راهکارهای رهایی از تنبلی

کلینیک روانشناسی اصفهان

بسیاری از ما از اینکه روزی در هفته را به استراحت کامل بپردازیم لذت می بریم. اما چنانچه این رفتار ادامه یابد و مخصوصا اینکه به عادت تبدیل شود به عذاب وجدان دچار می شویم. با توجه به تجربه افراد چاق در خصوص اینکه چنانچه فردی چاق شود لاغر شدن و برگشتن به حالت خوش اندامی قبل برایش بسیار سخت می گردد، می توان گفت که چنانچه به تنبلی و بی تحرکی عادت کنیم، برگشتن به حالت فعال و پر انرژی قبل بسیار سخت خواهد شد. لذا، مرکز مشاوره موفقیت به عنوان یک کلینیک روانشناسی در اصفهان، در این مقاله به ارائه راهکارهای جهت جلوگیری از تنبلی و لذت بردن از عدم تنبلی و فعال بودن می پردازد.

عدم برنامه ریزی برای انجام دادن کارهای عادی و یکنواخت روزانه و به تعویق انداختن آنها کار ساده ای است. پس چک لیستی از کلیه فعالیت های روزانه خود تهیه کنید و زمانی را برای به سرانجام رساندن آنها در نظر بگیرید. به این شیوه می توانید فعالیت های خود را با سرعت بیشتری انجام دهید.

جهت جلوگیری از هواس پرتی بهتر است کارها را دسته بندی کرده و فعالیت های شبیه به هم را پشت سر هم قرار دهیم تا زودتر انجام بگیرند.

کارهایی که سخت تر و بزرگتر هستند و زمان بیشتری برای انجام دادن نیاز دارند را به یکباره انجام ندهیم و آنها را به کارهای کوچکتر تقسیم کنید تا انگیزه بیشتری برای انجام دادن و به سرانجام رساندن آنها داشته باشید.کلینیک روانشناسی در اصفهان

اولویت بندی کارها مخصوصا اگر آنها را بر اساس اهداف خود تنظیم کنید بسیار به لذت بردن از انجام آن فعالیت و به سرانجام رساندن آن کمک می کند زیرا در تمام مسیر راه تمرکز بر هدف می باشد و همین امر خود ایجاد انگیزه می کند.

هیچوقت کارهای خود را به دقیقه آخر موکول نکنید. تعیین ضرب العجل برای انجام کارها می تواند ما را ملزم به انجام دادن آن و سپس حس رهایی و آرامش کند.

با توجه به اینکه بسیاری از کارهای روزمره ما مانند چک کردن ایمیل و یا پاسخ به آنها زمان بسیار اندکی در حد دو دقیقه می برد و چون مدام آنها را نادیده می گیریم و به بعد موکول می کنیم حجم کارهای ما بیشتر می شود، دیوید آلن در کتابش به نام “انجام کارها” توصیه می کند که چنانچه کاری پیش می آید که در عرض دو دقیقه می توانید آن را انجام دهید سریع زمان بگذارید و آن کار را انجام دهید و اگر بیش از دو دقیقه زمان می برد آن را به بعد موکول کنید.

چنانچه انجام دادن کاری برای شما مشکل است حتما از یک نیروی کمکی استفاده کنید. البته دقت کنید که آن فرد مسئولیت پذیر و متعهد باشد تا در مشارکت با شما کارها را به درستی انجام دهد و شما نیاز به انجام دادن دوباره آن کار نداشته باشید.کلینیک روانشناسی در اصفهان

مرکز مشاوره موفقیت بهترین مرکز مشاوره در اصفهان

مشاوره خانواده، زوج درمانی، مشاوره قبل از ازدواج، مشاوره قبل و بعد از طلاق، مشاوره فردی، مشاوره شغلی و تحصیلی، کلیه خدمات روانپزشکی، مشاوره کودک و نوجوان، بازی درمانی، روان درمانی، نوروفیدبک، مشاوره تغذیه، ارزیابی روانشناختی و ارائه سخنرانی ها و کارگاه های آموزشی عمومی، تخصصی و پژوهشی از جمله فعالیت های مرکز مشاوره موفقیت به عنوان بهترین مرکز مشاوره در اصفهان با بهره مندی از روانشناسان خوب در اصفهان می باشد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

آیا می خواهید به بحث بپیوندید؟
در صورت تمایل از راهنمایی رایگان ما استفاده کنید!!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.