اژدهای میانسالی بیدار می شود

مرکز مشاوره خانواده در اصفهان

به بحران چهل سالگی بلوغ دوم نیز گفته می شود. مهمترین سوالی که افراد در دهه پنجم زندگی و مخصوصا در زمان رسیدن به چهل سالگی از خود می پرسند و گاها آرامش روانی آنها را به هم می زند اسین است که آیا این همان زندگی است که می خواستم؟ پاسخ به این سوال می تواند زندگی فرد را دگرگون کند همانطور که زندگی ناصرخسرو را که در دربار خدمت می کرد و در چهل سالگی خوابی دید و سفرنامه اش را نوشت و زندگی اش متحول شد. مرکز مشاوره موفقیت به عنوان یک کلینیک روانشناسی در اصفهان ، این بار در مقاله ای با عنوان اژدهای میانسالی بیدار می شود، آنچه در میانسالی رخ می دهد و راهکارهای مواجهه با این دوره را برای شما توضیح می دهد.

یونگ چهل سالگی را ظهر زندگی می نامد. این زمانی است که حس می کنیم نیمی از عمرمان رفته است و انگار که در سراشیبی مرگ افتاده ایم. بحران چهل سالگی را باید جدی گرفت چون حتی باعث از هم پاشیدن خانواده می شود. اکثر انسانها بحران سی، چهل و پنجاه سالگی را تجربه می کنند. اینکه چطور با این دوران مواجه شویم و چه کسانی در این دوران همراه ما باشند تا کمتر آسیب مخصوصا روحی روانی ببینیم بسیار اهمیت دارد.

روانشناسان خوب در اصفهان

باید توجه داشت که بحران میانسالی در مردان و زنان متفاوت است. وقتی به میانسالی می رسیم انگار که ناگهان از خوابی عمیق بیدار شده ایم و یا مسافری هستیم که از غافله عقب مانده ایم. در خصوص مردان گفته شده است که عقل مردان در چهل سالگی کامل می شود و خردمند می گردند. هرچند گاهی برعکس می شود و همسر و فرزندان از بی خردی مرد شکایت می کنند. با آغاز تغییرات مخصوصا رنگ سفید مو و ریش در مردان، سخن های تازه از آنها شنیده می شود همچون بیان نیازهای جدید، خواسته های جدید، معنای جدیدی که از عشق دارند، درک تازه آنها از زندگی مخصوصا زندگی مشترک و غیره. گاهی مردان گویی که دچار کوری ناگهانی شده باشند، چشم بر تمام حوادث شیرین زندگی قبل خود و وفاداری همسرشان می بندند و تمایل به تنوع در زندگی آنهم به شیوه خودشان دارند. البته خبر خوش این است که این تغییرات و نیازها عمر کوتاهی دارند و مرد کم کم آرام می شود و عطش کاذبش فروکش می کند. در این میان مشورت با یم مشاور با تجربه قطعا می تواند از آسیب های وارد شده تغییرات ناشی از بحران میانسالی به فرد و خانواده اش جلوگیری نماید.

مرکز مشاوره ازدواج در اصفهان

و اما در خصوص زنان باید گفت که از آنجاییکه سن دغدغه اصلی اکثر خانمها می باشد، وقتی به میانسالی می رسند احساس تنهایی و افسردگی می کنند. از چهل سالگی تغییراتی در بدن نمایان می شوند. رنگ موها به سفیدی می رود و خانمها مجبور می شوند مدام آنها را رنگ کنند، متابولیسم بدن کند می شود، دچار افزایش وزن می شوند، تراکم استخوانها کم می شود، قوای جنسی کاهش می یابد، افسردگی آغاز می شود. انگار که زمان برای انجام دادن برخی مسائل همچون مادر شدن، رسیدن به اهداف شغلی و سفر دور دنیا رو به اتمام است.

خانمها باید بدانند که چهل سالگی دوران طلایی زندگی آنها محسوب می شود. به گفته محققان، ۴۴ سالگی برای خانمها بهترین سن برای لذت بردن از زندگی، شادتر و سلامت تر بودن و تجربه کردن بهترین رابطه جنسی می باشد. اگر خانمها با دید مثبت به استقبال این دهه بروند زیبایی جسمی بی نظیری را تجربه خواهند نمود و شرایط جسمی و روحی آنها در ایده آل ترین حالت ممکن خواهد بود. تجربه چهل سالگی به رویکرد فرد ارتباط دارد. اگر خانمها در این دهه به دنبال زیبایی باشند و از جسم خود راضی باشند نه تنها دست از ورزش و رژیم غذایی صحیح برنمی دارند که این دهه را به بهترین شکل ممکن سپری می کنند. در غیر اینصورت، جز تجارب تلخ چیزی از این دهه برای آنها باقی نمی ماند.

در میانسالی زندگی به پایان نمی رسد. میانسالی دوران مرگ تدریجی رویاها نیست.

یکی از دلایل خودکشی در سن ۴۵ تا ۵۴ سالگی نرسیدن به رویاهاست. فرد در این سن دچار افسردگی می شود. گفته می شود در این سن زنان از مردان غمگین تر می شوند.

شادی شما مقدم بر هر چیز دیگری است.

بهترین مرکز مشاوره در اصفهان

مشاوران با تجربه مرکز مشاوره موفقیت و البته هر روانشناس خوب در اصفهان، آماده ارائه هرگونه خدمات روانشناختی به شما مراجعان عزیز هستند تا در گذر از این بحران و استفاده بهینه از دوران خوش میانسالی از زندگی خود لذت ببرید.

مرکز مشاوره موفقیت بهترین مرکز مشاوره خانواده در اصفهان

مشاوره خانواده، زوج درمانی، مشاوره قبل از ازدواج، مشاوره قبل و بعد از طلاق، مشاوره فردی، مشاوره شغلی و تحصیلی، کلیه خدمات روانپزشکی، مشاوره کودک و نوجوان، بازی درمانی، روان درمانی، نوروفیدبک، مشاوره تغذیه، ارزیابی روانشناختی و ارائه سخنرانی ها و کارگاه های آموزشی عمومی، تخصصی و پژوهشی از جمله فعالیت های مرکز مشاوره موفقیت به عنوان بهترین مرکز مشاوره در اصفهان با بهره مندی از روانشناس خوب در اصفهان می باشد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

آیا می خواهید به بحث بپیوندید؟
در صورت تمایل از راهنمایی رایگان ما استفاده کنید!!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.