درمان اختلالات خوردن در کودکان

درمان اختلالات خوردن در کودکان

اختلال خوردن کودکان

والدین دارای کودک مبتلا به اختلال تغذیه ای به ویژه با یک چالش دشوار روبرو هستند ، زیرا آنها باید کودک خود را سالم و زنده نگه دارند و در عین حال آنها را قادر به یادگیری مراقبت از بدن و ذهن خود کنند.شما به عنوان والدین کودکی که دچار اختلال در خوردن است می خواهید همه تلاش خود را انجام دهید تا به کودک خود کمک کنید تا بر مشکلات خود با غذا غلبه کند.یکی از بهترین اقداماتی که می توانید برای کمک به بهبودی کودک انجام دهید ، ارائه حمایت و عشق بی قید و شرط از فرزندتان ، قبل ، در حین و بعد از درمان اختلال خوردن است.

هنگامی که کودک دچار اختلالی در غذا خوردن مانند بی اشتهایی یا اختلال پرخوری می شود ، والدین معمولاً سریع خود را سرزنش می کنند.اما علل اختلالات خوردن بسیار پیچیده است ، به طور معمول شامل عوامل ژنتیکی ، روانشناختی ، محیطی و فرهنگی اجتماعی است.اما مهمترین نکته این است که والدین در روند درمان پایبند باشند.

در صورت بروز اختلال در غذا خوردن چه کارهایی باید انجام شود

شما به عنوان والدین می توانید نقش مهمی در روند بهبودی کودک خود داشته باشید و می توانید به جلوگیری از تکرار اختلال خوردن کودکان خود کمک کنید.فقط کافی است موارد زیر را در نظر بگیرید.

صبور باشید

مسیر بهبود موفقیت آمیز از یک اختلال غذایی با صبر و حوصله آغاز می شود.بهبودی پایدار ممکن است ، اما روند درمان به طول می انجامد و نمی توان آن را با عجله انجام داد.بسته به شدت اختلال خوردن کودک شما ، روند درمان ممکن است بین چند هفته تا بیش از یک ماه طول بکشد.بهبودی کامل از یک اختلال جدی یا مکرر در غذا خوردن ممکن است سالها به درمان مداوم نیاز داشته باشد.

اختلال خوردن کودکان

در مورد اختلالات خوردن آموزش ببینید!

وقت گذاشتن برای یادگیری موارد مرتبط با اختلالات خوردن می تواند به شما کمک کند تا در بهبودی فرزندتان نیروی حمایتی بیشتری داشته باشید.روش های زیادی وجود دارد که می توانید به خود در مورد اختلالات خوردن آموزش دهید.برای این منظور میتوانید کتابها ، مقالات و مطالعاتی درباره اختلالات خوردن در نوجوانان بخوانید.یا اینکه میتوانید با یک متخصص تغذیه ملاقات کنید.

به یک گروه پشتیبانی از اختلالات خوردن بپیوندید

گروه های پشتیبانی از اختلالات خوردن برای والدین مزایای زیادی دارند.اول ، درک اینکه شما تنها کسی نیستید که با مسائل مربوط به غذای کودک خود دست و پنجه نرم می کنید ، می تواند آرامش بخش باشد.دوم ، نکات ارزشمندی دریافت خواهید کرد که والدین دیگر برای کمک به بهبودی فرزندان خود استفاده می کنند.و سوم ، شما یک محیط پشتیبانی برای به اشتراک گذاشتن تجربیات ، ناامیدی ها و موفقیت های خود دارید.

سلامت کلی کودک خود را کنترل کنید

کودکان و نوجوانان مبتلا به پرخوری و بی اشتهایی در معرض خطر بیشتری برای ابتلا به انواع شرایط سلامت جسمی هستند.به عنوان مثال ، در کودکان و نوجوانان مبتلا به بی اشتهایی خطر یبوست ، بی نظمی قاعدگی و آریتمی افزایش می یابد.مشکلات سلامتی مرتبط با پرخوری عصبی شامل پوسیدگی دندان ، عدم تعادل الکترولیت ها و نارسایی قلبی است.در صورت مشاهده این علائم حتما سریعاً با پزشک متخصص اطفال یا پزشک مراقبت های اولیه کودک خود تماس بگیرید.

تصمیم بگیرید که وقت بیشتری را با کودک خود بگذرانید

گذراندن وقت بیشتر با کودک راهی عالی برای نشان دادن عشق و حمایت شماست.انتخاب فعالیت های مشترکی که شما و فرزندتان می توانید از یکدیگر لذت ببرید شروع خوبی است.سعی کنید از فعالیت ها و رویدادهای با محوریت غذا پرهیز کنید ، مخصوصاً در حالی که کودک شما در حال گذراندن دوره درمانی است.

فرزندان دیگر خود را زیر نظر داشته باشید

تحقیقات نشان می دهد که اختلال خوردن در خانواده ها وجود دارد و ممکن است سایر کودکان در معرض خطر ابتلا به آن باشند.مراقب خواهران و برادران فرزند خود از نظر رفتارهای غذایی ناسالم و نوسانات قابل توجه وزن باشید.

اختلالات خوردن

به یاد داشته باشید که یک اختلال غذایی مانند آبله مرغان یا آنفولانزا نیست

بسیار زیبا خواهد بود اگر اختلال خوردن بیشتر شبیه آبله مرغان باشد و هرگز نگران بازگشت مجدد کودک نباشید ، پس از آنکه کودک از یک بیماری بهبود پیدا کرد.اما متأسفانه ، عود در بین افراد مبتلا به اختلال خوردن کاملاً رایج است.به خاطر داشته باشید که کودک شما همیشه در معرض خطر عود است و هرگز تصور نکنید که پس از بهبودی موفق ، “کاملا بهبود یافته” است.

کلید کمک به کودک برای بهبودی از اختلال خوردن

با رعایت نکاتی که در بالا ذکر شد ، می توانید به کودک خود کمک کنید تا بر عادات غذایی ناسالم خود غلبه کند.با این حال ، کلید کمک به کودک شما برای بهبودی از یک اختلال خوردن ، جستجوی سریع درمان از یک مرکز اختلال خوردن معتمد است.کودک شما با کمک یک متخصص باتجربه می آموزد که چگونه می تواند با غذا رابطه سالم برقرار کند و به طور کامل از اختلال خوردن خود بهبود یابد.

برای کسب راهنمایی بیشتر در مورد اختلال خوردن در کودکان ، ما از شما دعوت می کنیم امروز با ما در مرکز مشاوره تغذیه در اصفهان تماس بگیرید.ما مشتاقانه منتظریم تا به شما نشان دهیم چرا خانواده ها برای درمان اختلال خوردن در نوجوانان خود به ما مراجعه می کنند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

آیا می خواهید به بحث بپیوندید؟
در صورت تمایل از راهنمایی رایگان ما استفاده کنید!!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.