چرخه زندگی، قاتل آرام انسان

کلینیک روانشناسی در اصفهان

مرکز مشاوره موفقیت به عنوان بهترین مرکز مشاوره در اصفهان قصد دارد در این مقاله به این سوال که آیا خوب است که بتوانید یک روز را هر روز تکرار کنید و اشتباهات قبل را تغییر دهید یا نه، پاسخ دهد. شاید فیلم Edge of Tomorrow که در آن فردی مدام یک روز از زندگی اش تکرار می شود و انگار که در یک چرخه گیر افتاده است را دیده باشید. اگر برای مدتی زندگی خود را مکتوب کنید متوجه می شوید که شما هم در چرخه ای از اعمال و رفتار تکراری گیر افتاده اید. با این چرخه به آرامی و با زجر فراوان می میریم.

پائلو کوئلیو، نویسنده معاصر برزیلی می گوید:

اگر فکر می کنید که ماجراجویی خطرناک است، پس در روتین زندگی تان بمانید که کشنده است.

آیا تاکنون از خود پرسیده اید که چگونه شد که در یک زندگی تکراری گیرافتادید؟ آیا چیزی را از دست داده اید؟

آیا به این اندیشیده اید که هرچه بزرگتر شدید بیشتر احتیاط کردید و رویاهایتان محو شدند؟ به شرایط عادی زندگی خو گرفتید و انگار که همه هستی به شما می گوید که دست نگه دار و ریسک نکن؟

این زندگی عادی و روتین چه جذابیتی دارد که در آن نگه داشته شده اید؟

پیشنهاد می کنیم ابتدا بر روی یک تکه کاغذ رویاهای گذشته خود را یادداشت کنید. پس از یکساعت نوشتن متوجه می شوید که ای دل غافل، که چه آرزوها و رویاهایی را فراموش کرده اید! و خود را در یک چرخه روتین اسیر کرده اید چنانکه دیگر از هستی هیچ نمی خواهید.

رازی که بیشتر بزرگان جهان می دانند و به همه نمی گویند این است: لزوم تغییر

کلینیک روانشناسی در اصفهان

 در خصوص ایجاد چرخه زندگی می توان گفت که DNA نیز مقصر است. چرخه ای که از آن یاد کردیم همان عادت های ما هستند. اما چرا ما نمیتوانیم از این عادت ها به راحتی دست برداریم و مدام آنها را تکرار می کنیم؟ جواب این سوال نحوه عملکرد DNA می باشد. چنانچه فعالیتی را به مدت ۲۱ روز تکرار کنیم، این فعالیت در DNA ما به نام عادت ثبت می شود و چون کد آن برای DNA آشناست، لذا تکرار آن فعالیت برای DNA لذت بخش خواهد بود. به همین دلیل است که انجام کارهایی که عادت شده اند برای ما راحت تر و لذت بخش هستند.

خبر خوش اینکه می توانیم از این چرخه تکراری زندگی خارج شویم. می توان این چرخه را با انجام دادن کارهای کوچک شکست. قرار نیست با تغییر چرخه زندگی، خود زندگی از بین برود و یا از زندگی خارج شوید، بلکه با انجام دادن کارهای کوچک که بطور مداوم انجام می شوند، روابط اجتماعی و خانوادگی شما بهبود می یابد و زندگی برایتان شادتر و جذاب تر می گردد. راهکارهای ساده زیر شما را از چرخه زندگی خارج می کنند.

فعالیت هایی را انجام دهید که تاکنون انجام نداده اید و خارج از چارچوب و فضای امن شما هستند.

به تغییر دادن رفتار و ظاهرتان بپردازید.

یک فعالیت جدید یاد بگیرید و انجام دهید.

سلیقه تان را تغییر دهید.

در جستجوی آدمهای جدید باشید.

پس از ایجاد تغییرات کوچک، دست به جهشی بزرگ در ندگی خود بزنید.

کلینیک روانشناسی در اصفهان

مسیر زندگی تان را از رویتن بودن درآورید و در مسیر رسیدن به آرزوهایتان قرار بگیرید.

مانند بزرگان دنیا، شما هم چالشی در زندگی تان ایجاد کنید که مشخص کنید هنوز زنده اید و نمرده اید.

فهرست آرزوهایتان را آماده کنید. اولین قدم را بردارید و هربار یک کار بزرگ برای رسیدن به آنها انجام دهید. به تدریج زندگی شما تغییر خواهد کرد و چرخه تکراری زندگی شما که سالها بود در آن اسیر شده بودید از بین می رود. در همین راستا و در انتخاب صحیح اهداف و قرار گرفتن در مسیر رویاهایتان، مرکز مشاوره موفقیت با بهره بردن از روانشناسان خوب در اصفهان آماده همراهی با شما مراجعان محترم می باشد.

مرکز مشاوره موفقیت بهترین مرکز مشاوره خانواده در اصفهان

مشاوره خانواده، زوج درمانی، مشاوره قبل از ازدواج، مشاوره قبل و بعد از طلاق، مشاوره فردی، مشاوره شغلی و تحصیلی، کلیه خدمات روانپزشکی، مشاوره کودک و نوجوان، بازی درمانی، روان درمانی، نوروفیدبک، مشاوره تغذیه، ارزیابی روانشناختی و ارائه سخنرانی ها و کارگاه های آموزشی عمومی، تخصصی و پژوهشی از جمله فعالیت های مرکز مشاوره موفقیت به عنوان بهترین مرکز مشاوره در اصفهان با بهره مندی از روانشناس خوب در اصفهان می باشد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

آیا می خواهید به بحث بپیوندید؟
در صورت تمایل از راهنمایی رایگان ما استفاده کنید!!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.