زوجین و آغاز سال نو بدون استرس

مرکز مشاوره خانواده در اصفهان

فصل بهار و سال نو و عید و دید و بازدید در راه است. نوروز هم می تواند عامل شادی و خوشحالی زوجین و هم عامل ترس و استرس آنها باشد. اینکه در خصوص خرید شب عید و نحوه دید و بازدید مخصوصا دیدار از خانواده درجه اول زوجین و هدیه دادن و هدیه گرفتن چه نظری داشته باشید، می تواند ایام عید را برای شما لذت بخش و یا رنج آور نماید. لذا، جهت مشاوره به زوجین برای داشتن ایام نوروز شاد و بودن با آرامش در کنار یکدیگر، مرکز مشاوره موفقیت، بهترین مرکز مشاوره ازدواج در اصفهان، در نظر دارد در مقاله ای که در پیش رو دارید نکاتی را در خصوص چگونگی گذراندن ایام نوروز به دور از استرس متذکر شود.

در ایام نوروز سعی کنید معنای با هم بودن را بیشتر درک کنید و نوروز را با هم  و با لذت تا انتها جشن بگیرید.

در مورد انتظاراتی که در خصوص دید و بازدید و رسم و رسوم خانواده و فامیل خود دارید با یکدیگر صحبت کنید.

چنانچه آداب و رسوم دو خانواده شبیه به هم نیست، می توانید با یکدیگر آداب و رسوم جدیدی ابداع کنید تا انتظارات هر دوی شما پاسخ داده شود.

بهتر است لیستی از فعالیت هایی که لازم است انجام شوند تهیه کنید و سپس به تقسیم کارها با یکدیگر بپردازید تا هم کارها در کنار یکدیگر سریعتر انجام شوند و هم از گرامی داشت نوروز بیشتر لذت ببرید.مرکز مشاوره ازدواج در اصفهان

گفته شده است که گاهی استرس ناشی از فشار اقتصادی پیش از سال نو با استرس از دست دادن دوستی صمیمی برابری می کند! لذا بهتر است برای جلوگیری از فشار اقتصادی و استرس ایجاد شده ناشی از آن چه برای خرید مایحتاج خو و چه هدیه های نوروزی، به مشورت با شریک زندگی خود و بررسی شرایط مالی، بودجه ای را از پیش برای خرید درنظر بگیرید. البته تهیه لیستی از هر آنچه مورد نیاز است می تواند از خرید اضافه شب عید جلوگیری نماید.

جهت دادن هدیه می توانید بجای هدیه دادن به تک تک اعضای خانواده، برای هر خانواده هدیه ای جدا بگیرید و یا بجای خرید هدیه از فروشگاهها از خلاقیت خود استفاده کنید. مثلا، پختن شیرینی، تکثیر گل و هدیه دادن آن به خانواده ها، درست کردن یک هدیه دست ساز مانند ساخت یک عروسک و نمونه هایی از این قبیل هم از فشار اقتصادی جلوگیری می کند و هم ان هدایا ارزش بیشتری پیدا خواهند کرد.مرکز مشاوره ازدواج در اصفهان

همانطور که می خواهید با شما و خانواده شما رفتار شود با همسرتان و خانواده اش رفتار کنید تا هم حالت دفاعی و تهاجمی نگیرد و هم در عین در کنار هم بودن به اعضای هر دو خانواده احترام گذاشته شود.

چنانچه به هر دلیلی کشمکشی بین شما و همسرتان پیش آمد، حتما از آن موقعیت فاصله بگیرید و مثلا به یک پیاده روی حتی کوتاه بروید تا آرام شوید و سپس در مورد موضوعی که پیش آمده با همسرتان صحبت کنید.

به همسرتان بگویید که او را چقدر دوست دارید و هر اتفاقی که مخصوصا از طرف خانواده ها پیش بیاید از احساس شما نسبت به او کم نخواهد کرد.

حتما پیش از فرارسیدن نوروز برنامه ریزی داشته باشید. نوروز سر زده و غافلگیر کنان نمایان نمی شود. زمان رسیدن بهار و عید کاملا از قبل مشخص است. پس بهتر است جهت پیشگیری از هرگونه استرس از پیش برای ایام نوروز برنامه ریزی داشته باشید و حتی فامیل خود را از برنامه های تان مطلع کنید.

شاید دید و بازدید بعضی از خویشاوندان تنش زا باشد. مهم این است که شما چطور به آن موقعیت واکنش نشان می دهید. از آنجاییکه ما نمی توانیم دیگران را تغییر دهیم، تلاش می کنیم تا با تغییر نگرش خود به موضوعات تمام لحظاتمان را لذت بخش و شاد نگه داریم و از در کنار هم بودن نهایت استفاده را ببریم. امید است تمامی خانواده ها مخصوصا زوجین سال جدید را به بهترین شیوه آغاز کنند و از با هم بودن در فضایی کاملا صلح آمیز و شاد لذت ببرند. مشاوران با تجربه مرکز مشاوره موفقیت، مرکز مشاوره خانواده در اصفهان، آماده ارائه هرگونه خدمات مشاوره ای به شما مراجعان محترم می باشند.

مرکز مشاوره موفقیت بهترین کلینیک روانشناسی در اصفهان

مشاوره خانواده، زوج درمانی، مشاوره قبل از ازدواج، مشاوره قبل و بعد از طلاق، مشاوره فردی، مشاوره شغلی و تحصیلی، کلیه خدمات روانپزشکی، مشاوره کودک و نوجوان، بازی درمانی، روان درمانی، نوروفیدبک، مشاوره تغذیه، ارزیابی روانشناختی و ارائه سخنرانی ها و کارگاه های آموزشی عمومی، تخصصی و پژوهشی از جمله فعالیت های مرکز مشاوره موفقیت به عنوان بهترین مرکز مشاوره در اصفهان با بهره مندی از روانشناسان خوب در اصفهان می باشد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

آیا می خواهید به بحث بپیوندید؟
در صورت تمایل از راهنمایی رایگان ما استفاده کنید!!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.