چگونه زندگی مشترک را حفظ کنیم ؟

در دوره علم ، دانش و تحصیل زندگی می‌کنیم بیشتر جوان‌ها به دنبال تحصیلات دانشگاهی رفته و مدارک رنگارنگ به دست آوردن هر کس تخصص و هنری پیدا کرده است و می‌تواند در زمینه ابراز وجود کنند اما خلا دانش عاطفی هنوز وجود دارد. بسیاری از زوجهای جوان به  مشکل بر می خورند چون به درستی یاد نگرفتن به هم محبت کنند و یکدیگر را آماج عشق و مهر قرار دهند. این در حالی است که مهر و محبت ، اصلی‌ترین عامل دوام زندگی زناشویی است و وجود آن به اشکال گوناگون درخت زندگی زناشویی را تغذیه کرده و به رشد آن کمک می‌کند. آرامش در زندگی مشترک اصل بسیار مهم است و قرآن هم هدف اصلی ازدواج را رسیدن به آرامش مطرح می‌کند. لذت و شادی  ، عشق و محبت ، رشد و شکوفایی ،  همگی در سایه آرامش به دست می‌آیند.

  زوجین قبل از هرچیز باید به همدیگر آرامش بدهند و مراقب حفظ آرامش در محیط خانواده باشند. مثلاً قبل از بیان هر گونه انتقاد از یکدیگر ، قبل از مطرح کردن خواسته‌های خود از طرف مقابل و قبل از هرگونه گفت‌وگو ، باید فکر کنیم که هر کدام از اینها را چگونه انجام دهیم که آرامش یکدیگر را به هم نزنیم در این گزارش به نقش محبت در زندگی زناشویی و چگونگی آن اشاره می کنیم.مرکز مشاوره اصفهان در مشاوره های خانواده چگونگی این ترفندها رو آموزش میدهد.

 در اینجا به پنج روش برای حفظ ازدواج و زندگی عاشقانه می پردازیم:

۱– خودتان را باور کنید:

 بسیار جالب است که یک زن به خود ، زیبایی و لطافت و خصوصیات اخلاقی خود شک نداشته باشد. با دانستن اینکه شما چقدر عالی هستید ، مطمئن می شوید که همسر شما در زمانهای سختی کنار شماست. اما از همه مهمتر قدرت و شفافیت ذهنی شما را در صورت نیاز تحصیل خواهد کرد.

۲– به او اعتماد کنید:

 حسادت وارد رابطه می‌شود ، بهتر است احساسات خود را کنترل کنید. به همسر خود ثابت کنید نه تنها به عنوان یک همسر وفادار بلکه به عنوان زنی که می‌تواند در زمان‌های ترس و حتی شکست می تواند خودش باشد به او اعتماد دارید و هم می تواند به شما اعتماد کند.

۳- همدرد باشید:

 برای درک یک نفر ، باید گوش و چشم او باشید. گوش دادن ، روشی برای درک دیگران است. شکایت کردن از خودتان را متوقف کنید و اشتباهات همسر خود را قضاوت نکنید. از انتقاد کردن خودداری کنید. کارهایی را انجام دهید و بدانید که شما نه تنها همسر او هستید بلکه دوستی برای او هستید که می تواند به شما اعتماد کند.

۴- کاری کنید شما را درک کند:

 برای درک کردن باید بدانید که چگونه گوش کنید کلینیک روانشناسی اصفهان این مهارت را به خوبی آموزش میدهد اما باید بدانید که برای درک شدن چگونه ارتباط برقرار کنید. فاقد داد و فریاد حرفتان را بزنید. کج‌خلقی نکنید ، کلمات خود را پیچ و تاب ندهید ، و راست حرف خود را بگویید. درک اشتباه موجب به وجود آمدن مسائل منفی در زندگی زناشویی می شود.

۵- شوخ طبع باشید :

این  را بدانید که شما هر چیزی را نمی دانید و حتی می توانید به خودتان بخندید. این کار باعث می‌شود و هر روز بیش از پیش عاشق شما شود. لبخند شما می تواند تاریک ترین روزهای تان را روشن کنند و روزهای استرس‌های شما را به روزهای آرامش بخش تبدیل کند. بنابراین به دنبال چیزی بگردید که بخندید و به او کمک کنید تا با هم بخندید. هر روز می توانید با صدای بلند بخندید. اگر عاشق همسر خود هستید باید یاد بگیرید که چه چیزی را در شما دوست دارد. خصوصیاتی که جذب شما شده است در خود پرورش دهید و به دنبال بهتر کردن آن باشد. به یاد داشته باشید تنها کاری که باید انجام دهید این است که همسر شما همان حسی را داشته باشد که در روز اول نسبت به شما داشت.

جهت کسب اطلاعات بیشتر با کلینیک مشاوره موفقیت ارتباط بر قرار کنید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

آیا می خواهید به بحث بپیوندید؟
در صورت تمایل از راهنمایی رایگان ما استفاده کنید!!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.