اشتباهات در شروع رابطه عاطفی

۲۰ مورد از اشتباهات که ممکن است در شروع رابطه عاطفی خود انجام دهید

مقدمه

افراد در شروع رابطه عاطفی خود ممکن است با چالش هایی روبه رو شده و ندانند چگونه در چنین شرایط باید رفتار کنند. عجله کردن یکی از رایج ترین اشتباهاتی است که افراد هنگام شروع یک رابطه جدید، مرتکب می شوند. عشق چیز زیبایی است، اما برای رشد و شکوفایی نیاز به زمان دارد. تلاش برای به نتیجه نشان دادن یک رابطه در شروع می تواند منجر به سوء تفاهم ها و فشارهایی به هر یک از طرفین شود. برای این که بتوانید در شروع رابطه عاطفی خود رفتار درستی داشته باشیند، می توانید از مشاورین در این زمینه کمک بگیرید. روانشناسانی که در مرکز مشاوره ازدواج در اصفهان فعالیت می کنند، می توانند به شما کمک کنند تا با یک دید بازتر نوع رفتار طرف مقابل خود را بررسی کرده و بتوانید درست ترین تصمیم را بگیرید. در این مقاله ما قصد داریم درباره اشتباهات در شروع رابطه عاطفی و راهکارهایی برای انجام ندادن آن، توضیح دهیم. لطفا تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

معرفی رایج ترین اشتباهات در شروع رابطه عاطفی

۱-واقعیت رابطه را قبول نمی کنیم

یکی از اشتباهات شایع در شروع یک رابطه، نپذیرفتن واقعیت‌ های موجود است. بدانید که هیچ کس کامل نیست و هیچ رابطه ای بدون چالش نیست. در مورد آنچه می توانید از شریک زندگی خود انتظار داشته باشید، واقع بین باشید و درک کنید که هر دوی شما نقص ها و محدودیت هایی دارید. در زمان شروع رابطه بهتر است شخصیت و نوع اعتقاد طرف مقابل خود را بررسی کنید. عدم توجه به اختلاف فرهنگی، می تواند مشکلات بسیار جدی برای شما در آینده به وجود آورد.

۲-دیر رسیدن

یکی اشتباهات در شروع رابطه عاطفی که اغلب توسط برخی از افراد به آن توجه نمی شود، عدم توجه به تایم قرار است. سعی کنید در روزهای اولیه شروع رابطه خود حتما سر وقت به مکان قرار برسید.

معرفی رایج ترین اشتباهات در شروع رابطه عاطفی

۳-سوال کردن درباره روابط سابق

بسیار طبیعی می باشد که شما برای این که بتوانید شریک زندگی خود را با دید بازتری انتخاب کنید، درباره روابط گذشته آن سوالاتی بپرسید. با این وجود ذکر این نکته الزامی می باشد که شما نباید بیش از اندازه درباره این موضوع سوال کنید.

اینکه آیا سوال درباره روابط گذشته مشکلی دارد یا خیر، به زمان و شرایط موجود نیز بستگی دارد. در برخی مواقع، ممکن است بهتر باشد این سوالات را پس از گذشت مدت زمانی از آشنایی خود بپرسید. پرسش هایی در مورد روابط گذشته باید همراه با احترام و حفظ حریم شخصی هر فرد انجام شود. اجبار کردن طرف مقابل خود برای جواب دادن درباره روابط گذشته، می تواند باعث ایجاد احساس ناامنی در رابطه به جای تقویت آن شود. برای این که بدانید چه سوالاتی را می توانید در روزهای اولیه خود بپرسید، می توانید مقاله زیر را مطالعه کنید.

۴-چک کردن گوشی

این رفتار می ‌تواند تنش و اختلافات در رابطه را ایجاد کند. برای این که بتوانید یک رابطه سالمی داشته باشید، به شما عزیزان توصیه می کنیم در شروع رابطه خود از چک کردن گوشی طرف مقابل خود، خودداری کنید. بهتر است در شروع رابطه خود وسواس فکری و عملی نداشته باشید.

۵-زیاد صحبت کردن

زیاد صحبت کردن می ‌تواند در شروع رابطه عاطفی مشکلاتی را به وجود آورد. اگرچه ارتباط باز در یک رابطه بسیار حائز اهمیت است، اما زیاده روی در صحبت کردن نیز ممکن است به عنوان یک عامل مخرب آسیب هایی را به رابطه شما وارد کند.

زیاد صحبت کردن

در یک رابطه موفق، تعادل مهمی بین حرف زدن و گوش دادن وجود دارد. زیاد صحبت کردن ممکن است باعث نقص در این تعادل شود و باعث شود که یکی از افراد احساس کند، توجه کمتری به نظرات و حس هایش می ‌شود.

۶-همیشه در دسترس بودن

افراد برای حفظ رابطه خود نیاز به فضای شخصی دارند. همیشه در دسترس بودن ممکن است این فضای شخصی را کاهش دهد.

۷-سکوت در برابر مشکلات

سکوت ممکن است در برخی مواقع به عنوان یک ابزار مؤثر در ارتباطات مورد استفاده قرار گیرد، اما در برخی موارد، استفاده از آن به صورت بیش از حد می‌ تواند به روابط عاطفی شما و همسرتان، ضربه بزند.

سکوت ممکن است ابهامات را در رابطه تشدید کند. عدم انجام گفتگوهای باز، ممکن است باعث شود که هر دو طرف به نتایج مختلفی از موضوعات مشترک برسند.

سکوت در برابر مشکلات

 ۸-مقایسه کردن خود با زوج های دیگر

یکی دیگر از اشتباهات در شروع رابطه عاطفی، مقایسه کردن رابطه خود با سایر زوج های دیگر است. هر فرد از خصوصیات اخلاقی متفاوت برخوردار است، از این جهت مقایسه کردن بیش از اندازه رابطه خود با دیگران می تواند باعث ایجاد تنش ها و درگیری هایی در رابطه شما شود.

۹-عدم تعیین مسیر رابطه

با انتخاب مسیر درست در شروع رابطه عاطفی، می توانید از وارد شدن تنش در رابطه خود تا حد بسیار زیادی جلوگیری کنید.

۱۰-انتقاد بیش از اندازه

یکی از اشتباهات در شروع رابطه عاطفی، انتقاد بیش از اندازه می باشد. نقد بیش از اندازه از طرف مقابل خود نه تنها سازنده نیست، بلکه باعث وارد شدن آسیب هایی نیز به رابطه عاطفی شما می شود.

۱۱-عدم پذیرش مسئولیت

برای شروع یک رابطه عاطفی بسیار مهم است در قدم اول بتوانید مسئولیت رابطه را برعهده بگیرید.

عدم پذیرش مسئولیت

۱۲-آداب نادرست غذاخوردن

نوع رفتار شما می تواند در به سرانجام رساندن یک رابطه بسیار تاثیرگذار باشد. بهتر است برخی از آداب رفتاری خود از جمله غذا خوردن بیشتر توجه کنید.

۱۳-اجازه به طرف مقابل برای این که شما را کنترل کند

شما عزیزان نباید به طرف مقابل خود اجازه دهید بیش از اندازه در شروع رابطه، شما را کنترل کنند.

۱۴-نادیده گرفتن خود در شروع رابطه

نایده گرفتن خود در شروع رابطه می تواند مشکلات بسیار جدی با گذشت زمان برای شما به وجود آورد. وقتی که شخص به نیازها و احساسات خود توجه می‌کند و آن ها را نادیده نمی‌ گیرد، قادر است بهترین وجه خود را در رابطه نشان دهد؛ این امر می‌ تواند به ارتقاء روابط کمک کند. برای داشتن یک رابطه سالم باید بتوانید میان عقل و احساسات خود تعامل ایجاد کنید.

 برای این که بتوانید از به وجود آمدن مشکلات در رابطه خود جلوگیری کنید، به شما عزیزان توصیه می کنیم حتما به یک مرکز مشاوره در اصفهان مراجعه کرده و مشکلات خود را با فردی با تجربه در میان بگذارید.

۱۵-کنار گذاشتن دوستان

در روابط عاطفی، حفظ ارتباط با دوستان و خانواده می‌ تواند از اهمیت بسزایی برخوردار باشد و از نظر روانی و اجتماعی مزایای زیادی دارد. داشتن حمایت اجتماعی از دوستان و خانواده می‌ تواند به فرد احساس امنیت و اطمینان بیشتری بخشیده و در مواجهه با چالش‌ ها و مشکلات روابط عاطفی کمک کند.

۱۶-حسادت بیش از اندازه

حسادت بیش از حد می‌ تواند به تخریب آرامش روحی فرد و شریک زندگی شما منجر شود،  این امر ممکن است باعث شدت احساسات منفی، اضطراب و استرس گردد.

حسادت می‌ تواند به عنوان منبع اصلی تنش در رابطه عاطفی عمل کند. زمانی که یکی از افراد حس می‌ کند که همواره تحت نظر و رقابت قرار دارد، نمی تواند به درستی رفتار کند. مدیریت حسادت و توجه به آن که این احساس به چه شکلی در روابط عاطفی ما تأثیر می‌ گذارد، مهم است.

حسادت بیش از اندازه

۱۷-فرصت دلتنگی ندادن به طرف مقابل

اجازه به طرف مقابل خود در طول رابطه برای این که کمی احساس دلتنگی کند، می تواند برای داشتن یک رابطه سالم به شما کمک کند.

۱۸-ابراز علاقه بیش از اندازه

برخلاف باور غلط برخی از افراد، ابراز علاقه بیش از اندازه به طرف مقابل خود در شروع رابطه، درست نیست.

۱۹-نشان دادن وابستگی بیش از اندازه خود به طرف مقابل

برای این که بتوانید یک رابطه سالمی داشته باشید، به شما عزیزان توصیه می کنیم در شروع رابطه وابستگی بیش از اندازه خود را به طرف مقابل نشان ندهید. افراد اغلب جذب کسانی می شوند که استقلال داشته و بیش از اندازه به دیگران وابسته نباشند.

۲۰-عدم توجه به احتیاجات یکدیگر

در ابتدای رابطه، احتیاجات و خواسته‌ های هر دو طرف ممکن است متفاوت باشند. اما این موضوع نباید باعث نادیده گرفتن نیازهای یکدیگر شود.

اشتباهات در شروع رابطه عاطفی خود را جدی بگیرید

ما در این مقاله سعی کردیم برخی از اشتباهات در شروع رابطه عاطفی که ممکن است افراد با آن رو به رو شوند را برای شما عنوان کنیم. گاهی اوقات ممکن است افراد به دلیل عدم  دانش کافی که برای مدیریت رابطه خود دارند، نتوانند رفتار درستی داشته باشند. مراجعه به بهترین مرکز مشاوره قبل از ازدواج اصفهان، می تواند به شما کمک کند تا بهترین رفتار را در شروع رابطه عاطفی خود داشته باشید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

آیا می خواهید به بحث بپیوندید؟
در صورت تمایل از راهنمایی رایگان ما استفاده کنید!!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.