حملات پانیک چیست

حملات پانیک چیست ؟

حملات پانیک چیست

احساس بی دلیل اضطراب و ترس ، با سرگیجه ، تهوع ، لرزش در اندام ها ، ضربان قلب سریع ، لرز همراه است. افرادی که به طور دوره ای این وضعیت را تجربه می کنند ، اینگونه حمله پانیک را توصیف می کنند. این به هیچ وجه یک بیماری بی ضرر نیست ، بلکه یک تشخیص کامل است که می تواند باعث ایجاد آسیب شناسی های جدی تر شود.حملات پانیک به طور دوره ای در حدود ۵ درصد از جمعیت شهرهای بزرگ رخ می دهد. پزشکان این را به سرعت زندگی در یک شهر بزرگ و استرس مداوم ساکنان شهر نسبت می دهند. جوانان ۲۰ تا ۳۰ ساله ، بیشتر زنان ، بیشتر مستعد حملات پانیک هستند. در سنین بالا ، نوع خفیف تری از این بیماری با علائم خفیف وجود دارد. در طبقه بندی بین المللی بیماری ها ، این آسیب شناسی به عنوان اضطراب پاروکسیسمال اپیزودیک طبقه بندی می شود و توسط پزشکان سراسر جهان به عنوان یک اختلال عصبی جدی شناخته می شود که نیاز به درمان دارد. کلینیک مشاوره موفقیت بهترین مرکز مشاوره کودک در اصفهان، مرکز مشاوره خانواده در اصفهان و.. شما را با این اختلال آشنا می کند.

علل حملات پانیک

به سختی می توان دلیل واضحی را نام برد که به خاطر آن حملات اضطراب و ترس رخ می دهد. ماهیت این آسیب شناسی هنوز به طور کامل درک نشده است. در برخی موارد ، می تواند در پس زمینه اختلالات رویشی-عروقی رخ دهد. کارشناسان همچنین توجه دارند که تظاهرات حمله وحشت زدگی در برخی شرایط قبل از یک شوک احساسی قوی ایجاد می شود.این حمله باعث افزایش شدید آدرنالین می شود. این هورمون یک واکنش طبیعی بدن در برابر خطر است ، یک مکانیسم دفاعی را تحریک می کند ، فرد را برای اقدامات واکنش جنگ گریز آماده می کند. ضربان قلب افزایش می یابد ، تنفس مکرر می شود ، که علائم مشخصه حملات وحشت مانند سرگیجه را برمی انگیزد. افزایش ناگهانی آدرنالین یک اختلال موقتی در بدن است که نیازی به درمان خاصی ندارد. با این حال ، اگر ترس ناگهانی دائماً در حال ظهور باشد ، بر کیفیت زندگی افراد تأثیر می گذارد.

علائم حمله پانیک

حمله پانیک با علائم زیر مشخص می شود: احساس اضطراب و ترس ، که دلایل عینی برای آن وجود ندارد. تنگی نفس و تنفس سریع، تعریق،  لرز ،  لرزش در بدن ، سرگیجه، درد قفسه سینه،  افزایش یا کاهش فشار خون،  بی حسی در بازوها یا پاها،  بیخوابی و…  حملات پانیک اغلب ، یک بحران رویشی  از چند دقیقه تا چند ساعت طول می کشد. مدت زمان متوسط ​​حدود نیم ساعت است. حمله پانیک به خودی خود مضر نیست. اما حملات منظم ترس می تواند منجر به بروز اختلالات جدی تری شود. ترس و اضطراب به عنوان پاسخ به یک موقعیت استرس زا طبیعی است. اما ترس وحشتناکی که در حالت استراحت و بدون ارتباط با خطر واقعی رخ می دهد ، سیگنالی از شکست در سیستم عصبی انسان است. اگر به طور منظم ، بیش از ۱-۲ بار در هفته شرایط مشابهی را تجربه می کنید ، این دلیلی است که در اسرع وقت با یک متخصص تماس بگیرید.

درمان پانیک

روانپزشکی مدرن درمان اختلالات هراس را در هر مرحله و در هر فرکانسی از تظاهرات آنها تضمین می کند. می توان آن را به طور مشروط به دو نوع تقسیم کرد:

• دارو درمانی
  • روان درمانی

برای حذف بیماری های جسمی ، بیمار برای معاینه جامع ، که شامل مشاوره با متخصص قلب ، مغز و اعصاب و غدد درون ریز و همچنین برخی مطالعات است ، ارسال می شود: اشعه ایکس ریه ها ، نوار قلب ، سونوگرافی اندام های شکمی ، قلب ، MRI مغز ، نظارت بر پویایی فشار خون در طول روز و غیره .