راهکارهای تقویت حافظه

مرکز مشاوره خانواده در اصفهان

در یکی دیگر از مقالات مرکز مشاوره موفقیت، بهترین مرکز مشاوره در اصفهان، به روش های موثر در تقویت حافظه می پردازیم. از بین تمامی روش هایی که برای تقویت حافظه مفید می باشند، تغذیه مناسب، ورزش کردن و راهکارهایی که دین اسلام و پیشوایان دینی به آنها اشاره می کند، سه روش عمده که در این مقاله به آنها نیز اشاره می کنیم می باشند.

حضرت محمد (ص) به حضرت علی (ع) بر خوردن کدو و تاثیر آن بر افزایش حافظه سفارش کرده اند. ایشان فرموده اند که کدو به همراه عدس میزان تمرکز را نیز افزایش می دهد. امام صادق (ع) و امام کاظم (ع) نیز بر خوردن کدو و میزان اثرگذاری آن بر تقویت حافظه تاکید نموده اند.

خوردن غذای سالم بهترین رژیم غذایی است. غذای سالم نه تنها برای سلامت جسم از جمله مغز، که برای سلامت روح و روان و حافظه نیز موثر می باشد. خوردن میوه ها و سبزیجات حاوی آنتی اکسیدان (مانند توت، مرکبات، هویج، کلم بروکلی، گوجه، اسفناج و سیب زمینی) ابتلا به سکته مغزی و آلزایمر را کاهش می دهد. میوه های جنگلی و ذغال اخته و انگور نیز باعث افزایش ارتباط سلول های مغز با یکدیگر می شوند. خوردن جینکو بیلوبا نیز برای تقویت حافظه توصیه می گردد. جینکو بیلوبا گیاهی است حاوی مقدار زیادی آنتی اکسیدان که جریان خون در مغز را افزایش می دهد و مواد مغذی و اکسیژن را به مغز می رساند.

بهترین مرکز مشاوره در اصفهان

در خصوص اجرای تمرینات ورزشی و افزایش حافظه می توان گفت که دویدن ساده ترین و موثرترین راه برای تقویت حافظه می باشد. بدوید و حافظه تان را تقویت کنید. علاوه بر دویدن، تمرینات استقامتی که ضربان قلب را تا ۸۰ درصد بالا ببرند، تمرینات قدرتی و کار با وزنه برای ۶۰ دقیقه و سه بار در هفته، تمرینات هوازی به مدت ۴۰ دقیقه و سه بار در هفته، تند راه رفتن، دوچرخه سواری و شنا کردن نیز از جمله ورزش های بسیار مفید و موثر برای تقویت حافظه می باشند.

بهترین مرکز مشاوره در اصفهان

علاوه بر موارد ساده و کاربردی نام برده در بالا، انجام دادن فعالیت هایی مانند باغبانی، حل معماها، گوش دادن به موسیقی موسیقیدانان مشهور، مطالعه کردن، بلند خواندن مطالب، خواب کافی، مدیتیشن، نوشیدن چای و قهوه مخصوصا چای سبز، تنفس عمیق شکمی، خندیدن، اجرای طوفان ذهنی، رقصیدن، نوشیدن آب و مایعات به اندازه کافی، یادگرفتن چیزهای تازه، انجام دادن فعالیت های هنری مانند آشپزی، بافتنی و موسیقی که البته از انجام دادن آن لذت می برید و همچنین عدم مصرف مشروبات الکلی و دخانیات نیز در تقویت حافظه موثر می باشند. لازم به ذکر است که لذت بردن از هر فعالیتی که انجام می دهید کمک بسیار زیادی به تقویت حافظه شما می کند و شما را برای انجام مجدد آن و یادگیری بیشتر آن فعالیت ترغیب می کند.

مرکز مشاوره موفقیت بهترین مرکز مشاوره خانواده در اصفهان

مشاوره خانواده، زوج درمانی، مشاوره قبل از ازدواج، مشاوره قبل و بعد از طلاق، مشاوره فردی، مشاوره شغلی و تحصیلی، کلیه خدمات روانپزشکی، مشاوره کودک و نوجوان، بازی درمانی، روان درمانی، نوروفیدبک، مشاوره تغذیه، ارزیابی روانشناختی و ارائه سخنرانی ها و کارگاه های آموزشی عمومی، تخصصی و پژوهشی از جمله فعالیت های مرکز مشاوره موفقیت به عنوان بهترین مرکز مشاوره در اصفهان با بهره مندی از روانشناسان خوب در اصفهان می باشد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

آیا می خواهید به بحث بپیوندید؟
در صورت تمایل از راهنمایی رایگان ما استفاده کنید!!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.