روش شگفت انگیز تربیت کودک

مرکز مشاوره کودک در اصفهان

گاهی والدین به دلیل عدم آگاهی از تربیت صحیح کودکان خود و فراگیری روش های اصولی و علمی تربیت کودک، مجبور می شوند پس از گذشت مدت زمانی از رشد کودک وقت و انرژی زیادی را صرف حل مشکلات کودک خود کنند. چنانچه کودکان با مشکلات حل نشده از کانون خانواده وارد جامعه شوند، حل مشکلات دوران نوجوانی و جوانی انها برای خودشان، خانواده آنها و همچنین جامعه هزینه های بسیار بالایی را شامل می شود. لذا به منظور دقت بیشتر در تربیت کودکان و داشتن فرزندانی شایسته، مرکز مشاوره موفقیت به عنوان یک مرکز مشاوره کودک در اصفهان قصد دارد در این مقاله شما والدین عزیز را با یکی از روش های کلیدی در تربیت کودک آشنا نماید.

یکی از شیوه های کلیدی و بسیار موثر در تربیت کودک خواندن قصه برای اوست. قصه خواندن تاثیر شگفت انگیزی در تربیت کودکان بویژه تا پیش از ۹ سالگی دارد. بین ۷ تا ۹ سالگی منطق کودک شکل می گیرد و بهتر است تا پیش از ۹ سالگی که ضمیر ناخودآگاه کودک در دسترس است و می توان ضمیر ناخوداگاه او را تربیت کرد دست به اقدامی زد.

 

کارل گوستاو یونگ، روانشناس و فیلسوف: ضمیر ناخودآگاه فرمانده بلامنازع انسان است. مرکز مشاوره کودک در اصفهانمرکز مشاوره کودک در اصفهان

یونگ برای ضمیر ناخودآگاه قدرت زیادی قائل است. او می گوید، ضمیر خودآگاه مانند جزیره کوچکی است که در اقیانوس ضمیر ناخودآگاه قرار دارد.

همه ما بسیاری از فعالیت های روزانه خود از جمله طریقه مسواک زدن، غذا خوردن، راه رفتن، خواندن این متن، خوابیدن و بیدار شدن و غیره را بطور ناخودآگاه انجام می دهیم. این فعالیت ها بصورت خودکار و بدون اینکه انرژی فکری زیادی مصرف کنند انجام می شوند. آنچه فعالیت های روزانه ما را مدیریت می کند ضمیر ناخودآگاه ماست که به گفته روانشناسان، ۸۰ درصد فعالیت های روزانه تحت کنترل آن انجام می شوند.

ضمیر ناخودآگاه جایگاه عادات، باورها و ارزش های انسان است. به همین علت است که می گوییم تربیت ضمیر ناخودآگاه از اهمیت بالایی برخوردار است. همانطور که در بالا اشاره شد، تربیت ضمیر ناخودآگاه بین ۷ تا ۹ سالگی امکان پذیر است و پس از آن دیگر ضمیر ناخودآگاه در دسترس نیست.

بسیاری از والدین به دلیل عدم اطلاع از ویژگی های ضمیر ناخودآگاه، برای تربیت کودک خود از شیوه مکالمه آنهم بطور مستقیم و منطقی استفاده می کنند. این در حالی است که منطق کودک تا زیر سن ۹ سالگی هنوز شکل نگرفته است.

یکی از ویژگی های ضمیر ناخودآگاه لجباز بودن است. وقتی بطر مستقیم و منطقی با کودک خود صحبت می کنید، ضمیر ناخودآگاه لجبازی و مقاومت می کند. این ویژگی ضمیر ناخودآگاه است. پس اعتراض نکنید و از اینکه کلام شما حتی وقتی بارها تکرار می کنید بر کودکتان بی تاثیر است تعجب نکنید.

علاوه بر لجباز بودن، یکی دیگر از ویژگی های ضمیر ناخودآگاه این است که با شعر و مثال و قصه ارتباط نزدیکی برقرار می کند و مفاهیم برایش قابل درک می شوند. به همین دلیل، قصه خواندن بهترین راهکار برای تربیت ضمیر ناخودآگاه است. با خواندن قصه های آموزنده از محدوده لجبازی ضمیر ناخودآگاه رد شوید و همه آنچه را که می خواهید به کودکتان یاد دهید به او بطور غیر مستقیم بیاموزید. گذشتگان نیز از این شیوه برای تربیت فرزندان خود استفاده می کردند.

از آنجاییکه با استفاده از بهترین شیوه های تربیت کودک می توانیم آینده ای روشن برای فرزندان و جامعه مان ایجاد کنیم، مرکز مشاوره موفقیت با بهره بردن از چندین روانشناس خوب در اصفهان بویژه در زمینه کودک، آماده ارائه هرگونه خدماتی در خصوص تربیت صحیح کودک و حل مسائل آنها به شما مراجعان محترم می باشد.

مرکز مشاوره کودک در اصفهان

مرکز مشاوره موفقیت بهترین مرکز مشاوره در اصفهان

مشاوره خانواده، زوج درمانی، مشاوره قبل از ازدواج، مشاوره قبل و بعد از طلاق، مشاوره فردی، مشاوره شغلی و تحصیلی، کلیه خدمات روانپزشکی، مشاوره کودک و نوجوان، بازی درمانی، روان درمانی، نوروفیدبک، مشاوره تغذیه، ارزیابی روانشناختی و ارائه سخنرانی ها و کارگاه های آموزشی عمومی، تخصصی و پژوهشی از جمله فعالیت های مرکز مشاوره موفقیت به عنوان بهترین مرکز مشاوره در اصفهان با بهره مندی از روانشناسان خوب در اصفهان می باشد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

آیا می خواهید به بحث بپیوندید؟
در صورت تمایل از راهنمایی رایگان ما استفاده کنید!!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.