پیامدهای طلاق بر فرزندان

مشاوره زناشویی اصفهان

مسائل قبل و بعد از طلاق اثراتی منفی بر روح و روان فرزندان دارند. چنانچه این اثرات شناخته شوند، می توان از میزان آسیب دیدن فرزندان در جریان طلاق کاست. لذا، در این مقاله از مجموعه مقالات مرکز مشاوره موفقیت که یک کلینیک روانشناسی در اصفهان می باشد، قصد داریم به پیامدهای طلاق بر فرزندان بپردازیم. زن و شوهر پس از آنکه دیگر حلالی جز طلاق برای حل مشکلات زناشویی خود نمی یابند باید به حال فرزندانی که یک عمر آرزوی داشتن آنها را داشتند فکری بکنند. در همین راستا، علاوه بر اشاره به پیامدهای وارد شده بر فرزندان طلاق، توصیه هایی به والدین خواهیم داشت.

در ابتدا لازم به ذکر است که هیچ عملی مانع از آسیب دیدن فرزندان پس از امر طلاق و جدایی والدین از یکدیگر نمی شود. فرزندان پس از طلاق در شرایطی بحرانی قرار می گیرند و آسیب های روانی می بینند. البته چنانچه مراحل طلاق با استرس همراه نباشد، فرزندان آسیب کمتری خواهند دید. این در صورتی است که والدین بصورت توافقی از یکدیگر جدا شوند و به هیچ یک از اعضای خانواده استرسی وارد نشود. از طرف دیگر، چنانچه شرایط فرزندان پس از طلاق بهتر از زمانی که با والدین زندگی می کرده باشد، آسیب های وارد شده به فرزندان کمتر خواهد بود.

در ادامه این مطلب به مشکلاتی که برای فرزندان پس از طلاق بوجود می آید بطور فهرست وار می پردازیم. رفتارهای پرخاشگرانه، لجبازی، انزوا طلبی، عدم اطمینان به دیگران، افسردگی، اضطراب و احساس گناه از جمله مواردی هستند که چنانچه از بروز آنها جلوگیری به عمل نیاید و یا برای بهبود آنها فکری نشود، همگی تا بزرگسالی نیز با فرزندان خواهند بود و حتی مشکلات دیگری را نیز برای آنها ایجاد خواهند کرد. مشکلاتی که حتی دامن گیر افراد دیگر، جامعه و زندگی مشترک آتی همین فرزندان نیز می شوند.

مرکز مشاوره خانواده در اصفهان

بهتر است جهت حفظ سلامت روان فرزندان در جریان طلاق و پس از جدایی والدین به یک مرکز مشاوره خانواده در اصفهان رجوع کنید تا با بهره بردن از تجارب و راهنمایی های مشاوران خبره به فرزندان طلاق برای داشتن زندگی آرام و لذت بخش کمک کنید. از جمله مواردی که به دیگران در جریان طلاق توصیه می شود تا آسیب دیدن فرزندان کمتر باشد: پاسخ دادن به سوالات فرزندان با هوشمندی بسیار و پاسخ های درست و مناسب و ترغیب آنها به بیان احساسات مثبت و منفی شان، تمرکز نکردن بر مواردی که فرزندان بر آنها حساس هستند مخصوصا شخصیت پدر یا مادر که فرزندان بر او حساس هستند، راست گفتن به فرزندان در حد درک آنها و نه گفتن همه حقیقت، عدم کودک آزاری در زمینه هایی همچون تبدیل او به یک خبرچین و یا ایجاد حس گناه در او پس از طلاق، قربانی نکردن خود و تلاش دوباره برای تشکیل خانواده ای دیگر که در آن فرزندان نیز از آرامش برخوردار شوند، و نگرفتن همه چیز از فرزندان بطور همزمان و تلاش برای ایجاد شرایط یکسانی که فرزندان پیش از طلاق گرفتن داشتند.

مرکز مشاوره خانواده در اصفهان

مرکز مشاوره موفقیت بهترین مرکز مشاوره خانواده در اصفهان

مشاوره خانواده، زوج درمانی، مشاوره قبل از ازدواج، مشاوره قبل و بعد از طلاق، مشاوره فردی، مشاوره شغلی و تحصیلی، کلیه خدمات روانپزشکی، مشاوره کودک و نوجوان، بازی درمانی، روان درمانی، نوروفیدبک، مشاوره تغذیه، ارزیابی روانشناختی و ارائه سخنرانی ها و کارگاه های آموزشی عمومی، تخصصی و پژوهشی از جمله فعالیت های مرکز مشاوره موفقیت به عنوان بهترین مرکز مشاوره در اصفهان با بهره مندی از روانشناس خوب در اصفهان می باشد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

آیا می خواهید به بحث بپیوندید؟
در صورت تمایل از راهنمایی رایگان ما استفاده کنید!!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.