تربیت کارآفرینان و رهبران آینده

مرکز مشاوره کودک در اصفهان

پابلو پیکاسو: هر کودک یک هنرمند است. مسئله این است که چه کنیم تا وقتی بزرگ شد هنرمند باقی بماند.

با توجه به مشکلات کسب و کاری که امروزه دامن گیر جامعه ما شده است، در این مقاله از مجموعه مقالات مرکز مشاوره موفقیت به عنوان بهترین مرکز مشاوره در اصفهان، چگونگی تربیت کودکان و تبدیل شدن آنها به کارآفرینان آتی را آموزش می دهیم. از آنجاییکه بسیاری از مشکلات اقتصادی جامعه به علت عدم فرهنگ کار کردن صحیح و آموزش صحیح کارآفرینی است، لذا تربیت کودکان به شکلی که کارآفرینان آتی جامعه باشند می تواند آینده اقتصادی بهتری را برای آن جامعه رقم بزند.

ما می توانیم به همراه کودکان خود کسب و کاری راه بیندازیم و آن را رهبری کنیم. در این صورت آنها نیز با فرهنگ راه اندازی و مدیریت کسب و کار آشنا می شوند و در آینده با مشکلی که جوانان امروز جامعه مان مواجهه هستند روبرو نخواهند شد.

در درجه اول باید به کودک اجازه دهید تا خودش کار خودش را انتخاب کند. او با توجه به مهارتی که دارد کار خود را انتخاب می کند. مثلا چنانچه در درس ریاضی تخصصی دارد، می تواند به کودکان دیگر کمک کند و در این میان شما تنها آهمیت آموزش دادن و مسئولیت پذیری به عنوان یک معلم را به او می آموزید. کودک احساس مهم بودن می کند و می آموزد که در مراحل بعد کارهای مهمتر و با مسئولیت بیشتری را قبول کند. شما به او می آموزید که کسب و کار فقط کسب درآمد نیست بلکه مواردی همچون مشارکت با دیگران، برقراری ارتباط با افراد جامعه، کمک به دیگران و ایفا کردن نقش مهم در جامعه را نیز در بر می گیرد.

به منظور بودن در محیط های اجتماعی، می توانید آنها را با در نظر گرفتن سن شان (مثلا بالای دوازده سال) به خانه سالمندان ببرید تا یک روز آنجا به دیگران کمک کنند، از آنها بخواهید به پدربزرگ و مادر بزرگ خود کمک کنند و یا آنها را به پرورشگاه ببرید تا با بچه های پرورشگاه بازی کنند و به آنها نیز کمک کنند.

شما کودکان خود را مدیریت نمی کنید، بلکه به آنها مدیریت کردن را می آموزید. کودکان امروز، مسئولان آینده خواهند شد؛ مانند رئیس جمهور، شهردار، مسئول اداره کردن یک کارخانه، رستوران، شرکت و یا هر ارگان دیگری. پس لازم است که آنها را مدیر تربیت کنیم.مرکز مشاوره کودک در اصفهان

به منظور تربیت مدیران آینده می توان زمانی را در هفته در نظر گرفت تا آنها خود مدیریت خانه را به عهده بگیرند. مثلا در تمیز کردن خانه نقش شهردار را به عهده بگیرند و فعالیت هایی از قبیل مدیریت زمان دیدن تلویزیون را تقبل کنند. البته در مدت زمان مدیریت آنها ما نیز باید گوش به فرمان آنها باشیم و به عنوان یک معاون در کنار آنها به بررسی امور و مشاوره دادن به آنها بپردازیم و اجازه دهیم که آنها نیز اشتباه کنند.

همچون پدرانمان که خاطرات کودکی شان در بازار و با فروشندگان محل بوده است، ما نیز فروشندگی را به کودکان خود می آموزیم. بچه های ما باید تجربه کار کردن در یک فروشگاه یا رستوران را داشته باشند تا بیاموزند که چطور با مشتریان رابطه داشته باشند و مسئولیت خود را به درستی انجام دهند. فروشندگی بهترین دوره برای آموزش کارآفرینی و مدیریت به فرزندانمان است. این چیزی است که در اروپا و آمریکا رایج است و بچه ها باید خودشان کار کنند اما متاسفانه در ایران فروشندگی امری زشت تلقی می شود.

می توانیم از فرزندان خود بخواهیم در هر تابستان کاری را راه بیندازد و از طریق آن کسب درآمد کند. می توانید به آنها یاد دهید که چطور با بچه های آپارتمان یا محله یک کار مشترک راه بیندازند، آن را مدیریت کنند و درباره آن تبلیغ کنند. از همان ابتدا چنان با فرزندادن خود همراه باشید و آموزش های لازم را بدهید تا آنها بتوانند کارآفرین شوند و راه اندازی کسب و کار برای آنها یک امر عادی شود.

از آنجاییکه والدین گاهی بیش از حد نگران فرزندان خود هستند و یا در اینکه چگونه آموزش های لازم را از ابتدا به فرزندان خود بدهند تا به کارآفرینی و مدیریت بپردازند، به شما توصیه می کنیم از مشاوران خبره و با تجربه در زمینه کودک از جمله مشاوران کودک مرکز مشاوره موفقیت به عنوان مرکز مشاوره کودک در اصفهان بهره ببرید تا بتوانید در امر تربیت کارافرینان و مدیران آتی سرزمینمان سربلند بیرون بیایید.

مرکز مشاوره موفقیت بهترین مرکز مشاوره کودک در اصفهان

مشاوره خانواده، زوج درمانی، مشاوره قبل از ازدواج، مشاوره قبل و بعد از طلاق، مشاوره فردی، مشاوره شغلی و تحصیلی، کلیه خدمات روانپزشکی، مشاوره کودک و نوجوان، بازی درمانی، روان درمانی، نوروفیدبک، مشاوره تغذیه، ارزیابی روانشناختی و ارائه سخنرانی ها و کارگاه های آموزشی عمومی، تخصصی و پژوهشی از جمله فعالیت های مرکز مشاوره موفقیت به عنوان بهترین مرکز مشاوره در اصفهان با بهره مندی از روانشناسان خوب در اصفهان می باشد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

آیا می خواهید به بحث بپیوندید؟
در صورت تمایل از راهنمایی رایگان ما استفاده کنید!!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.