چگونه شخصیت قوی داشته باشیم؟

قوی شدن و داشتن یک شخصیت قوی آرزویی است که خیلی ها دارند اما به جهت اینکه مسیر رسیدن به این آرزو و هم از ، خیلی‌ها تصمیم می شود و همان ای که هستند باقی می مانند.

افراد قدرتمند و یا دارای شخصیت قوی و محکم ، ویژگی هایی دارند که سایر افراد از آنها بی‌بهره هستند. این افراد قدرتمند خواه  یک رهبر سیاسی باشند و یا فرمانده ارتش یا بنیانگذار یک استارت آپ موفق ، فرقی ندارد. همه آنها در یک سری ویژگی ها با هم شریک هستند.

بیشتر افراد ترجیح می‌دهند شخصیتی قوی از خود ارائه دهند و در برابر مشکلات و مسائل زندگی قدرتمند عمل کنند. شخصیت هر کسی منحصر به فرد است. برخی به طور ناخودآگاه و به واسطه تربیت خانوادگی از شخصیت های قدرتمند و مدیریتی بهره‌مند هستند قسمت عمده‌ای از شخصیت انسانها در دوران کودکی و نوجوانی و بر اثر تربیت والدین شکل می گیرد اما در بزرگسالی نیز می‌توانید ویژگی‌های یک شخصیت قوی را در خود تقویت کنید. شخصیت قدرتمند نیاز به تمرین و تلاش دارد.با مراجعه به کلینیک مشاوره موفقیت شخصیت خود را قوی کنید.

یادآوری خاطرات تلخ و زندگی در گذشته مانعی بر سر راه پرورش شخصیت و رشد خلاقیت است. اگر میخواهید شخصیت قوی داشته باشید ، گذشته را فراموش کنید و در حال زندگی کنید. از دستاوردهای خود یاد کنید هر چند کوچک باشند. فراموشی وقایع ناگوار و گذشت از اشتباهات ، از شما شخصیتی قوی میسازد. ممکن است در ابتدا گمان کنید راه سختی را در پیش دارید اما با تمرین و تکرار و از بین بردن افکار منفی متوجه می شوید که به تدریج می توانید با شخصیتی  قوی و به آسانی از مشکلات عبور کنید.

 

چگونه می توانیم شخصیت قوی داشته باشیم ؟

۱- سخن گفتن  به موقع

زمان خوبی را برای ثبت انتخاب کنید. افراد با شخصیت های قوی زیاد حرف نمیزنم اما وقتی هم صحبت می‌کنم تاثیرگذار و مفید سخن می‌گویند. با کم سخن گفتن احتمال خطا کاهش می یابد. شنونده بودن را در خود تقویت کنید و در زمان‌های مناسب و فکر شده سخن بگویید.

۲-انتقاد پذیری

ممکن است در جلسه که هستید از شما انتقاد شود تلاش کنید روحیه انتقادپذیری داشته باشید و اگر از شما انتقاد کردند خونسردی خود را حفظ کنید سعی کنید فرد مقابل را قانع کنید در غیر این صورت فرد منعطف و انعطاف پذیر باشید و سعی کنید انتقادات را بپذیرید. انتقادپذیری شما را فردی قوی و با ظرفیت بالا نشان می‌دهد.

۳-آراستگی

پوشیدن لباس های رسمی افراد را با انضباط نشان می‌دهد و دیگران  متوجه می‌شوند که برای خود ارزش قائل هستید و برای آن وقت می گذارید. به آراستگی خود اهمیت دهید و نوع لباس پوشیدن تان را متناسب با شرایط انتخاب کنید.

۴-تقویت اعتماد به نفس

افرادی که می‌خواهند شخصیت قوی داشته باشند باید اعتماد به نفس را در خود تقویت کنند. با تقویت اعتماد به نفس در روابط اجتماعی شما از لحاظ کمی و کیفی بهبود پیدا می‌کند و افراد زیادی جذب شما می شود و دستورات شما را انجام می‌دهند. به مرور زمان فردی با شخصیت قوی و تاثیرگذار شناخته می شود.

۵-شرکت در کارهای گروهی

هنگامی که کارهای گروهی انجام می دهید ، سعی کنید کارها را به بهترین نحو ممکن انجام دهید و به دیگران نیز کمک کنید. سعی کنید گاهی و در حد توان خود مدیریت کارهای گروهی را به عهده بگیرید و در آن ها داوطلب شوید. این کار از شما شخصیتی قدرتمند می‌سازد. فردی که می تواند کارهای دیگران را نیز مدیریت کند.مراجعه به کلینیک روانشناسی اصفهان میتواند به شما کمک کند در ساختن شخصیت قوی.

۶-مثبت اندیشی

معمولا افراد خوشبین اتفاقات خوبی برایشان رقم می خورد زیرا نسبت به همه چیز نگرش مثبت دارند. در حقیقت خوشبین بودن شما را قادر می سازد تا بتوانید راه حل های منطقی را ارائه دهید. افرادی که مدام از زمین و زمان شکایت می کند نمی تواند شخصیت قوی از خود ارائه دهند.

۷-کارهای تان را به اتمام برسانید

افراد با شخصیت های قوی کارهای خود را ناتمام نمی گذارد و آنها را به طور کامل به اتمام می رساند و بعد به کارهای دیگری مشغول می‌شوند. این کار سبب می شود کارها را به صورت کامل و حرفه ای انجام دهید.

۸- ارتباط چشمی

ارتباط چشمی یکی از انواع مهارتهای ارتباطی است که با استفاده از آن می‌توانید تاثیرات عمیقی را بر مخاطب خود اعمال کنید. برقراری ارتباط چشمی موثر از نکات مهمی است که نوع شخصیت شما را به لحاظ خجالتی بودن و یا برعکس آن مشخص میکند. اگر شما با افراد ارتباط چشمی برقرار کنید و با دانستن کمی از دانش زبان بدن می‌توانید متوجه شوید که شنونده در چه حالتی قرار دارد مثلاً جذب سخنان شما شده است یا حوصله سر رفته است.

۹-  خوش صحبت باشید

مطالعه تان را نسبت به قبل بیشتر کنید. قبل از سخنرانی ها روی فن بیان و حرکات بدن خود تمرکز کنید. اگر دانسته های شما زیاد باشد افراد با هم صحبت شدن با شما لذت می برند.

۱۰- معاشرت با افراد جدید

دوستی و معاشرت با افراد جدید اطلاعات زیادی را به شما می دهد و دیدگاه و وسعت دید تان بیشتر می شود. افراد ما طرفداران بیشتری دارد و دیگران بیشتر نسبت به آنها جذب می شوند. معاشرت و ارتباط برقرار کردن با افراد مختلف باعث می شود با شخصیت‌های متفاوت و گوناگون آشنا شوید و در نهایت ویژگی های مثبت هر یک را در خود تقویت کنید و شخصیت قوی و مستقل بسازید.

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

آیا می خواهید به بحث بپیوندید؟
در صورت تمایل از راهنمایی رایگان ما استفاده کنید!!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.