فواید جسمانی و روانی مدیتیشن

مرکز مشاوره خانواده در اصفهان

مدیتیشن همان تمرکز بر روی تنفس، صدا، شیء، تصویر و غیره است که فرد را به آرامش و سلامت جسم و روان می رساند. فردی که به مدیتیشن می پردازد، شخصیت خود را بیشتر و بهتر می شناسد و از نظر معنوی و روحانی رشد می کند. او زندگی شادتری دارد و از تعادل فکری برخوردار می باشد. در این مقاله از سری مقالات مرکز مشاوره موفقیت که یک کلینیک روانشناسی در اصفهان می باشد، به بررسی فواید انجام دادن مدیتیشن بر جسم و روح و روان می پردازیم.

مدیتیشن با کاهش ترشح هورمون های استرس زا (کورتیزول)، موجب کاهش استرس می شود.

مدیتیشن راهی موثر برای خودشناسی می باشد و باعث می شود معقولانه رفتارهای خود مخصوصا رفتارهای هیجانی مان را کنترل و آنها را به خوبی تجزیه و تحلیل نماییم. با تمرین مدیتیشن می توانیم نقاط ضعف خود را کاهش دهیم و نقاط قوت مان را افزایش دهیم.

مدیتیشن باعث افزایش و بهبود عملکرد فرد می شود و بر حافظه فعال می افزاید. با ترمینات مدیتیشن دستاوردهای فرد افزایش می یابد.

مدیتیشن برای سربازان نیز موثر و کارآمد می باشد. تمرینات مدیتیشن کارآیی سربازان را بالا می برد و علاوه بر افزایش تمرکز، آنها را از شر افکار استرس زا نجات می دهد.

مدیتیشن در تحمل دردهای ناشی از آرتروز به بیمار کمک های قابل توجهی می کند.

مدیتیشن به علت ترکیب نمودن همزمان فعالیت جسمانی و ذهنی از بروز بیماری های روانی جلوگیری می کند.

کلینیک روانشناسی در اصفهان

مدیتیشن با کمک به مغز در پردازش بهتر اطلاعاتی که دریافت می دارد، قدرت تمرکز و تفکر را به میزان بسیار زیادی افزایش می دهد.

مدیتیشن به دلیل تاثیری که بر مغز دارد، درک و لذت ما را از گوش دادن به موسیقی افزایش می دهد.

مدیتیشن به دلیل تاثیری که بر آمیگدال مغز می گذارد، واکنش های احساسی ما را مثبت می کند و همین امر باعث می شود که حتی زمانی که در حال انجام دادن مدیتیشن نیستیم، در پردازش احساسی موفق باشیم.

مدیتیشن ما را در شناخت جسم مان، شناخت خودمان، داشتن تعادل عاطفی و احساسی کمک می نماید.

مدیتیشن به پزشکان نیز کمک می کند تا با بیماران خود بهتر مدارا کنند و آنها را بیشتر درک نمایند. پزشکانی که تمرینات مدیتیشن را انجام می دهند درباره بیماران خود قضاوت نمی کنند و شنوندگان موثری در شنیدن ناراحتی های بیماران خود هستند.

مدیتیشن ما را عاشق خود می کند زیرا علاوه بر اینکه به ما در شناخت خودمان کمک می کند، از ما فردی صبورتر، دلسوزتر، با اخلاق تر و نیکوکارتر می سازو و همین اوامر در داشتن روابط عالی به دیگران بسیار به ما کمک می کند.

مدیتیشن در کاهش فشار روحی افراد مبتلا به سرطان، بویژه زنانی که مبتلا به سرطان سینه هستند بسیار کمک کننده است.

مدیتیشن به سالمندان کمک می کند تا کمتر احساس تنهایی نمایند. مدیتیشن همچنین باعث تقویت سلامت جسمانی سالمندان می شود.

مدیتیشن در کاهش عواقب سرماخوردگی از جمله مشکلات تنفسی و عفونت های مجاری تنفسی بسیار موثر است.

مدیتیشن موجب کاهش افسردگی ناشی از بارداری بویژه در زنان باردار می شود.

مدیتیشن بهترین همراه افراد چاق در کاهش وزن اضافه آنها می باشد. بطوریکه گفته می شود که مدیتیشن بهترین استراتژی در کاهش وزن بشمار می رود.

مدیتیشن برای شما خواب آرام شبانه و افزایش کیفیت خواب را به ارمغان می آورد.

کلینیک روانشناسی در اصفهان

مرکز مشاوره موفقیت بهترین مرکز مشاوره خانواده در اصفهان

مشاوره خانواده، زوج درمانی، مشاوره قبل از ازدواج، مشاوره قبل و بعد از طلاق، مشاوره فردی، مشاوره شغلی و تحصیلی، کلیه خدمات روانپزشکی، مشاوره کودک و نوجوان، بازی درمانی، روان درمانی، نوروفیدبک، مشاوره تغذیه، ارزیابی روانشناختی و ارائه سخنرانی ها و کارگاه های آموزشی عمومی، تخصصی و پژوهشی از جمله فعالیت های مرکز مشاوره موفقیت به عنوان بهترین مرکز مشاوره در اصفهان با بهره مندی از روانشناسان خوب در اصفهان می باشد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

آیا می خواهید به بحث بپیوندید؟
در صورت تمایل از راهنمایی رایگان ما استفاده کنید!!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.