متخصص مشاوره کودکان

هدف از مشاوره و روانشناسی کودک چیست؟

مقدمه

مغز کودکان بسیار متفاوت از مغز بزرگسالان می باشد، این بدان معنی است که روشی که کودکان احساسات را تجربه می کنند، تجربیات خود را پردازش می کنند، نیازهای خود را با یکدیگر به اشتراک می گذارند، بسیار متفاوت با نحوه انجام آن ها به وسیله بزرگسالان می باشد. بسیاری از والدین ممکن است در نحوه صحیح برقراری ارتباط با فرزندان خود، مشکل داشته باشند و حتی ممکن است فرزندان به دلیل قرارگیری در محیطی پرتنش خانواده دچار بیماری های روانی و برخی از اختلالات شوند، در چنین شرایطی بهترین راه مراجعه به یک متخصص مشاوره کودکان باتجربه و کارآمد است. در صورتی که فرزندان شما دچار مشکلات عاطفی و یا رفتاری هستند، بهتر است در کوتاه ترین زمان ممکن به مراکزی معتبری که در زمینه مشاوره کودکان فعالیت می کنند، مراجعه کنید. هرچقدر شروع درمان فرزند خود را به عقب بیندازید، احتمال این که شدت بیماری در کودکان افزایش یابد، بسیار زیاد می باشد. ما در این مقاله قصد دارید درباره بهترین متخصص مشاوره کودکان و دلایل مراجعه به آن ها به طور کامل توضیح دهیم، لطفا تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

چه زمانی نیاز است به یک مشاوره برای کودکان، مراجعه کرد؟

با بررسی رفتار و نوع حرکات فرزند خود می توانید متوجه شوید که آیا آن ها نیاز به مراجعه به مشاوره و روانشناس را دارند یا خیر. شناخت علائم هشدار دهنده اولیه توسط والدین می تواند در تشخیص زود هنگام اختلالات در کودکان، کمک کنند. برخی موارد ممکن است فرزند شما علاقه خود را به انجام فعالیت های روزانه را از دست دهد، این موضوع می تواند شامل طیف گسترده ای از فعالیت های روزانه از جمله ورزش و سرگرمی ها گرفته تا تکالیف مدرسه را شامل شود. در شرایطی که فرزند شما دچار عصبانیت های زودهنگام و غیر قابل کنترل شده و یا برخی از کارهایی از جمله خیس کردن تخت، مکیدن انگشت، کاهش مهارت های زبانی آن ها و سایر موارد دیگر شود، نشان دهنده این است که کودک شما در معرض آسیب های شدید روحی و استرس می باشد. در صورتی که هر یک از این علائم را در فرزند خود مشاهده کردید، بهتر است در کوتاه ترین زمان ممکن به یک مشاوره متخصص کودک مراجعه کنید.

روانشناس کودک

این تصور بسیار اشتباهی است که تنها کودکانی که دارای بیماری های روانی هستند، تنها باید به مشاوران کودک مراجعه کنند. مشاوره ها و روانشناسان کودکان علاوه بر کمک به بهبود سلامت روانی کودکان، می توانند به کودکان برای غلبه بر مسائل رفتاری رایج مانند پرخاشگری که می توانند ناشی از احساساتی مانند ناامیدی یا خشم باشد و همچنین مشکلات اجتماعی که کودکان در زمان برقراری ارتباط با یکدیگر ممکن است داشته باشند، نیز کمک کنند. در طی جلسه های مشاوره، کودکان می آموزند که به بهترین شکل ممکن بتوانند احساسات خود را بیان کنند.

متخصص مشاوره کودکان

متخصصین مشاوره کودکان به فرزندان شما آموزش می دهند تا بتوانند درک بهتری نسبت به پیرامون خود داشته باشند. متخصصینی که در زمینه مشاوره کودکان فعالیت می کنند باید شناخت درستی از رفتار کودکان داشته باشند و بتوانند بسته به مشکلات به وجود آمده در کودکان، بهترین روش درمانی را انتخاب کنند.

متخصص مشاوره کودکان

کلینیک موفقیت یکی از بهترین مرکز مشاوره کودک در اصفهان می باشد که قادر است با به کارگیری بهترین روش های درمانی، مشکلات را رفع نماید. متخصصین مشاوره در کلینیک موفقیت به کودکان کمک می کنند تا مهارت حل مسئله را فرا گرفته و بتوانند در زمان مواجهه با مشکلات به بهترین شکل ممکن با آن ها مقابله کنند. فرزندان شما می توانند با طی کردن جلسه های مشاوره در کلینیک موفقیت، اعتماد بنفس خود را افزایش داده و باعث بهبود نحوه ارتباط با دیگران و افزایش انعطاف پذیری در طول زندگی خود شوند.

اهداف مشاوره کودکان

یکی از مهمترین هدف مشاورین کودک، افزایش اعتماد بنفس کودکان و رشد شخصیت آن ها می باشد. روانشناس ها و مشاورین به کودکان کمک می کنند تا نقاط قوت خود را شناخته و نقاط ضعف خود را بهبود بخشند. کودکان با طی کردن جلسه های مشاوره می توانند به درستی احساسات خود را بیان کنند. در واقع مشاورین به کودکان کمک می کنند تا روند رشد خود را با سلامتی کامل طی کنند.

همان طور که می دانید کودکی از بهترین دوران زندگی هر فرد می باشد، از این جهت در صورتی که کوچک ترین مشکلی در شخیصت و نوع رفتار کودکان شکل گیرد، تغییر دادن آن در سنین بزرگسالی بسیار دشوار می باشد. به همین دلیل در صورتی که کوچک ترین تغییر در رفتار فرزند خود مشاهده کردید، بهترین است به مشاوره کودک و نوجوان مراجعه کرده و مشکلات فرزند خود را با آن ها در میان بگذارید.

اهداف مشاوره کودکان

سخن پایانی

تغییرات رفتاری در کودکان بسیار رایج است، اما این بدان معنا نیست که مدیریت آن ها آسان است یا این که والدین لزوما می دانند که چگونه می توانند با فرزند خود رفتار کنند. هر یک از کودکان ممکن است شرایطی از جمله مشکلات در تکالیف خود، طلاق، مرگ یکی از عزیزان، سوء استفاده های جنسی، درگیرهای خانوادگی، مشکلات با دوستان و نحوه ارتباط با دیگران، اعتماد بنفس پایین، مشکلات سلامت روانی از جمله اختلالات طیف اوتیسم را تجربه کنند. والدین ممکن است در زمان بروز این دسته از مشکلات برای فرزندان خود نتوانند به درستی آن ها را ریشه یابی کرده و به شکل کاملا اصولی آن ها را برطرف نمایند. در چنین شرایطی بهترین راه برای برطرف کردن مشکلات رفتاری و عاطفی کودکان، مراجعه به بهترین مشاوره کودک و نوجوان در اصفهان می باشد. امیدواریم با خواندن این مقاله اطلاعات کاملی را درباره دلایل مراجعه به مشاروه کودک و روند درمان آن ها کسب کرده باشید.

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

آیا می خواهید به بحث بپیوندید؟
در صورت تمایل از راهنمایی رایگان ما استفاده کنید!!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.