درمان بدترین دشمن زندگی، ترس

بهترین مرکز مشاوره در اصفهان

قبل از اینکه به درمان ترس بپردازیم، از خود واژه ترس صحبت می کنیم. شاید برای پیدا کردن تعریف ترس مطالعات زیادی انجام دهید، پرس و جو کنید و به دنبال جواب های عجیب و غریب بگردید. این در حالی است که ترس تعریف بسیار ساده ای دارد. ترس به معنی عدم کنترل می باشد. به همین سادگی!

مرکز مشاوره موفقیت به عنوان بهترین کلینیک روانشناسی در اصفهان، در ادامه این مقاله شما را با واژه ترس و راهکارهای مقابله با آن آشنا می کند.

ورود به اتاق تاریک شما را می ترساند، حتی اگر آن اتاق اتاق خودتان باشد. زیرا شما اتاق را نمی بینید و بر آن کنترلی ندارید. وقتی از رانندگی یک راننده می ترسید به علت این است که فرمان اتومبیل دست شما نیست و بر آن رانندگی کنترلی ندارید. پس ترس بطور کلی همان عدم کنترل می باشد.

حال این سوال پیش می آید که آیا ترسیدن مثبت است یا منفی؟ در جواب این سوال باید گفت که ترس و ترسیدن مثبت است. ترسیدن نشان دهنده سالم بودن انسان است. ترس باعث بقای انسان می شود. اگر شما از شیرجه زدن در یک رودخانه پر از تمساح نترسید و شیرجه بزنید چه می شود؟!

ترس سبب شده است تا نسل انسان میلیون ها سال بر روی کره زمین حفظ شود. وجود روش های مقابله با حیوانات درنده، اتفاقاتی که در تاریخ رخ داده، بلایای طبیعی همچون زلزله و شرایط اقتصادی و فقر همگی بخاطر وجود همین احساس ترس در انسان بوده است. می توان گفت که احساس ترس در DNA بشر هست و مربوط به افراد خاصی نمی شود.

اگرچه گفتیم که ترس باعث حفظ بقای انسان می شود، اما این دلیل نمی شود که ترسیدن از هر موضوع کوچک را طبیعی و حق مسلم خود بدانیم. ترسیدن حد و حدودی دارد که اگر از حدش بگذرد حتما باید درمان شود زیرا زندگی را مختل می نماید.

امروز در دنیایی و در عصری زندگی می کنیم که ترس های ما بسیار متفاوت از گذشتگانمان هستند: ترس از مدیر، ترس از دست دادن شغل و جایگاه اجتماعی، ترس از دنبال کردن رویاهای خود، ترس از راه اندازی کسب و کار شخصی خود، ترس از بیان احساسات درونی، ترس از گرفتن حق و حقوق خود، ترس از حیوانات حتی حیوانات کوچکی همچون سوسک، ترس از محیط های بسته همچون آسانسور، ترس از سخنرانی برای یک جمعیت، ترس از مورد ارزیابی دیگران قرار گرفتن، ترس از نه گفتن و نه شنیدن و غیره همگی ترس های واهی این عصر می باشند که باید از بین بروند.

بهترین مرکز مشاوره در اصفهان

برخی ترس های شدید که هراس یا فوبیا نامیده می شوند و ترس های غیرمنطقی هستند نیاز به درمان های تخصصی و استفاده از دارو زیر نظر روانشناسان و متخصصان با تجربه همچون روانشناسان خوب در اصفهان دارند تا درمان شوند و خبر خوب اینکه فوبیا نیز درمان می شود. این ترس ها بر تمام جنبه های زندگی فرد از جمله روابط اجتماعی، عملکرد فرد، فعالیت های اجتماعی و شغلی تاثیر می گذارند.

چنانچه برای درمان ترس هایمان اقدام نکنیم و از آن فرار کنیم، ترس هایمان بیشتر می شوند. در واقع، فرار از موقعیت، موقعیت را بدتر می کند. روان درمانی، رفتار درمانی و دارو درمانی روش های درمان ترس هستند که البته پیش از درمان باید نوع و شدت ترس شناخته شود. در همینجا لازم است به تحریک مغناطیسی مغز (TMS) نیز اشاره کرد که خود روشی نوین در کاهش اضطراب و ترس هستند. امروزه استفاده از دستگاه TMS که قبلا برای درمان میگرن و افسردگی کاربرد داشت، جهت برطرف کردن اضطراب و ترس مورد مطالعه قرار گرفته است.

مرکز مشاوره موفقیت بهترین مرکز مشاوره خانواده در اصفهان

مشاوره خانواده، زوج درمانی، مشاوره قبل از ازدواج، مشاوره قبل و بعد از طلاق، مشاوره فردی، مشاوره شغلی و تحصیلی، کلیه خدمات روانپزشکی، مشاوره کودک و نوجوان، بازی درمانی، روان درمانی، نوروفیدبک، مشاوره تغذیه، ارزیابی روانشناختی و ارائه سخنرانی ها و کارگاه های آموزشی عمومی، تخصصی و پژوهشی از جمله فعالیت های مرکز مشاوره موفقیت به عنوان بهترین مرکز مشاوره در اصفهان با بهره مندی از روانشناس خوب در اصفهان می باشد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

آیا می خواهید به بحث بپیوندید؟
در صورت تمایل از راهنمایی رایگان ما استفاده کنید!!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.