راز شاد زیستن برای زنان

بیشتر خانم ها می دانند که چگونه همسر، فرزندان یا اطرافیان شان را شاد کنند. اما وقتی نوبت به خودشان می رسد این موضوع  نه تنها جدی نمی‌گیرند بلکه در کمترین اولویت زندگیشان نیز قرار می‌دهند. این در حالی است که روانشناسان معتقدند شادی در متن زندگی زنان باید جاری باشد نه در حاشیه زندگیشان.

 راههای شاد بودن زنان بسیار است: تفکر مثبت ، دیدگاههای بدور از بدبینی ، جذب انرژی مثبت از کائنات و دریافت بهترین ها و…. . همه اینها کلیشه ای و تکراری اند و حتما شما هم بارها و بارها درباره ایشان شنیده اید. لابد هیچ تاثیری هم بر زندگی و شادیتان نداشتند.  آدم های شاد زمان زیادی را برای خوشبینی ، شکرگزاری ، تمرین مهربانی ، رسیدگی به روابط محبت آمیز ، متعهد شدن به اهداف پر مفهوم ، بهره بردن از لذت های کوچک زندگی و امثال آن صرف می‌کنند. اما هیچ وقت در کارهای دیگران دخالت نمی‌کند فراموش کنید دیگران چه می کنند. نگاه نکنید که چه دارند و چه هستند. هیچ کس وضعیت بهتری نسبت به شما ندارد کسی نمی تواند کاری را به خوبی شما انجام دهد. شما در مسیر خودتان قدم میزنید. گاهی اوقات یکی از دلایل اینکه با نوع امنیت دست و پنجه نرم می کنیم این است که شرایط پشت صحنه خودمان را با شرایط ظاهری دیگران مقایسه می‌کنیم. به جای اینکه به صدای خودمان گوش دهیم به صدای دنیا گوش میدهیم. پس دست از مقایسه کردن بردارید.

 باور کنید خودتان راههای شاد بودن زنان را می دانید. فقط کافی است عینک بدبینی را از چشمتان بردارید و آزادانه به سمت جذب شادی و شادابی بروید. با کلینیک مشاوره موفقیت همراه باشید تا در باره راههای شاد بودن بیشتر بدانید.

 برای شادی خود به افراد و اتفاقات متکی نباشید

 ناراحتی در شکاف بین چیزی که الان داریم و چیزی که فکر میکنیم لازم داریم قرار می‌گیرد. اما حقیقت این است که لازم نیست برای راضی و شاد بودن چیز بیشتری نسبت به آنچه الان داریم به دست بیاوریم. برای شاد بودن نیاز به اجازه هیچ کس دیگری نداریم. زندگی شما فوق العاده است نه به این دلیل که کسی این را می گویند بلکه به این دلیل که چیز تازه‌ای به دست آورده اید. به خاطر اینکه تصمیم گرفته اید اینطور باشد . انتخاب همیشه با خودتان است که زندگی کنید و تجربه کنید. به محض اینکه آدم ها و چیزهای دیگر را برای شادیتان مسئول نکنید ، احساس شادی بیشتری خواهید کرد. اگر الان ناراحتی تقصیر کسی دیگری نیست. خودتان باید مسئولیت کامل ناراحتی خود را بر عهده بگیرید و توانایی برای شادتر شدن را به دست خواهید آورد. دست از آماده کردن موقعیتی که باعث شادیتان شود بردارید. فقط کافی است عظمتی که در این لحظه از آن شما شده است را دریافته و شکرگزار آن باشید و خیلی زود موقعیت های عالی و مناسب برای تان فراهم خواهد شد.

 خشم و کینه را در خود نگه ندارید

 کاری کنید که امروز آخرین روزی باشد  که اسیر ناراحتی های قدیمی هستید. چیزی که در گذشته اتفاق افتاده است فقط یک بخش از کتاب زندگی شماست. فقط کافی است یک کتاب را ورق بزنید. همه ما به خاطر تصمیمات خودمان و دیگران صدمه دیده ایم و با این که درد و ناراحتی ناشی از این تجربیات کاملاً طبیعی هستند و گاهی اوقات برای مدتی طولانی در شما می مانند. احساس خشم و کینه ما را  وا می دارد که همان درد را دوباره و دوباره برای خودمان تکرار کنیم و فراموش کردن آن برای ما سخت شود.

 ش چاره کار است. باعث می‌شود بتوانید بدون مقابله کردن با گذشته ، روی آینده تان تمرکز کنید. برای دریافتن قدرت بی نهایت چیزی که در آینده اتفاق می‌افتد ، باید هر چیزی که پشت سرتان است را ببخشید. بدون بخش ، زخم ها هیچ وقت خوب نمی شوند برای رشد فردی شما حاصل نخواهد شد. به این معنی نیست که گذشته تان را پاک می کنید یا اتفاقاتی که افتاده را فراموش میکنید. به این معنی است که آن درد و خشم را کنار می گذارید و در عوض انتخاب میکنید که از آن اتفاق درس بگیرید و به سمت آینده تان حرکت کنید.

 کلینیک روانشناسی اصفهان به شما کمک می کند تا  شاد زیستن را در خود تقویت کنید.

 برای شاد بودن عجله کنید

 وقت تلف نکنید. همین امروز را غنیمت بشمارید و در همین لحظه اکنون برای شادی خود به پاخیزید. به نکات مطرح شده توجه کنید و برای اجرایی کردن آن ها در تلاش باشید. این چند اصل ، راز هایی هستند که با متحول کردن زندگی تان می تواند شما را به یک زن شاد و خندان تبدیل کنند فراموش نکنید شما لایق بهترین احوال هستید و هیچ لوازم آرایشی به اندازه شادی و تبسم شیرین بر لب ، نمی تواند شما را زیبا و جذاب تر کند.

 وقت گذاشتن برای خود

 زنان شاد نه همیشه خوابند و نه همیشه بیدار ، نه همیشه مشغول همسرداری و بچه داری اند و نه همیشه  غافل از نقش های زنانه!  آنان برنامه ویژه‌ای برای زندگی دارند ، برنامه‌ریزی می‌کنند که نه‌تنها همیشه در اختیار همسر و فرزندان باشند بلکه زمانی را نیز برای وقت گذراندن با خود داشته باشند از راهنمایی و همراهی روانشناس خوب در اصفهان بهره ببرید تا از تمام لحظات زندگی خود لذت ببرید و شاد باشید. معمولاً آنها به خود می رسند و دائم برای با طراوت با شاد بودن شان تلاش می‌کند و به هر طریق ممکن تجدید روحیه کرده و روح و روان خود را سالم و پر انرژی نگاه می دارند مثلاً با اختصاص دادن زمانی از اوقات روزانه به خویش  فرصت خلوت کردن با خود پیدا می‌کند و به علاقه مندی ها و سرگرمی های شان میپردازند. مطالعه کردن ، ورزش کردن ، گفتگو با همسر ، دیدار دوستان و آشنایان ، بازی با بچه ها و…  برخی از فعالیت های زنان شاد است.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

آیا می خواهید به بحث بپیوندید؟
در صورت تمایل از راهنمایی رایگان ما استفاده کنید!!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.