با مرد عصبی چه کنیم؟

زندگی با یک شوهر عصبانی مانند زندگی در کنار یک آتشفشان فعال است. همیشه باید در یک حالت آماده باشد تا مبادا انفجار صورت بگیرد. حتی یک تلنگر کوچک می تواند بلافاصله تعادل را از بین برده و یک روز خوب را خراب کند. یک تفاوت بزرگ بین شوهر و آتشفشانی این است شما راحت تر می توانید از آتشفشان دور شوید، ولی از شوهر عصبانی خیر. با این حال عصبانیت مردان قابل کنترل تر از یک آتشفشان  است. شما می توانید تا حدودی خود را آماده کنید تا از فوران گدازه های خشم او جلوگیری کنید.

 مرکز مشاوره اصفهان معتقد است عصبانیت ، اختلال سیستمی در بدن را موجب می شود و می تواند عوارض ناگواری را ایجاد کند که این اختلالات در مرد و زن کاملا متفاوت است. مردان هنگام عصبانیت ، قابلیت انقباض عضلات شان به مراتب بالا می رود و توانایی درگیری فیزیکی آنها بیشتر می‌شود چرا که هدف آنها از این کار فرار کردن از موضوعی است که در حل آن به بن بست خورده و یا توانایی حل آن را ندارند.

 مردان بیشتر کلامی هستند و به همین خاطر باید اجازه دهید عصبانیت خود را بیرون بریزند. در حالی که زنان تمام خشم خود را درون خود نگه می‌دارد و با گریستن آن را نشان می دهند. در مورد یک زوج متاهل ، تمام خشم مردم توجه زن خواهد بود چون او نزدیکترین فرد به شوهرش می باشد.

 استرس  ، نا امیدی و ترس ، مردان را عصبانی می‌کند. می توانید به همسرتان بگویید که با این که می دانید این روزها چه استرس فراوانی دارد و این مسئله او را عصبی کرده است ، اما این موضوع باعث شده که رابطه زناشویی تان نیز تحت تاثیر قرار گیرد. با همسرتان شفاف و روشن گفت‌وگو کنید و بدون قید و شرط حمایت کنید.

 چگونه با یک شوهر عصبی رفتار کنیم ؟

 در اینجا می توانید راه کارهایی که کلینیک مشاوره موفقیت برای برخورد با عصبانیت مردان ارائه کرده که ممکن است با کمی صبر و آرامش ، مشکلات شما را حل کند:

در آتش خشم او هیزم نریزید

خشم یک  ویژگی مهم دارد که موقت است. بنابراین وقتی که همسرتان عصبانی است ، با او جرو بحث نکنید ، آتش خشم او خیلی زود فرو کش خواهد کرد. اگر در مقابل شما هم شروع به داد و بیداد کنید ، ممکن است  جر و بحث تان ساعت ها و حتی روزها طول بکشد.

عصبانی نشوید

عاقلانه نیست در پاسخ به خشم شوهرتان عصبانی شوید.اگر سکوت کنید و آرامش خود را حفظ کنید احتمالا او از رفتارش خجالت میکشد و سعی در اصلاح رفتارش میکند و حتی بیشتر به شما احترام میگذارد.

صبر کنید تا او آرام شود

درست است که خشم او باعث عصبانیت شما نیز میشود ،  اما خشم خود را هنگامی که او منطقی‌تر است ، نشان دهید. شاید یک سوال برایتان پیش آمده که چرا وقتی که همه چیز به روال عادی برگشت ، او هنوز هم عصبانی است. بدن انسان یک سیستم انرژی است و برای تغییر انرژی لازم از زمان بگذرد. معمولاً اثر آدرنالین ۲۰ دقیقه طول می کشند. صبر کنید این زمان بگذرد و هنگامی که آرام شد اعتراض خود را نشان دهید.

آستانه تحمل خود را تعیین کنید

بزرگترین اشتباهی که دیده می‌شود این است که زن و شوهر مرزهای تحمل شان را برای هم مشخص نمی کنند. آستانه تحمل تان را تعیین کنید و آنها را به شوهرتان بگویید. این کار یکی از موثرترین روش های مدیریت خشم در خانه است. مطمئنا وقتی همسرتان بداند شما عزیز مرزی به بعد کنترل خود را از دست می‌دهید ، سعی می کند قبل از رسیدن به آن بحث را تمام کند.

جنگ های خود را انتخاب کنید

بزرگترین ژنرال ها می دانند که باید جنگ هایی را برای مبارزه انتخاب کنند که می توانند برنده شوند. آنها در مواردی که نمی توانند برنده باشند ، منابع و انرژی خود را هدر نمی دهند. اما این را بدانید که زندگی زناشویی میدان جنگ نیست که به دنبال برنده هستید. هرچقدر  صبورتر باشید برنده اصلی شما خواهید بود.

در صورت نیاز عذر خواهی کنید

(متاسفم)   یکی از گام‌های منطقی است. اگر نقش اصلی را در تشدید جنگ و دعوا داشته‌اید ، به سادگی مسئولیت آن را بر عهده بگیرید و بگویید (متاسفم).هیچ چیز سریع تر از عذر خواهی نمیتواند قلب یک فرد عصبی را آرام کند .مراقب باشید که در ادامه از (اما ) استفاده  استفاده نکنید.نکنید. به عنوان مثال:  من خیلی متاسفم که شما را ناراحت کردم اما شما نباید آن کار را می‌کردید.  از اما استفاده می‌کنید و عذرخواهی بی‌تأثیر خواهد بود.

شوخ‌طبعی بهترین محافظ شماست

در هنگام خشم شوهرتان ، به یاد داشته باشید که خنده بهترین دارو برای شما و اوست. در مورد چیزهای خنده دار فکر کنید. می‌توانید یک جوک را در ذهنتان مرور کنید ، اینگونه باعث می شود که لبخند روی لب شما بنشیند و خشم همسرتان زودتر فروکش کند. البته لبخند شما نباید به گونه‌ای باشد که شوهرتان تصور کند که او را مورد تمسخر قرار داده اید.

با او مهربان باشید

با شوهرتان مهربان باشید و او را متقاعد کنید که تنها مهربانی نسبت به یکدیگر باعث حفظ رابطه خواهد شد. مهربانی است که تمام زخم ها را بهبود می بخشد و روح را به درجات بالا ارتقاء می دهد.

رژیم غذایی اهمیت دارد

هیچ چیز به اندازه یک رژیم غذایی مناسب در سلامت روانی و کاهش استرس نمی تواند موثر باشد. اگر در رژیم غذایی از مواد سرخ شده ، فرآوری‌شده ، چربی ها و شیرینی جات استفاده می کنید پس جای تعجب نیست که مغز همسرتان در آتش باشد. رژیم لاغری به خصوص روده های ظریف می‌تواند هر فرد را دیوانه کند.

 اگر این کارها را انجام دادید و تاثیری نداشت ، توصیه می‌کنیم که به کلاسهای مدیریت خشم بروید. شوهرتان ممکن است اختلال خشم یا برخی شرایط مرتبط با مغز را داشته باشد که باید توسط یک متخصص حرفه ای مورد توجه قرار گرفت او را متقاعد کند که از یک روانشناس خوب در اصفهان کمک بگیرد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

آیا می خواهید به بحث بپیوندید؟
در صورت تمایل از راهنمایی رایگان ما استفاده کنید!!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.