ترتیب تولد فرزندان و شخصیت آنها

مرکز مشاوره کودک در اصفهان

آلفرد آدلر، روانشناس اتریشی و یکی از پیشگامان روانکاوی، معتقد است که ترتیب تولد فرزندان بر شخصیت و سبک زندگی آنها تاثیر گذار است. در این مقاله از سری مقالات مرکز مشاوره موفقیت که یک مرکز مشاوره کودک در اصفهان است، قصد داریم در خصوص سه موقعیت فرزند اول، دوم و سوم خانواده صحبت کنیم.

فرزند اول خانواده خود را منحصر به فرد می داند. والدین از تولد فرزند اول خود بسیار خوشحال هستند و تمرکز آنها بر این فرزند می باشد. لذا، فرزند اول مورد توجه کامل و دربست پدر و مادر خود قرار می گیرد. تا قبل از تولد فرزند دوم، فرزند اول در امنیت و شادی کامل به سر می برد. اما با تولد فرزند دوم ، ضربه روحی بسیاری بر فرزند اول وارد می شود. او دیگر در مرکز توجه نیست و عشق والدین دیگر منحصر به او نمی باشد. والدین پس از تولد فرزند دوم از فرزند اول انتظاراتی همچون ساکت بودن در هنگام خواب بودن فرزند دوم و مراقبت از او را دارند. انگار که با آمدن فرزند دوم، فرزند اول مورد بی عدالتی قرار می گیرد.

آلفرد آدلر معتقد است که فرزند اول به گذشته نگاه می کند و با بدبینی به آینده می نگرد. او اگرچه پیش از تولد فرزند دوم قدرت را در دست داشت، اما با تولد دومین فرزند خانواده زیر فشار قدرت والدین قرار می گیرد. والدین و حتی دیگران همیشه از فرزند اول بیشتر از بقیه انتظاراتی دارند. گاهی فرزند اول احساس ناامنی می کند. او می خواهد همچنان مرد توجه باشد و قدرت گذشته اش را باز یابد. طبق تحقیقات انجام شده، بیشتر افراد مجرم، فرزند اول خانواده هستند.مرکز مشاوره کودک در اصفهان

فرزند دوم خانواده کانون توجه بودن فرزند اول را تجربه نخواهد کرد. والدین او نیز دیگر مانند زمانی که فرزند اول به دنیا می آمد نیستند. در واقع می توان گفت که فرزند دوم به تازگی فرزند اول نیست. اما به هر حال او جا پای فرزند اول گذاشته است و با آمدنش آشوبی برپا می کند. فرزند دوم احساس تنهایی دارد. او می تواند از خواهر یا برادر بزرگتر از خود به عنوان الگو استفاده کند. همین امر موجب رشد بیشتر و سریعتر او می شود. چون فرزند دوم در تلاش است تا از فرزند اول پیشی بگیرد، لذا رفتارهایی مانند تکلم و راه رفتن را سریعتر از فرزند اول فرا می گیرد.

فرزند آخر خانواده عزیز دردانه اعضای خانواده مخصوصا والدین است و هیچوقت احساس خلع شدگی نخواهد داشت. به همان دلیل پیشی گرفتن از فرزن یا فرزندان پیش از او، فرزند آخر خانواده رشد سریعتر و بسیار چشمگیرتری خواهد داشت. او در هر کاری موفق تر خواهد بود. او می تواند بسیار لوس و وابسته شود و به دلیل انکه دیگران کارهای او را انجام می دهند، نیازی به تکاپوی زیاد ندارد و همین امر ممکن است باعث شود که در آینده و در مواجهه با دشواری های زندگی دچار مشکل شود.مرکز مشاوره کودک در اصفهاندر خصوص تک فرزندان نیز می توان گفت که آنها هیچگاه جایگاه خود را از دست نخواهند داد. همیشه مورد توجه ویژه والدین هستند و به همین دلیل گاهی زود رشد می کنند و قدرت خود را حفظ می کنند. آنها اگر بیرون از خانه مورد توجه قرار نگیرند سرخورده و ناامید می شوند.

با توجه به اطلاعات داده شده در بالا و اهمیت تربیت کودکان، مراجعه به افراد با تجربه، مشاوران و متخصصانی که در مراکز مشاوره همچون مرکز مشاوره موفقیت، بهترین مرکز مشاوره در اصفهان در حال فعالیت هستند، به شما والدین محترم توصیه می گردد.

مرکز مشاوره موفقیت بهترین کلینیک روانشناسی در اصفهان

مشاوره خانواده، زوج درمانی، مشاوره قبل از ازدواج، مشاوره قبل و بعد از طلاق، مشاوره فردی، مشاوره شغلی و تحصیلی، کلیه خدمات روانپزشکی، مشاوره کودک و نوجوان، بازی درمانی، روان درمانی، نوروفیدبک، مشاوره تغذیه، ارزیابی روانشناختی و ارائه سخنرانی ها و کارگاه های آموزشی عمومی، تخصصی و پژوهشی از جمله فعالیت های مرکز مشاوره موفقیت به عنوان بهترین مرکز مشاوره در اصفهان با بهره مندی از روانشناس خوب در اصفهان می باشد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

آیا می خواهید به بحث بپیوندید؟
در صورت تمایل از راهنمایی رایگان ما استفاده کنید!!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.