چرا نوجوانان آرایش می کنند؟

مرکز مشاوره نوجوان در اصفهاندختران از سن هفت سالگی به آرایش کردن علاقه مند می شوند و خانواده ها نمی دانند با این خواسته آنها چطور برخورد نمایند. یک زوج سوئیسی وقتی به ایران آمدند از پف زیر روسری و شال دختران ایرانی و آرایش انها تعجب کردند. آنها در ابتدا فکر می کردند که موهای دختران ایرانی انقدر بلند است که به زور آنها را زیر روسری یا شال پنهان کرده اند اما بعد متوجه کلیپس زیر روسری و شال شدند. مرکز مشاوره موفقیت که یک مرکز مشاوره نوجوان در اصفهان نیز می باشد، در این مقاله سعی دارد علت آرایش دختران نوجوان را بیان کند.

آرایش کردن در زمان قدیم سن و موقعیت خاص خود را داشت و در کوچه و بازار و محل تحصیل ارایش معنایی نداشت. متاسفانه امروزه سن آرایش کردن پایین آمده و در هر موقعیتی مخصوصا در کوچه و بازار شاهد آرایش غلیظ دختران هستیم.

یکی از دلایل طبیعی گرایش به آرایش، تغییراتی است که در دوران نوجوانی رخ می دهد. وقتی دختر نوجوانی ساعت ها خود را در آیینه نگاه می کند و از خود راضی نیست، به دنبال راهی برای زیباتر شدن می گردد و آرایش کردن ساده ترین راه برای اوست. حال، چنانچه دلایل گرایش دختران نوجوان به آرایش کردن را متوجه شویم، زودتر می توانیم پیشگیری های لازم را انجام دهیم.

از آنجاییکه نوجوانان نیاز به توجه و دوست داشته شدن دارند، بهتر است در موقع مواجهه با این روش از آنها، به تنبیه و تحقیر آنها نپردازیم زیرا مسلما این روش نتیجه عکس خواهد داد. او تصور می کند که با زیباتر بودن می تواند بیشتر جلب توجه کند. او به دنبال تصویری چشمگیر و جذاب از خود در ذهن دیگران است. پس بسیار مهم است که از ابتدا به تقویت اعتماد به نفس کودک خود بپردازید تا در نوجوانی نخواهد از طریق آرایش کردن و زیباتر جلوه کردن کمبود اعتماد به نفسش را جبران نماید و بداند که تمام شخصیت او در ظاهرش خلاصه نمی شود.

آرایش کردن می تواند هویت واقعی نوجوان را بپوشاند. پس بجای نگرانی در مورد آرایش کردن یا نکردن نوجوان خود، بهتر است به فکر آرایش افکار خود در خصوص زیبایی و احساس رضایت از خود بپردازید زیرا طبق تحقیقات انجام شده، درصد بالایی از زنان ایرانی از خود راضی نیستند و به دنبال راههایی برای ایجاد هویت جدید و دوست داشتنی برای خود هستند.

از دختران آرایش کرده به روش ناصحیح انتقاد نکنید زیرا نوجوان شما برای انتقام گرفتن از شما حتما به آرایش کردن روی خواهد آورد. لذا، بهترین راه دوست بودن با نوجوان است. خانه مدرسه نیست و شما نیز مدیر و ناظم مدرسه نیستید. پس نوجوان خود را به برده تبدیل نکنید و با او در تمام مراحل و در تمام موضوعات همدل باشید.مرکز مشاوره نوجوان در اصفهاننوجوانان به دنبال قهرمان زندگی خود هستند. به همین دلیل هم هست که انها از پر طرفدارترین مخاطبان صفحات بازیگران و ورزشکاران و خوانندگان مجلات و سایت های اینچنینی هستند. پس نوجوان همه تلاشش را می کند تا به قهرمان خود تبدیل شود. از طرف دیگر، فشاری که از طرف جامعه، دوستان، همکلاسی ها و خانواده بر نوجوان است در برخورد نوجوان با ظاهرش تاثیر می گذارد. تحقیر و تمسخر ا طرف این افراد نوجوان را به سمت فعالیت هایی از جمله عمل جراحی به منظور زیباتر جلوه دادن می کشاند.

البته لازم به ذکر است که مادرانی که به ظاهر خود بسیار اهمیت می دهند و غلیظ آرایش می کنند، قطعا دختری خواهند داشت که بیش از باطن شان به ظاهرشان اهمیت می دهند. اما نوجوان باید واقعیت را بپذیرد. ما نیز باید به او توجه کنیم و او را در آغوش بگیریم و مورد محبت خود قرار دهیم. دوران نوجوانی دوران بحرانی است که باید عاقلانه از ان عبور کرد. لذا، مشاوران مرکز مشاوره موفقیت با بهره مندی از روانشناسان خوب در اصفهان، آماده همراهی و ارائه کلیه خدمات مشاوره ای در خصوص مسائل دوران نوجوانی به شما مراجعان محترم می باشند.

مرکز مشاوره موفقیت بهترین کلینیک روانشناسی در اصفهان

مشاوره خانواده، زوج درمانی، مشاوره قبل از ازدواج، مشاوره قبل و بعد از طلاق، مشاوره فردی، مشاوره شغلی و تحصیلی، کلیه خدمات روانپزشکی، مشاوره کودک و نوجوان، بازی درمانی، روان درمانی، نوروفیدبک، مشاوره تغذیه، ارزیابی روانشناختی و ارائه سخنرانی ها و کارگاه های آموزشی عمومی، تخصصی و پژوهشی از جمله فعالیت های مرکز مشاوره موفقیت به عنوان بهترین مرکز مشاوره در اصفهان با بهره مندی از روانشناسان خوب در اصفهان می باشد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

آیا می خواهید به بحث بپیوندید؟
در صورت تمایل از راهنمایی رایگان ما استفاده کنید!!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.