کسب موفقیت از راه پله اشتباهات

مرکز مشاوره خانواده در اصفهان

نمی توان گفت فردی وجود دارد که در زندگی خود اشتباه یا اشتباهاتی مرتکب نشده باشد. در مواجهه با اشتباهات مخصوصا اشتباهاتی که جبران آنها بسیار سخت می باشد، دو راه یا بهتر است بگوییم دو انتخاب در پیش رو دارید:

  1. با بهره مندی از راهکارهایی با اشتباه خود کنار بیایید و از آن درس بگیرید.

  2. به سرزنش کردن خود بپردازید و آینده خود را نیز بخاطر آن اشتباه تباه کنید.

در حالت دوم که به نظر می رسد دنیا به آخر رسیده، فرد به اشتباه تازه ای دچار گردیده. مرکز مشاوره موفقیت که یک کلینیک روانشناسی در اصفهان می باشد، سعی دارد در این مقاله با ارائه چهار راهکار بسیار ساده، شما را در استفاده از اشتباهات به عنوان پلکانی برای رسیدن به موفقیت یاری رساند.

جان سی مکسول، نویسنده و سخنران آمریکایی و از چهره های مطرح در زمینه رهبری می گوید:

انسان باید آنقدر بزرگ باشد که اشتباهات خود را بپذیرد، آنقدر باهوش باشد که از آنها سود ببرد، و آنقدر قوی باشد که آنها را اصلاح کند.

کلینیک روانشناسی در اصفهان

قدم اول: تشخیص اشتباه

بفهمید کجای کار شما می لنگد. متوجه شوید که در اشتباه هستید تا ادامه ندهید و به شکست بزرگ دچار نگردید. شما باید متوجه شرایطتان باشید.

قدم دوم: پذیرفتن اشتباه

پس از تشخیص اشتباه باید آن اشتباه را پذیرفت. مسئولیت آن اشتباه به عهده خودتان است. مقصر اول و آخر خود شما هستید نه فرد دیگری. پس باید قبول کنید که خود شما مرتکب اشتباه شده اید. اگر مسئولیت اشتباه خود را بپذیرید به آرامش می رسید.

قدم سوم: درس گرفتن از اشتباه

وقتی اشتباه خود را تشخیص دادید و مسئولیت آن را پس از پذیرفتنش به عهده گرفتید، قدم مثبتی برداشته اید. پس از ان باید درس های لازم از آن اشتباه را فرابگیرید. در همین زمینه سوالات زیر را از خود بپرسید و پاسخ صادقانه به آنها بدهید:

چرا این اشتباه را مرتکب شدم؟

چه عاملی مرا واداشت تا اینگونه اشتباه کنم؟

از این اشتباه چه درس هایی می توانم بگیرم؟

چه کاری باید انجام دهم تا این اشتباه تکرار نشود؟

چه کاری باید انجام دهم تا این اشتباه جبران شود؟

قدم چهارم: فراموش کردن اشتباه

کافی است پس از متوجه شدن اشتباه، پذیرفتن آن، قبول مسئولیت آن و گرفتن درسهایی که از آن اشتباه آموختید، آن اشتباه را فراموش و تنها درسهای آن را به یاد داشته باشید. در این صورت از لحظات ارزشمندتان استفاده کرده اید و در مسیر رسیدن به اهدافتان قرار می گیرید و موفق می شوید.

فراموش نکنید که گذشته، گذشته است و تاسف خوردن بابت آنچه در گذشته رخ داده نه تنها فایده ای ندارد که فرصت های تازه را از شما می گیرد.

مرکز مشاوره موفقیت بهترین مرکز مشاوره خانواده در اصفهان

مشاوره خانواده، زوج درمانی، مشاوره قبل از ازدواج، مشاوره قبل و بعد از طلاق، مشاوره فردی، مشاوره شغلی و تحصیلی، کلیه خدمات روانپزشکی، مشاوره کودک و نوجوان، بازی درمانی، روان درمانی، نوروفیدبک، مشاوره تغذیه، ارزیابی روانشناختی و ارائه سخنرانی ها و کارگاه های آموزشی عمومی، تخصصی و پژوهشی از جمله فعالیت های مرکز مشاوره موفقیت به عنوان بهترین مرکز مشاوره در اصفهان با بهره مندی از روانشناس خوب در اصفهان می باشد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

آیا می خواهید به بحث بپیوندید؟
در صورت تمایل از راهنمایی رایگان ما استفاده کنید!!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.