ها حتی اگر کمی آزار دهنده باشند (مانند ورزش بوکس)، باز هم در فرد احساس شادی ایجاد می کنند. یکی از فعالیت هایی که بسیار شادی آور است موسیقی می باشد. موسیقی انسان را آرام می کند و روح را برمی انگیزد و فرد را به وجد می آورد. یکی دیگر از فعالیت های شادی آور ورزش می باشد. ورزش کردن سرعت دستگاه گردش خون را بالا می برد، عضلات را تقویت می کند و باعث سلامت جسم و روح می گردد. ورزش افسردگی و استرس را دور می کند و عزت نفس فرد را بالا می برد. همه این عوامل منجر به شادمانی فرد می گردند.

مرکز مشاوره خانواده در اصفهان

از آنجاییکه شادی یکی از احساسات مثبت و بسیار تاثیرگذار بر سلامت جسمانی و روانی افراد می باشد و نقش موثری بر سلامت جامعه نیز دارد، به شما خواننده عزیز پیشنهاد می کنیم که چنانچه به هر دلیلی از شاد بودن فاصله گرفته اید و قادر به مقابله با مشکلات و افزایش احساس شادی در خود نیستید، از راهنمایی و همراهی روانشناسان خوب در اصفهان بهره ببرید تا از تمام لحظات زندگی خود با شادی و رضایت لذت ببرید. این را بدانید که شادی شادی می آورد. پس از همین لحظه، به هر بهانه ای، حتی بی بهانه شاد باشید.

مرکز مشاوره موفقیت بهترین کلینیک روانشناسی اصفهان

مشاوره خانواده، زوج درمانی، مشاوره قبل از ازدواج، مشاوره قبل و بعد از طلاق، مشاوره فردی، مشاوره شغلی و تحصیلی، کلیه خدمات روانپزشکی، مشاوره کودک و نوجوان، بازی درمانی، روان درمانی، نوروفیدبک، مشاوره تغذیه، ارزیابی روانشناختی و ارائه سخنرانی ها و کارگاه های آموزشی عمومی، تخصصی و پژوهشی از جمله فعالیت های مرکز مشاوره موفقیت به عنوان بهترین مرکز مشاوره در اصفهان با بهره مندی از روانشناس خوب در اصفهان می باشد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

آیا می خواهید به بحث بپیوندید؟
در صورت تمایل از راهنمایی رایگان ما استفاده کنید!!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.