سلامت روان و هیپنوتیزم

هیپنوتیزم – یا هیپنوتیزم درمانی – از آرامش هدایت شونده ، تمرکز شدید و توجه متمرکز برای دستیابی به حالت افزایش آگاهی استفاده می کند که گاهی اوقات یک خلسه خوانده می شود. توجه شخص به حدی در این حالت متمرکز است که هر اتفاقی که در اطراف فرد می افتد به طور موقت مسدود یا نادیده گرفته می شود. در این حالت طبیعی ، فرد ممکن است توجه خود را – با کمک یک درمانگر آموزش دیده – بر روی افکار یا وظایف خاص معطوف کند.یک روانشناس خوب در اصفهان میتواند شما رو در این امر یاری دهد.

هیپنوتیزم چگونه کار می کند؟

هیپنوتیزم معمولاً کمک به روان درمانی (مشاوره یا درمان) محسوب می شود ، زیرا حالت هیپنوتیزم به افراد امکان می دهد افکار ، احساسات و خاطراتی دردناک را که ممکن است از ذهن آگاهانه خود پنهان شده اند کشف کنند. علاوه بر این ، هیپنوتیزم افراد را قادر می سازد تا بعضی چیزها را متفاوت درک کنند ، مانند مسدود کردن آگاهی از درد.

از هیپنوتیزم می توان به دو روش ، به عنوان پیشنهاد درمانی یا برای تجزیه و تحلیل بیمار استفاده کرد.

پیشنهاد درمانی: حالت خواب آور باعث می شود فرد بتواند بهتر به پیشنهادات پاسخ دهد. بنابراین ، هیپنوتیزم درمانی می تواند به برخی افراد در تغییر رفتارهای خاص مانند قطع سیگار یا نیش ناخن کمک کند. همچنین می تواند به افراد در تغییر درک و احساس کمک کند و به ویژه در درمان درد مفید است.

تجزیه و تحلیل: این رویکرد از حالت آرامش یافته برای کشف علت اصلی روانشناختی یک اختلال یا علامت استفاده می کند ، مانند یک رویداد گذشته آسیب زا که یک شخص در حافظه ناخودآگاه خود پنهان کرده است. پس از آشکار شدن تروما ، می توان به آن در روان درمانی پرداخت.

مزایای هیپنوتیزم چیست؟

حالت خواب آور به فرد اجازه می دهد تا از بحث و پیشنهاد بیشتر باز شود. این می تواند در سایر شرایط ، موفقیت سایر درمان ها را بهبود بخشد ، از جمله:

•     هراس ، ترس و اضطراب
  •     اختلالات خواب
  •     افسردگی
  •     فشار
  •     اضطراب پس از تروما
  •     اندوه و ضرر

همچنین ممکن است از هیپنوتیزم برای کنترل درد و غلبه بر عادات ، مانند سیگار کشیدن یا پرخوری استفاده شود. همچنین ممکن است برای افرادی که علائم آنها شدید است یا به مدیریت بحران نیاز دارند مفید باشد.جهت تعیین نوبت در کلینیک مشاوره موفقیت با ما تماس بگیرید.

اشکالات هیپنوتیزم چیست؟

ممکن است هیپنوتیزم برای شخصی که علائم روانی دارد ، از جمله توهم و هذیان یا برای کسی که از مواد مخدر یا الکل استفاده می کند ، مناسب نباشد. این دارو فقط باید پس از ارزیابی پزشک از پزشک برای ارزیابی هرگونه اختلال جسمی که ممکن است به پزشکی یا جراحی نیاز داشته باشد ، برای کنترل درد استفاده شود. هیپنوتیزم همچنین ممکن است یک روش درمانی کمتر از سایر روشهای درمانی سنتی مانند داروها برای اختلالات روانپزشکی باشد.

برخی از درمانگران برای بازیابی خاطرات احتمالی سرکوب شده از خواب هیپنوتیزم استفاده می کنند که معتقدند با اختلال روانی فرد مرتبط است. با این حال ، کیفیت و قابلیت اطمینان اطلاعاتی که بیمار تحت هیپنوتیزم به یاد می آورد همیشه قابل اعتماد نیست. علاوه بر این ، هیپنوتیزم می تواند خطر ایجاد خاطرات کاذب را ایجاد کند – معمولاً در نتیجه پیشنهادات ناخواسته یا پرسیدن سوالات پیش رو توسط درمانگر. به همین دلایل ، هیپنوتیزم دیگر بخشی مشترک یا اصلی اکثر اشکال روان درمانی محسوب نمی شود. همچنین ، استفاده از هیپنوتیزم برای برخی از اختلالات روانی که در آنها ممکن است بیماران از نظر پیشنهادی مانند اختلالات جداکننده بسیار حساس باشند ، همچنان بحث برانگیز است.