دقیق ترین روش هدف گذاری

روانشناسان خوب در اصفهان

چنانچه به دنبال شیوه ای جدید برای تعیین اهداف خود و اطمینان از رسیدن به آنها هستید، پیشنهاد می کنیم این مقاله از سری مقالات مرکز مشاوره موفقیت، بهترین مرکز مشاوره در اصفهان، را با موضوع هدف گذاری به شیوه آنتونی رابینز مطالعه نمایید. آنتونی رابینز که به سلطان انگیزه شناخته شده است، نویسنده، مربی و سخنران انگیزشی و همچنین بازیگر است که کتب او در زمینه موفقیت نیز در ایران به چاپ رسیده و مورد توجه بسیاری از ایرانیان قرار گرفته است. او که در زمان اندکی به بسیاری از آرزوها و خواسته هایش رسید، روش هایی را به دیگران عرضه می کند تا بتوانند به خواسته های خود برسند، موفق باشند و از زندگی و روابط خود لذت ببرند.

در ابتدا این سوال مطرح می شود که آیا شما نیز از جمله افرادی هستید که مدام اهداف خود را تعیین می کنند و با اینکه به تعیین زمان و برنامه برای رسیدن به اهدافشان می پردازند، به آنها نمی رسند؟ آیا می دانید مشکل از کجا نشات می گیرد؟ آیا تاکنون به این اندیشیده اید که چرا به راحتی به اهداف خود نمی رسید؟

یکی از دلایل عدم موفقیت در دستیابی به اهداف، شیوه هدف گذاری است. در این راستا نیاز است تا از فردی با تجربه همچون استاد به عنوان راهنما بهره ببرید. ما در این مقاله از آنتونی رابینز به عنوان فردی تاثیرگذار و با تجربه جهت معرفی روش صحیح هدف گذاری بهره می بریم تا تکنیک های صحیح هدف گذاری را از او بیاموزیم.

به یاد داشته باشید که همیشه چرایی مهم تر از چگونگی است و همانطور که نیچه می گوید: هرکس چرایی داشته باشد، با هر چگونگی خواهد ساخت، پس پیش از تعیین نقشه برای رسیدن به هدفی مانند رسیدن به سطح مشخصی از درآمد در سال، باید تعیین کنیم که چرا می خواهیم به این هدف برسیم و سپس به دنبال مسیر رسیدن به آن هدف باشیم. از طرف دیگر باید به خاطر داشته باشیم که مسیری که برای رسیدن به هدف تعیین می کنیم از خود هدف مهم تر است، زیرا در آن مسیر است که انسان رشد می کند. لذا ممکن است در مسیر درستی قرار بگیریم اما در انتها به هدفمان نرسیم. پس همین رشد باعث پیشرفت ما در مراحل بعد و حتی رسیدن به اهداف دیگرمان می شود.

آنتونی رابینز پیشنهاد می کند که در تعیین هدف باید محدوده زمانی رسیدن به هدف را مشخص نمود و برای اینکه یکی دو ماه پس از تعیین هدف ناامید نشویم و آن را رها نکنیم، باید اهداف قابل دسترس و نه بسیار پر چالش و بزرگ را انتخاب نماییم. لذا ابتدا از اهداف ساده تر و البته با در نظر گرفتن مشکلات زندگی و مسئولیت هایی که بر عهده داریم به تعیین اهداف می پردازیم.

روانشناسان خوب در اصفهان

در مرحله بعد باید تمرکز بر آنچه که می خواهیم داشته باشیم و یا به آن برسیم باشد نه بر آنچه که نمی خواهیم. مثلا نمی گویم نمی خواهم چاق باشم و چنین وزنی را داشته باشم، بلکه می گوییم: می خواهم سالم و خوش اندام با فلان وزن که البته در یک سال آینده قابل دستیابی است باشم.

در تعیین اهداف نباید به فکر ترس های خود باشیم بلکه باید از رسیدن به آن هدف احساس لذت و شادمانی داشته باشیم. پس به آنچه که می خواهیم می اندیشیم نه آنچه نمی خواهیم. مثلا نباید هدف درآمد بالا و یا ثروتمند شدن را تعیین کنیم از ترس اینکه فقیر باشیم. بلکه باید درآمد عالی را برای لذت بردن از زندگی، خرید کردن، سفر رفتن و استفاده هایی لذت بخش در نظر بگیریم.

آنتونی رابینز نکات موثر دیگری را برای تعیین هدف متذکر می شود که بطور خلاصه به بیان آنها می پردازیم:

پس از اینکه به هدف خود رسیدیم نباید توقف کنیم زیرا همین توقف عامل شکست های بعدی ما می شود.

از اینکه در مسیر رسدن به یک هدفتان هستید خوشحال باشید، زیرا رسیدن به اهداف بعدی از شما انرژی و زمان کمتری می گیرد.

مهم نیست به هدفی نرسید. رسیدن هدف شما نباشد. قرار گرفتن در مسیر رسیدن به هدف و رشد و پیشرفت کردن در آن مسیر را هدف اصلی خود قرار دهید. و این نکته بسیار مهم را همیشه به یاد داشته باشید که چنانچه در مسیر رسیدن به اهدافتان رشد کنید، قطعا روزی بواسطه رشدی که کرده اید به هدفتان خواهید رسید.

کلینیک روانشناسی در اصفهان

همانطور که قبلا اشاره کردیم، همه ما در مسیر تعیین اهداف و رسیدن به آنها نیازمند راهنما و مشاور هستیم تا با ما همراه باشد و بتواند همه وقایع را از بیرون نظاره کند و ما را در قرار گرفتن در مسیر درست یاری نماید. مرکز مشاوره موفقیت به عنوان یک کلینیک روانشناسی در اصفهان، با بهره مندی از مشاوران با تجربه آماده ارائه هرگونه خدمات روانشناسی و مشاوره ای مخصوصا در زمینه موفقیت به شما مراجعان محترم می باشد.

مرکز مشاوره موفقیت بهترین مرکز مشاوره خانواده در اصفهان

مشاوره خانواده، زوج درمانی، مشاوره قبل از ازدواج، مشاوره قبل و بعد از طلاق، مشاوره فردی، مشاوره شغلی و تحصیلی، کلیه خدمات روانپزشکی، مشاوره کودک و نوجوان، بازی درمانی، روان درمانی، نوروفیدبک، مشاوره تغذیه، ارزیابی روانشناختی و ارائه سخنرانی ها و کارگاه های آموزشی عمومی، تخصصی و پژوهشی از جمله فعالیت های مرکز مشاوره موفقیت به عنوان بهترین مرکز مشاوره در اصفهان با بهره مندی از روانشناس خوب در اصفهان می باشد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

آیا می خواهید به بحث بپیوندید؟
در صورت تمایل از راهنمایی رایگان ما استفاده کنید!!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.