آسیب های اعتیاد به فضای مجازی

مرکز مشاوره در اصفهان

به نظر می رسد استفاده از اینترنت و موبایل به یک بیماری تقریبا همه گیر تبدیل شده است که روز به روز نیز بر تعداد بیماران معتاد به فضای مجازی افزوده می شود. از آنجایی که اعتیاد به اینترنت و فضای مجازی مانند بقیه انواع اعتیادها می باشد، برای جلوگیری از آسیب های راهکارهایی وجود دارد که در این مقاله از سری مقالات مرکز مشاوره موفقیت، بهترین مرکز مشاوره در اصفهان، به ارائه راهکارهای برطرف کردن این اعتیاد مخرب می پردازیم.

اعتیاد به فضای مجازی در کشورهای آسیایی به رسمیت شناخته شده است. بسیاری از روانشناسان، روان پزشکان و جامعه شناسان بر این موضوع هم عقیده اند که باید با اختلال اعتیاد به فضای مجازی مانند دیگر اختلالات برخورد شود. معتادان فضای مجازی نمی توانند بیش از ده دقیقه از وسایلی که آنها را به فضای مجازی متصل می کنند دوری کنند و چنانچه در محرومیت استفاده از فضای مجازی قرار بگیرند دچار مشکلات روانی می شوند. آنها به تکنولوژی وابسته می شوند اما مانند بقیه انواع اعتیاد، این رفتار بطور مستقیم بر زندگی و سلامت آنها اثر نمی گذارد. با این حال، این نوع اعتیاد یا می توان گفت اختلال عواقب دردناکی برای فرد خواهد داشت.بهترین مرکز مشاوره در اصفهان

از جمله عواقب دردناک و خطرناکی که معتادان به فضای مجازی و اینترنت را تهدید می کند پایین آمدن کیفیت زندگی، کاهش رشد اجتماعی، از دست دادن شغل، به خطر افتادن سلامت جسمانی، کاهش روابط خانوادگی، کاهش اعتماد به نفس و افسردگی می باشد که این اختلال را آسیب زا معرفی می کند.

حال، چنانچه شما نیز پس از بررسی مشکلات اجتماعی، عاطفی و سلامتی که برایتان رخ داده و یا از طریق تست هایی که در زمینه کشف این اعتیاد وجود دارند پی به معتاد بودن خود به فضای مجازی و اینترنت برده اید، لازم است در ابتدا مدت زمان استفاده از فضای مجازی و اینترنت را اندازه گیری کنید. بپذیرید که با چرخیدن در فضای مجازی چیز زیادی بدست نمی آورید و تصمیم بگیرید تا این مدت زمان را کاهش دهید.بهترین مرکز مشاوره در اصفهان

از آنجاییکه بسیاری از ما تجربه تصمیم گیری و رها کردن تصمیمات مان را داریم، احتمال اینکه تصمیم بگیریم چرخیدن در فضای مجازی را کاهش دهیم و سپس آن را رها کرده و به روند قبلی ادامه دهیم بسیار زیاد است. لذا، لازم است برای ترک این اعتیاد آسیب زا برنامه ریزی کنیم. چنانچه از یک برنامه مشخص و منسجم و زمان بندی شده استفاده کنیم، امکان ندارد که از تصمیم خود فاصله بگیریم و به روند روتین قبل ادامه دهیم.

انجام دادن یک فعالیت تفریحی لذت بخش می تواند جایگزین مناسبی برای گشتن در اینترنت و کانال های مختلف مجازی باشد.

لازم به ذکر است که در هنگام ترک این اعتیاد اصلا لازم نیست که بطور کامل از موبایل و یا اینترنت دوری کنید. بلکه نیاز است تا مدت زمان استفاده از آنها را در برنامه روزانه خود کاهش دهید. زیرا محرومیت نتیجه عکس دارد.

و اما یکی دیگر از راهکارهای ترک اعتیاد به فضای مجازی مخصوصا در زمانیکه با دور شدن از فضای مجازی دچار افسردگی و احساس استرس و ناراحتی می کنید، کمک گرفتن از توصیه های یک مشاور و یا روانشناس می باشد که در همین زمینه مرکز مشاوره موفقیت با بهره مندی از روانشناسان خوب در اصفهان آماده ارائه خدمات روانشناسی و روان پزشکی به شما مراجعان محترم می باشد.

مرکز مشاوره موفقیت بهترین مرکز مشاوره خانواده در اصفهان

مشاوره خانواده، زوج درمانی، مشاوره قبل از ازدواج، مشاوره قبل و بعد از طلاق، مشاوره فردی، مشاوره شغلی و تحصیلی، کلیه خدمات روانپزشکی، مشاوره کودک و نوجوان، بازی درمانی، روان درمانی، نوروفیدبک، مشاوره تغذیه، ارزیابی روانشناختی و ارائه سخنرانی ها و کارگاه های آموزشی عمومی، تخصصی و پژوهشی از جمله فعالیت های مرکز مشاوره موفقیت به عنوان بهترین مرکز مشاوره در اصفهان با بهره مندی از روانشناس خوب در اصفهان می باشد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

آیا می خواهید به بحث بپیوندید؟
در صورت تمایل از راهنمایی رایگان ما استفاده کنید!!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.