لزوم مشاوره قبل از ازدواج

تاثیر مثبت مشاوره قبل از ازدواج در تصمیم گیری درست و بموقع

تصمیم گیری برای ازدواج و تشکیل خانواده امر مهمی است که باید مورد توجه قرار بگیرد. بهره بردن از تجربه افراد متخصص و بی طرف می تواند کمک بسیار مهمی در این امر باشد. می توان گفت که هدف از مشاوره قبل از ازدواج بیان و تکرار واضحات نیست، بلکه کنکاش در عوامل روانی است که یا باعث می گردند ازدواج ناموفقی رخ دهد و یا اینکه اصلا ازدواجی صورت نپذیرد. در این مقاله ابتدا عوامل روانی موثر در ازدواج را نام برده و سپس لزوم بهره بردن از مشاوران با تجربه مرکز مشاوره موفقیت به عنوان مرکز مشاوره ازدواج در اصفهان را توضیح می دهیم.

چهار دلیل اصلی به عنوان عوامل روانی موثر در ازدواج:

۱) به وجود آمدن تناقض بین احساس و منطق: این عامل معمولا در خانمها تاثیرگذارتر است و زمانی رخ می دهد که شخص مورد نظر هیچ یک از ملاک ها و مشخصات منطقی برای ازدواج را ندارد اما یک وابستگی عاطفی بین زن و مرد وجود دارد. همین امر موجب دشواری در ازدواج می شود. یکی از اهداف روانشناسان خوب در اصفهان کمک به افراد در اتخاذ تصمیم درست در چنین موقعیتی است.

۲) شاید خواستگار بعدی بهتر باشد: این عامل بیشتر مربوط به خانم هایی ب اسن پایین تر است که معمولا برای ازدواج دچار مشکل می شوند. آنها بدون آنکه متوجه شوند فرصت ها و موقعیت های مناسب برای ازدواج را از دست می دهند. در این موقعیت یک کلینیک روانشناسی اصفهان که در زمینه مشاوره پیش از ازدواج فعالیت دارد است که می تواند افراد را در از دست ندادن فرصت ها و موقعیت ها یاری رساند.

۳) مبادا تنها بمانم: این عامل مخصوص خانم هایی است که مقداری از سن آنها گذشته است و از ترس آنکه مبادا تنها بمانند با عجله دست به تصمیم گیری می زنند. امکان دارد همین تعجیل در تصمیم گیری دشواری های فراوانی را برای آنها ایجاد نماید.

۴) بدون آنکه شرایط اولیه برای یک زندگی مهیا باشد اقدام می کنند: این عامل بیشتر در مورد پسران جوان مصداق پیدا می کند. آنها عجولانه اقدام به تشکیل خانواده می نمایند. همین امر باعث می شود با اولین شخصی که به آنها جواب بله بدهد ازدواج کنند و همین تعجیل در امر ازدواج در آینده آنها را با مشکلات فراوانی روبرو می کند.

ملاحظه می کنید که هدف از مشاوره قبل از ازدواج، جلوگیری از افتادن در چنین دام هایی است. مرکز مشاوره موفقیت به عنوان بهترین مرکز مشاوره در اصفهان به شما عزیزان توصیه می کند که هیچگاه خودتان را بی نیاز از انجام مشاوره ازدواج مپندارید. ممکن است عامل روانی ناشناخته ای وجود داشته باشد که بر تصمیم گیری شما در امر ازدواج تاثیر بگذارد. لذا مشاوران با تجربه می توانند در این امر شما را راهنمایی نمایند.

یک مرکز مشاوره ازدواج در اصفهان به افراد کمک می کند که تنها برای عروسی آماده نشوند، بلکه برای ازدواج نیز مهیا شوند. خرید و یا اجاره لباس عروسی، خرید طلا و جواهرات، اجاره سالن و سفارش غذا، تهیه لیست میهمانان، چاپ کارت عروسی و در نهایت مراسم عروسی تنها مقدمات عروسی است نه ازدواج.

اگر دو نفر که قصد ازدواج دارند در تصمیم گیری در مسایل زندگی مشترک، برنامه ریزی مالی، اوقات فراغت، برقراری ارتباط، اعتقادات مذهبی، فعالیت های لذت بخش،صمیمیت و دلبستگی، مسئولیت پذیری، ایجاد تغییر در یکدیگر، قضاوت منصفانه بر مبنای جنبه های مثبت و منفی و … با دشواری مواجه شوند، با کدام وسیله در سبد جهیزیه و با کدام قسمت از ماشین و خانه خواهند توانست این مشکلات را حل کنند؟

هدف اصلی مشاوره قبل از ازدواج، کمک به افراد برای انتخاب زوج مناسب است. اهمیت این مرحله بخاطر ایت است که جنبه پیشگیری دارد و در صورت هدایت صحیح، موجب تأمین بهداشت روانی خانواده می‌شود. انسانها از یکدیگر شناخت کافی ندارند، بنابراین به منظور دستیابی به این شناخت برای ازدواج به کمک و همراهی مشاور یک مرکز مشاوره در اصفهان نیاز است که سه هدف عمده زیر را دنبال می کند.

هدف از مشاوره قبل از ازدواج:

۱- بررسی آمادگی نامزدها برای ازدواج

۲- ارزیابی هم کُف بودن و یا هماهنگی و همسانی نامزدها

۳- ارزیابی مهارت های زندگی مشترک نامزدها

بهترین زمان برای مشاوره قبل از ازدواج

زمان مشاوره قبل از ازدواج دارای اهمیت بسیاری است. زیرا انجام مشاوره قبل از ازدواج رسیدن به یک مدل برای برقراری ارتباط بین زوجین می باشد و برای آنکه این امر با موفقیت انجام شود باید در زمان مناسبی رخ دهد. مراجعه حتی به بهترین مرکز مشاوره در اصفهان بلافاصله پس از آشنایی و یا شروع صحبت موقعیت مناسبی برای اینکار نیست. همچنین گذشت مدت زمانی زیاد از آشنایی نیز مناسب نمی باشد. چرا که رابطه عاطفی شکل گرفته از سودمندی جلسات مشاوره ازدواج خواهد کاست. معمولا بهترین زمان انجام مشاوره در صورت خواستگاری بعد از هشت الی ده ساعت گفتگو و در صورت آشنایی پس از دو یا سه ملاقات می باشد.

مرکز مشاوره موفقیت به عنوان یک مرکز مشاوره ازدواج در اصفهان یا بهتر است بصورت گسترده تر بگوییم که به عنوان یک مرکز مشاوره خانواده در اصفهان با بهره مندی از مشاوران و روانشناسان با تجربه آماده ارائه هرگونه خدمات مشاوره ای و روانشناختی به شما مراجعان محترم می باشد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

آیا می خواهید به بحث بپیوندید؟
در صورت تمایل از راهنمایی رایگان ما استفاده کنید!!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.