ارتباط کلامی در روابط زناشویی

تاثیر ارتباط کلامی بر زندگی مشترک زوجین

مقدمه

نحوه صحیح برقراری ارتباط والدین با فرزندان و هر یک زوجین با یکدیگر، بخش جدایی ناپذیری در زندگی همه افراد می باشد. آن دسته از افرادی که در زندگی مشترک خود توانسته اند روابط سالمی داشته باشند، در ایجاد ارتباط کلامی بسیار موفق هستند. در صورتی که نتوانید به درستی با همسر خود رفتار کرده و ارتباط برقرار کنید، ممکن است در زندگی مشترک خود به مشکل جدی برخورد کنید. ایجاد ارتباط موثر کلامی با همسر خود، نیازمند آموزش می باشد. بسیاری از افراد ممکن است نتوانند به درستی مشکلات و درگیری های ذهنی خود را با شریک زندگی خود عنوان کنند. مرکز مشاوره فردی اصفهان به شما عزیزان کمک می کنند تا راهکارهایی برای برقرای ارتباط کلامی با همسر خود بدست آورید. در این مقاله در ارتباط با تاثیر ارتباط کلامی در روابط زناشویی توضیح می دهیم، لطفا تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

ارتباط کلامی در روابط زناشویی

افرادی که می توانند ارتباط کلامی موثر خوبی با دیگران برقرار کنند، می توانند در سایر ابعاد زندگی خود از جمله زندگی شخصی و کاری خود نیز موفق باشند. در صورتی که ارتباط کلامی بسیار خوبی با دیگران داشته باشید، می توانید در شرایط و موقعیت های مختلف زندگی خود، به خوبی با دیگران ارتباط برقرار کنید. آن دسته از افرادی که نتوانند گفتگوی موثری با همسر خود داشته باشند، اختلافات زناشویی در زندگی آن ها بسیار زیاد می باشد.

ارتباط کلامی در روابط زناشویی

با تغییر جوامع امروزه، ارتباط کلامی در روابط زناشویی نیز تغییر بسیار زیادی پیدا کرده است. بسیای از زوجین دریافته اند که برای این که زندگی زناشویی موفقی داشته باشند، نیاز به ابراز عشق و محبت به همسر خود را دارند. افراد در طول روز مدت زمان بسیار زیادی را برای صحبت با همسر خود و انتقال پیام، صرف خواهند کرد. شما عزیزان باید بتوانید در زندگی مشترک خود از کلمات محبت آمیز استفاده کرده و به همسر خود احترام بگذارید. متاسفانه برخی از زوجین ممکن است بر این باور باشند که در زندگی خود نیاز به ابراز احساسات و بیان میزان عشق به همسر خود را ندارند، این باور بسیار غلطی می باشد. برای این که بتوانید زندگی بسیار خوب و بادوامی داشته باشید، باید بتوانید احساسات خود را به درستی بیان کنید.

گفتگوی موثر زوجین

ارتباط کلامی و غیر کلامی با همسر خود هر کدام به صورت جداگانه، می تواند تاثیرات بسیار متفاوتی بر روی افراد بگذارند. نحوه واکنش شما در موقعیت های مختلف زندگی، افکار و احساسات شما را نشان می دهد. ارتباط غیر کلامی روش صحیحی برای بیان افکارات و احساسات خود بدون بیان می باشد. شما عزیزان می توانید با استفاده از حرکات، زبان بدن، حالت چهره، با همسر خود ارتباط برقرار کنید. ارتباط غیر کلامی در میزان تاثیرگذاری بیان احساسات شما، تاثیر بسیار زیادی خواهد گذاشت.

گفتگوی موثر زوجین

هنگام صحبت کردن با همسر خود، دو طرف صحبت باید بتوانند به درستی ارتباط برقرار کنند. زوجین ممکن است در هنگام صحبت کردن و گفتگو با یکدیگر، تفسیر درستی از صحبت های یکدیگر نداشته باشند. هر یک از زوجین باید این توانایی را داشته باشند تا درخواست ها و منظور خود را به شکل درستی بیان کنند.

وقتی با شریک زندگی خود صحبت می کنید، سعی کنید:

  • زمانی را برای صحبت کردن با همسر خود در طول روز اختصاص دهید. از کلیه ی عوامل حواس پرتی مانند تلفن، رایانه، تلویزیون در زمان صحبت کردن دوری کنید.
  • قبل از این که صحبتی را با همسر خود درمیان بگذارید، بهتر است درباره آن فکر کنید.
  • به صورت کاملا واضح صحبت و درخواست های خود را عنوان کنید.
  • در هنگام صحبت کردن با همسر خود، حالت دفاعی نداشته باشید.
  • توجه و علاقه خود را برای صحبت کردن با همسر خود نشان دهید.
  • تجربیات، علایق و نگرانی های خود را با شریک زندگی خود در میان بگذارید.
  • مسئولیت احساسات خود را بپذیرید.
  • در هنگام صحبت کردن ارتباط چشمی خوبی با همسر خود برقرار کنید.
  • عجولانه صحبت نکنید، به همسر خود اجازه دهید تا صحبتش را کامل کند.
  • روی مشکل اصلی زندگی خود توجه کنید، با مشکلات جزئی زندگی درگیر نشوید.
  • بهتر است به همسر خود به خوبی گوش دهید و سعی کنید اهداف، احساسات، نیازها و خواسته آن ها را درک کنید.

مشاوره ارتباط با همسر

زمانی که از نحوه برقراری ارتباط با همسر خود آگاه باشید، می توانید کنترل بیشتری بر اتفاقات و مشکلات موجود در زندگی خود داشته باشید. یکی از مشکلاتی عمده ای که بسیاری از زوجین با آن درگیر هستند، ناتوانی در برقرار ارتباط کلامی با شریک زندگی خود می باشد. این نوع افراد قادر نیستند احساسات خود را به شکل درستی با همسر خود در میان بگذارند و یا از بیان درخواست های خود خجالت می کشند. در شرایطی که اعتماد بنفس بسیار پایینی داشته باشید نیز نمی توانید نیازهای خود را با شریک زندگی خود در میان بگذارید.

مشاوره ارتباط با همسر

اگر در بیان و نحوه صحیح برقراری ارتباط با همسر خود مشکل دارید، می توانید به بهترین مرکز مشاوره خانواده در اصفهان مراجعه کنید. مشاورین می توانند با الگوهای ارتباط کلامی زوجین، مشکلات موجود در زندگی مشترک را به صورت کاملا اصولی برطرف نمایند. با شرکت در جلسه های مشاوره خانواده می توانید روابط طولانی تر و عمیق تری با همسر خود داشته باشید.

کلام آخر

زندگی تمامی انسان ها با ارتباط با دیگران آغاز شده است. شما عزیزان باید بتوانید درخواست های خود را در محیط های کاری و زندگی خود بدون مشکل عنوان کنید. آن دسته از افرادی که نمی توانند در زندگی مشترک خود به خوبی احساسات خود را بیان کنند، ازدواج موفق و بادوامی نخواهند داشت. امیدواریم با مطالعه این مقاله اطلاعاتی مفیدی در زمینه برقراری ارتباط کلامی در روابط زناشویی بدست آورده باشید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

آیا می خواهید به بحث بپیوندید؟
در صورت تمایل از راهنمایی رایگان ما استفاده کنید!!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.