همسران و پذیرش اشتباهات

مرکز مشاوره ازدواج در اصفهان

مدیریت رابطه زناشویی فاکتورهای متفاوتی دارد که بهتر است پیش از ازدواج با فرد مورد نظر، با مراجعه به یک مرکز مشاوره در اصفهان و همراهی مشاوری با تجربه و همچنین حضور در کارگاه های آموزشی مرتبط با مدیریت رابطه زناشویی، مهارت های برقراری ارتباط موثر با همسر و ساخت یک زندگی مشترک ایده آل و شاد را فرا گرفت. یکی از این مهارت ها پذیرفتن اشتباهات یکدیگر می باشد که در این مقاله به اهمیت آن اشاره می کنیم.

به گفته کنفسیوس: چنانچه اشتباهی مرتکب شویم و آن را نپذیریم و اصلاح نکنیم، اشتباه دیگری خواهیم داشت. پیش از اصلاح یک اشتباه باید آن را پذیرفت. مهم نیست اشتباه در چه حد و اندازه ایست، مهم این است که چه اشتباهی بسیار جدی مانند خیانت و چه اشتباهی به ظاهر کوچک مانند یک دروغ گفتن ساده، رخ داده است و باید آن را پذیرفت. باید توجه داشت که پایه و اساس زندگی زناشویی اعتماد طرفین به یکدیگر است. زوجین در کنار یکدیگر احساس امنیت و آرامش دارند و همین امر موجب می شود که بتوانند درباره اشتباهات خود گفتگو و به بیان دیگر، اشتباه خود را اعتراف کنند.

شاید عذرخواهی کردن آسان باشد اما پذیرش اشتباه برای عده ای بسیار سخت است. زیرا ممکن است فرد بخاطر اینکه طرف مقابلش متوجه اشتباه او شده عذرخواهی کند اما نپذیرد که اشتباه کرده و نباید آن کار را انجام می داده است.

بسیار مهم است که همسران بدانند که اعتراف به اشتباه عواقب ناگواری ندارد. کودکی را تصور کنید که پیش از دیگران به شیرینی ها ناخنک می زند و مچش گرفته می شود. او ممکن است بخاطر رفتاری که انجام داده عذرخواهی کند اما تا زمانیکه توجیه نشد که کار او درست نبوده باز هم آن اشتباه را انجام خواهد داد.

پذیرفتن اشتباه یعنی زیر پا گذاشتن غرور. اهمیت عشق و رابطه شیرین زناشویی فراتر این غرور می باشد. همسران یکدیگر را همانطور که هستند می پذیرند. آنها درباره یکدیگر قضاوت نمی کنند. بین هر دوی آنها عشقی بی قید و شرط وجود دارد. و تمام این موارد درصورتی رخ می دهد که آن دو به یکدیگر احترام می گذارند و به یکدیگر اعتماد دارند.

چنانچه اشتباهی مرتکب شدید و آن را پنهان کردید بدانید که هنوز اشتباه خود را نپذیرفته اید. وقتی اشتباه خود را می پذیرید و درباره اش با همسرتان گفتگو می کنید می توانید اعتبار از دست رفته تان را دوباره باز گردانید.

در صورتیکه اشتباه خود را به گردن فرد دیگری حتی همسرتان بیندازید غرور و تکبر را در خود رشد می دهید که در هر رابطه ای حتی روابط غیر زناشویی نیز این مسئله باز به زیان شما تمام می شود.

جان اف کندی، سی و پنجمین رئیس‌ جمهور ایالات متحده آمریکا، بجای توجیه کردن، مسئولیت تمام اشتباهات خود را بطور کامل می پذیرفت. او معتقد بود که باید اشتباهات خود را پذیرفت و با اینکه ممکن بود با پذیرش اشتباهش فاجعه ای رخ دهد، محبوبیتش ده ها برابر شد.

بهتر است برای پذیرش اشتباه خود ابتدا دلایلی را که باعث شدند شما آن اشتباه را مرتکب شوید مرور و بررسی کنید. سپس به دنبال نقطه قوتی در پس آن اشتباه باشید که می تواند باعث رشد رابطه زناشویی شما باشد.

مرکز مشاوره ازدواج در اصفهان

وقتی زوجین اشتباهات خود را می پذیرند، رابطه زناشویی بسیار قوی تر و صادقانه تری خواهند داشت. لذا به شما خوانند عزیز توصیه می کنیم، چنانچه مرکتب اشتباهی شده اید که پذیرش آن برای شما سخت و یا غیر ممکن به نظر می رسد و ممکن است نه تنها باعث رخ دادن اشتباهات دیگر از سوی شما شود که به رابطه زناشویی شما نیز لطمه وارد کند، پیش از دست زدن به هر اقدامی به یکی از مشاوران با تجربه مرکز مشاوره موفقیت، بهترین مرکز مشاوره ازدواج در اصفهان، مراجعه نمایید تا هرچه زودتر فکر خود و همسرتان را از مسئله ای که پیش آمده آزاد نمایید و با آرامش در مسیر خوشبختی گام بردارید.

مرکز مشاوره موفقیت بهترین مرکز مشاوره خانواده در اصفهان

مشاوره خانواده، زوج درمانی، مشاوره قبل از ازدواج، مشاوره قبل و بعد از طلاق، مشاوره فردی، مشاوره شغلی و تحصیلی، کلیه خدمات روانپزشکی، مشاوره کودک و نوجوان، بازی درمانی، روان درمانی، نوروفیدبک، مشاوره تغذیه، ارزیابی روانشناختی و ارائه سخنرانی ها و کارگاه های آموزشی عمومی، تخصصی و پژوهشی از جمله فعالیت های مرکز مشاوره موفقیت به عنوان بهترین مرکز مشاوره در اصفهان با بهره مندی از روانشناس خوب در اصفهان می باشد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

آیا می خواهید به بحث بپیوندید؟
در صورت تمایل از راهنمایی رایگان ما استفاده کنید!!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.