قدرت کلام و رسیدن به موفقیت

مرکز مشاوره در اصفهان

باور کردن اینکه تنها با قدرت کلام می توان به هر آنچه می خواهیم برسیم برای برخی افراد دشوار است. می توان گفت که کلام و قدرتی که در کلام است همه چیز است. کلام شما همواره با شماست. ما بواسطه کلمات با یکدیگر صحبت می کنیم. کلمات را می خوانیم، می نویسیم، آنها را میبینیم، به آنها می اندیشیم، بواسطه کلمات انرژی مثبت یا منفی خود را انتقال می دهیم، منظور خود را به دیگران می رسانیم، و بسیار کارهای دیگری که با کلمات و کلام خود انجام می دهیم. بسیار تاکید شده است که مراقب کلام خود باشیم زیرا موجی که کلام ساطع می شود هم بر خود فرد و هم بر افرادی که آن کلام را می شنوند تاثیرگذار است. در این مقاله از سری مقالات مرکز مشاوره موفقیت که یک کلینیک روانشناسی در اصفهان می باشد، قصد داریم در خصوص قدرتی که کلام دارد و تاثیر آن بر زندگی فرد و دیگران صحبت کنیم.

نمی توان تعیین کرد که کدام کلمه یا جمله بار منفی یا مثبت دارد. تفسیر و ارتعاش کلمات برای هر فرد متفاوت است. مثلا کلمه مشق شب برای دانش آموزی بار منفی و برای دانش اموز دیگر بار مثبت دارد. همینطور واژه پول یا ثروت. حال چگونه می توان با استفاده از قدرت کلمات و انرژی ساطع شده از آنها به موفقیت دست یافت؟

ضمیر خودآگاه و ناخودآگاه ما جملاتی که در آنها “نه” یا نکن” وجود دارند را پالایش می کند. این بدان معناست که وقتی به ما می گویند فلان کار را نکن، انجام دادن همان کار در ذهن ما پالایش می شود. اکنون از شما می خواهیم که به قورباغه آبی رنگ فکر نکنید!!! شما به قورباغه آبی رنگ فکر کردید. به همین سادگی.

این خاصیت ذهن است که قسمتی از جمله ای را که در آن نهی شدن از انجام کاری وجود دارد حذف کند و باعث شود که آن کار را انجام دهید. این همان قدرت کلام است.

کلینیک روانشناسی در اصفهان

قانون جذب نیز همینطور کار می کند. یعنی همان چیزی را می شنود که شما نمی خواهید. پس بهتر است تمرین کنید و با استفاده از قدرت کلام استفاده از جملات منفی را کاهش و از بین ببرید. در اینجا به عنوان تمرین توصیه می کنیم هر بار که جمله ای منفی در جهت نخواستن چیزی به ذهن شما رسید از خود بپرسید “من چه می خواهم؟” در جواب این پرسش جملاتی متفاوت به ذهن شما می آیند. از آنجاییکه نمی توان ارتعاش مثبت و منفی را همزمان داشت، بهتر است کاری کنیم که با استفاده از جملات مثبت ارتعاش مثبت را داشته باشیم. دقت داشته باشید که هر جمله ای که “نه” و “نکن” داشته باشد تمرکز ما را بر آن کار بیشتر می کند. پس توجه و تمرکز خود را بر آنچه که نمی خواهید معطوف نکنید و سریع از خود بپرسید “من چه می خواهم؟”

در این مقاله تمریناتی را برای آشنایی شما با چگونگی تغییر دادن کلمات، جملات و ارتعاش آنها بیان می کنیم. از جمله اینکه عبارات غلط دیر نیا، نمی خواهم رابطه مان به هم بخورد، تردید نکن را به عبارات مثبت و درست سر وقت بیا، از داشتن این رابطه حال خوشی دارم، زود بیا تغییر دهید. همین که بجای چه نمی خواهم از چه می خواهم استفاده می کنید، خود کلمات و تاثیر و ارتعاش انها را نیز تغییر می دهید. البته با آگاهی از احساسی که دارید می توانید متوجه شوید که در چه ارتعاشی قرار گرفته اید. پس با کمک گرفتن از احساسات خود مراقب کلام خود باشید و در ارتعاش مثبت و رسیدن به آرزوها و خواسته هایتان قرار بگیرید. از این پس تنها از کلمات مثبت استفاده کنید و مسئولیت کلامتان را به عهده بگیرید. چنانچه این تمرینات ساده اما کاربردی را انجام دهید به زودی متوجه تاثیر مثبت و تغییراتی که در زندگی شما رخ می دهد خواهید شد.

کلینیک روانشناسی در اصفهان

مرکز مشاوره موفقیت بهترین مرکز مشاوره در اصفهان

مشاوره خانواده، زوج درمانی، مشاوره قبل از ازدواج، مشاوره قبل و بعد از طلاق، مشاوره فردی، مشاوره شغلی و تحصیلی، کلیه خدمات روانپزشکی، مشاوره کودک و نوجوان، بازی درمانی، روان درمانی، نوروفیدبک، مشاوره تغذیه، ارزیابی روانشناختی و ارائه سخنرانی ها و کارگاه های آموزشی عمومی، تخصصی و پژوهشی از جمله فعالیت های مرکز مشاوره موفقیت به عنوان بهترین مرکز مشاوره در اصفهان با بهره مندی از روانشناسان خوب در اصفهان می باشد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

آیا می خواهید به بحث بپیوندید؟
در صورت تمایل از راهنمایی رایگان ما استفاده کنید!!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.