انواع طلاق عاطفی

راه های پیشگیری و درمان طلاق خاموش یا طلاق عاطفی

مقدمه

درگیری ها و اختلافاتی که در زندگی زناشویی اتفاق می افتد، امری بسیار طبیعی می باشد. اما ممکن در برخی موارد شدت درگیری ها به حدی برسد که هر یک از زوجین نسبت به یکدیگر سرد شده و دیگر احساس صمیمیت نکنند، اگر این شرایط ادامه پیدا کند می تواند باعث از بین رفتن زندگی زناشویی نیز شود. هر یک از زوجین ممکن است در طول زندگی خود تصمیم به طلاق بگیرند، اما به دلیل مهیا نبودن شرایط آن، اقدام به گرفتن طلاق عاطفی کنند. عوامل زیادی از جمله عصبانیت، دروغ، دورویی، خودبینی، بی توجهی هر یک از زوجین نسبت به یکدیگر، نارضایتی های جنسی، بی انضباطی، رفتارهای خشونت آمیز هر یک از زوجین، وجود بیماری های روانی و سایر موارد دیگر می تواند منجر به طلاق عاطفی در زندگی مشترک افراد شود. در این مقاله ما قصد داریم در ارتباط با انواع طلاق عاطفی و راه های پیشگیری از آن توضیح دهیم، لطفا تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

پیشگیری از طلاق عاطفی

عوامل بسیاری زیادی وجود دارد که افراد در طول زندگی خود ممکن است احساس صمیمیت و عشق به همسر خود را از دست داده و تصمیم بگیرند زندگی مشترک خود را بدون احساسات ادامه دهند. امروزه با توجه به مسائل اقتصادی و بسیاری از مشکلات دیگر که هر یک از زوجین در زندگی خود تجربه می کنند، تعداد افرادی که اقدام به طلاق عاطفی کرده اند بسیار زیادی شده است. در این نوع جدایی با این که زن و شوهر در زیر یک سقف زندگی می کنند، ولی هیچ گونه مهر عاطفه ای نسبت به یکدیگر ندارند. از دست دادن اعتماد هر یک زوجین به یکدیگر و همچنین احساس نارضایتی از یکدیگر، منجر به طلاق خاموش می شود.

پیشگیری از طلاق عاطفی

برای این که بتوانید از ایجاد طلاق عاطفی در طول زندگی خود جلوگیری کنید، بهتر است در ارتباط با ویژگی های رفتاری همسر خود و نحوه صحیح رفتار با آن ها مطلع باشید. سعی کنید در زندگی مشترک به همسر خود احترام بگذارید، این امر می تواند از ایجاد دلخوری در زندگی زناشویی تا حد بسیار زیادی جلوگیری کند. در هنگام بروز مشکلات، خود را جای همسر خود بگذارید، این امر باعث می شود شدت خشم و عصبانیت شما کاهش یافته و نوع رفتار شما نیز تغییر کند. به هیچ عنوان سعی نکنید هر رفتاری که همسر شما انجام می دهد عینا تکرار کنید، با انجام رفتارهای محبت آمیز می توانید همسر خود را شرم زده کنید. بهتر است قبل و پس از ازدواج با مطالعه انواع کتاب های روانشناسی اطلاعات خود را در این زمینه افزایش دهید. نحوه صحیح رفتار با همسر یک مهارت مهم در زندگی هر فرد می باشد.

طلاق عاطفی و خیانت

بین طلاق عاطفی و خیانت یک رابطه غیر قابل انکاری وجود دارد، طلاق عاطفی می تواند باعث شود تا هر یک از زوجین اقدام به خیانت در زندگی خود کنند. با توجه به از بین رفتن رشته های عاطفی که افراد در طول طلاق خاموش خود تجربه می کنند، این امر می تواند زمینه ساز خیانت هر یک زوجین باشد. حس عدم تعهد که افراد در چنین شرایط دارند باعث شده است تا احساس کنند ارتباط با فردی دیگر، خیانت به حساب نمی آید. زوجینی که در زندگی خود دست به خیانت می زنند، زندگی مشترک خود را به سمت نابودی خواهند کشاند.

در صورتی که طلاق عاطفی را در زندگی خود تجربه کردید، بهتر است قبل از این که اقدام به طلاق کنید با یک مشاور در این زمینه مشورت کنید. مشاوره قبل از طلاق اصفهان به افراد کمک می کنند تا بتوانند تمامی راهکارها را برای حفظ و دوام رابطه زناشویی خود انجام دهند. با شرکت در این جلسه های مشاوره شما عزیزان می توانید، مهارت نحوه برخورد صحیح در هنگام مواجهه با مشکلات را کسب کنید. زوجینی که اقدام به طلاق عاطفی کرده اند، فرزندان آن ها ممکن است شرایط روانی بسیار مخربی را تجربه کنند.

طلاق عاطفی و خیانت

انواع طلاق عاطفی

طلاق خاموش انواع مختلفی دارد که بسته به شرایط زندگی هر یک از زوجین ممکن است اتفاق بیفتد. ازدواج دو فردی که هیچ گونه علاقه ای به یکدیگر ندارند، می  تواند یکی از مهمترین علل های ایجاد طلاق عاطفی در زندگی افراد باشد. از این جهت به شما عزیزان توصیه می کنیم قبل از تصمیم گیری به ازدواج حتما به مراکز مشاوره ازدواج اصفهان مراجعه کرده و از راهنمایی های آن ها بهره مند شوید. هر یک از زوجین در زندگی مشترک خود انتظاراتی دارند که دوست دارند همسر خود آن را انجام دهد، بی توجهی به این موضوع زمینه ساز بروز بسیاری از مشکلات در زندگی زناشویی افراد می باشد. سعی کنید از همسر خود انتظارات بی جا و بدون فکری نداشته باشید.

یکی از پرتکرارترین عواملی که می تواند منجر به طلاق عاطفی افراد شود، دخالت به جای والدین هر یک از زوجین می باشد. به دلیل عدم آموزش های لازم برای حفظ زندگی زناشویی، بسیاری از افراد نمی دانند که چگونه می توانند با همسر خود رفتار کنند. برای این که بتوانید از ایجاد انواع طلاق های عاطفی در زندگی خود تا حد بسیار زیادی جلوگیری کنید، بهتر است شناخت خود را در ارتباط با همسر خود افزایش دهید.

طلاق عاطفی از نظر روانشناسی

هنر زندگی یکی از مهارت های مهم در زندگی می باشد، افرادی که دارای این مهارت هستند می توانند زندگی بسیار موفقی داشته باشند. برای این که بتوانید تعامل گفتاری را در زندگی مشترک خود افزایش داده و پایداری روابط خود را نیز بیشتر کنید، به شما عزیزان توصیه می کنیم حتما به بهترین مرکز مشاوره در اصفهان مراجعه کرده و مشکل خود را با آن ها در میان بگذارید.

طلاق عاطفی از نظر روانشناسی

مشاورین خانواده به افراد کمک می کنند تا رفتار بهتری با همسر و فرزند خود داشته باشید. با توجه به تاثیرات بسیار بدی که طلاق عاطفی بر روی فرزندان می گذارد، برای جلوگیری از هم پاشیدن زندگی مشترک خود حتما جلسات مشاوره را به طور کامل طی کنید. مشاورین به شما عزیزان کمک می کنند احساس شادابی بهتری در زندگی مشترک خود تجربه کنید.

سخن پایانی

از آن جا که طلاق عاطفی به صورت غیر رسمی انجام می شود و در هیچ کجا ثبت نمی شود، آمار دقیقی از تعداد افرادی که در یک جامعه طلاق عاطفی گرفته اند وجود ندارد. با این حال می توان گفت امروزه با توجه به مشکلات بسیار زیادی که هر یک از زوجین در زندگی مشترک خود با آن روبه رو می شوند، انواع طلاق عاطفی نیز در زندگی افراد افزایش یافته است. شرکت در جلسه های مشاوره روانشناسی می تواند به بسیاری از افراد کمک کند تا بتوانند پایداری روابط زناشویی خود را افزایش دهند. امیدواریم با مطالعه این مقاله اطلاعات کاملی در زمینه طلاق خاموش و یا طلاق عاطفی کسب کرده باشید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

آیا می خواهید به بحث بپیوندید؟
در صورت تمایل از راهنمایی رایگان ما استفاده کنید!!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.