چرا وزنم ثابت نمی ماند؟!

مرکز مشاوره خانواده در اصفهان

وقتی رژیم غذایی تازه ای را آغاز می کنیم، در همان ابتدا بسیار هیجان زده هستیم و تغییراتی که در وزن و سایز بدنمان رخ می دهد را به وضوح مشاهده می کنیم. اما پس از گذشت مدت زمانی متوجه می شویم که روند کم شدن وزن و سایز بدن رو به کندی می رود و یا حتی متوقف می شود. در همین زمان است که مایوس می شویم و به فعالیت هایی که برای تناسب اندام و وزن خود انجام می دادیم ادامه نمی دهیم. با این مقاله مرکز مشاوره موفقیت به عنوان بهترین کلینیک روانشناسی در اصفهان همراه باشید تا عواملی که مانع از ثابت ماندن وزن می شوند را فرا بگیرید و از تناسب اندام خود لذت ببرید.

احتمالا بدون اینکه متوجه باشید در حال کم کردن وزن هستید

وقتی فکر می کنید کم کردن وزن متوقف شده است ناامید نشوید و به فعالیت هایی که انجام می دهید ادامه دهید. تکان نخوردن عقربه ترازو به این معنا نیست که کم کردن وزن شما متوقف شده است. چون ممکن است در حین از بین رفتن چربی ها، عضله اضافه کرده باشید که این به نفع شما می باشد. در این زمان توصیه می شود از ابزارهای دیگری به غیر از ترازو مانند متر استفاده کنید.

احتمالا بر خوراک خود نظارت ندارید

گاهی تصور می شود که بعضی خوراکی ها غذا به حساب نمی آیند. درحالیکه همین خوراکی ها عامل چاقی هستند. پس توصیه می شود از خوراکی های روزانه خود لیست برداری و یا عکس برداری کنید.

احتمالا پروتئین کافی مصرف نمی کنید

پروتئین ماده غذایی بسیار مهمی است. اگر ۲۵ تا ۳۰ درصد کالری مصرفی شما پروتئین باشد، متابولیسم شما ۸۰ تا ۱۰۰ کالری در روز افزایش می یابد. همین امر تمایل شما به خوردن هله هوله را کاهش می دهد. مهمترین وعده غذایی برای مصرف پروتئین، صبحانه است. چنانچه صبحانه خود را پر پروتئین کنید در طول روز نیز کمتر گرسنه می شوید.

احتمالا وزنه نمی زنید

انجام تمرین های مقاومتی مانند بلند کردن وزنه در کم کردن وزن بسیار اهمیت دارد. این عمل باعث می شود عضلاتی که در حال سوختن به همراه چربی ها هستند حفظ شوند. از طرف دیگر، با کم شدن وزن و از بین رفتن چربی ها، عضلات نمایان می شوند و با این عمل می توانید از داشتن عضلات ضعیف و کوچک جلوگیری کنید.

احتمالا پرخوری می کنید

گاهی حتی در خوردن غذاهای سالم زیاده روی می کنیم. غذاهای سالم هم کالری زیادی دارند و با زیاد خوردن آنها هم ممکن است زحمات یک هفته رژیم و ورزش کاهش وزن شما به هدر رود.

احتمالا تمرینات قلبی-عروقی انجام نمی دهید

دویدن، پیاده روی سریع، شنا، دوچرخه سواری و غیره همان تمرینات کاردیو هستند که برای بهبود سلامتی و تناسب اندام بسیار ضروری می باشند.

احتمالا از نوشیدنی های قنددار استفاده می کنید

چاق کننده ترین مواد، نوشیدنی های قنددار هستند. نه تنها نوشابه و دلستر که آب های ویتامینه هم سرشار از قند می باشند. لازم به ذکر است که یک لیوان آب میوه هم بیش از چند میوه قند دارد.

احتمالا خوب نمی خوابید

خواب مناسب برای سلامتی روح و روان و جسم و حتی کاهش وزن مناسب می باشد. بی خوابی و یا خواب بی کیفیت یکی از عوامل مهم در افزایش وزن و چاقی می باشد.

احتمالا آب کافی نمی نوشید

نوشیدن آب در طول روز مخصوصا نیم لیتر آب قبل از هر وعده غذایی کمک بسیار زیادی به کاهش وزن می باشد. نوشیدن آب میزان کالری سوزانده شده را حدود ۲۴ تا ۳۰ درصد افزایش می دهد.

احتمالا مشکل پزشکی شما مانع از کاهش وزن شما می شود

برخی مشکلات پزشکی مانند کم کاری تیروئید، آپنه خواب و سندرم تخمدان پلی کیستیک باعث چاقی و کند شدن روند کاهش وزن می شوند. بعضی داروها نیز باعث افزایش وزن می شوند.

احتمالا برای مدت زمان طولانی به خود گرسنگی می دهید

اگر پس از مدتی که رژیم غذایی خود را ادامه می دهید متوجه شدید که کاهش وزنتان متوقف شده است، بهتر است به بدن خود استراحت دهید. کالری مصرفی خود را به ۱۰۰ تا ۲۰۰ کالری در روز برسانید، بیشتر بخوابید و وزنه بزنید تا قوی شوید.

احتمالا بیش از حد بر رژیم غذایی و تناسب اندامتان متمرکز شده اید

هیچ رژیم غذایی برای مدت زمان طولانی موثر نمی باشد و به مرور زمان وزن افزایش می یابد. تفکر خود را نسبت به رژیم غذایی تغییر دهید. هدف اصلی شما باید شاداب تر و سالم تر بودن باشد. به هیچ وجه بدنتان را از مواد مغذی محروم نکنید و تمرکزتان تنها بر کاهش وزن آنهم با سرعت و در زمان اندک نباشد.

کلینیک روانشناسی در اصفهان

مرکز مشاوره موفقیت به عنوان بهترین کلینیک روانشناسی در اصفهان و با بهره مندی از مجرب ترین متخصصان تغذیه آماده ارائه هرگونه خدمات مشاوره ای جهت بهره بردن از اندامی متناسب به همراه داشتن سلامت جسمانی و روانی می باشد.

مشاوره خانواده، زوج درمانی، مشاوره قبل از ازدواج، مشاوره قبل و بعد از طلاق، مشاوره فردی، مشاوره شغلی و تحصیلی، کلیه خدمات روانپزشکی، مشاوره کودک و نوجوان، بازی درمانی، روان درمانی، نوروفیدبک، مشاوره تغذیه، ارزیابی روانشناختی و ارائه سخنرانی ها و کارگاه های آموزشی عمومی، تخصصی و پژوهشی از جمله فعالیت های مرکز مشاوره موفقیت به عنوان بهترین مرکز مشاوره در اصفهان با بهره مندی از روانشناس خوب در اصفهان می باشد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

آیا می خواهید به بحث بپیوندید؟
در صورت تمایل از راهنمایی رایگان ما استفاده کنید!!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.