بروز عصبانیت با سالم ترین شیوه

کلینیک روانشناسی در اصفهان

گاهی اتفاقاتی در پیرامون ما رخ می دهد که احساس می کنیم از شدت عصبانیت در حال انفجار هستیم. چنانچه نتوانیم شدت عصبانیت خود را کنترل کنیم، درگیری بین ما و فردی که با رفتار یا گفتارش جرقه خشم را در ما زده است صورت می گیرد. نوع واکنش ما در زمان عصبانیت به عادتی که در مغز تعبیه شده برمی گردد. بنابراین، می توانیم به مغز خود آموزش دهیم که چگونه در زمان عصبانیت واکنش نشان دهد. در این مقاله از سری مقالات مرکز مشاوره موفقیت، بهترین مرکز مشاوره در اصفهان، قصد داریم در خصوص عصبانیت و نحوه برخورد با آن مطالب مفیدی ارائه دهیم.

دکتر برنارد گولدن خشم را پاسخ به انتظارات ناخوشایند معرفی می کند. مانند وقتی که پس از یک روز کاری به خانه بر می گردیم و متوجه می شیم همسرمان یک وسیله گران قیمت مانند یک تلویزیون جدید خریده است. انتظار داریم او از قبل درباره خرید آن تلویزیون با ما مشورت می کرد.

دکتر برنارد گولدن تعدادی از علائم مهم هشدار دهنده خشم را بیان می کند:

خشم در همان چند ثانیه اول از صفر به شصت سرعت می گیرد و به طریقه ای باور نکردنی و با شدت خشم خود را بروز می دهید.

اغلب در طول روز، در روابط خود و در محیط کار و خانواده و اجتماع احساس خشم شدید دارید. و گاهی چندین بار خشم و عصبانیت شدید را در طول روز تجربه می کنید.

روش هایی برای کنترل خشم وجود دارد که به چند نمونه از آنها می پردازیم.

وقتی عصبانی می شوید نفس عمیق بکشید تا بر درون خود متمرکز شوید، به بدن خود توجه کنید، مشت ها را باز کنید، افکارتان را آرام کنید، سعی کنید نسبت به فرد مقابل و رفتار یا گفتارش که موجب خشم شما شده احساس ترحم داشته باشید و از خود سوال کنید که آیا درست فکر می کنم و مقصر اوست؟ (زیرا ممکن است طرف مقابل شما از روی عمد آن رفتار یا گفتار را نداشته باشد). البته لازم به ذکر است که این روش ها بهتر است در زمان آرامش و بدور از عصبانیت تمرین شوند تا در موقع بروز خشم به سرعت قابل اجرا باشند.کلینیک روانشناسی در اصفهان

در کنترل خشم هدف عصبانی نشدن نیست بلکه هدف شناخت خود و چگونگی واکنش به احساس عصبانیت شدید می باشد. عصبانیت یکی از مجموعه احساسات منفی است که بطور طبیعی در ما رخ می دهد و مهم این است که به دلیل رخ دادن آن توجه کنیم تا سرکوب کردن آن. باید از خود بپرسیم که چه چیزی باعث شده تا من چنین احساس منفی شدیدی را تجربه کنم و اینکه من نسبت به چه موضوعی بسیار حساس هستم. به همین خاطر، مشاوران مراکز مشاوره همچون مرکز مشاوره موفقیت آماده ارائه هرگونه خدمات روانشناسی بویژه در زمینه کنترل خشم به شما مراجعان محترم می باشند.

مرکز مشاوره موفقیت بهترین مرکز مشاوره خانواده در اصفهان

مشاوره خانواده، زوج درمانی، مشاوره قبل از ازدواج، مشاوره قبل و بعد از طلاق، مشاوره فردی، مشاوره شغلی و تحصیلی، کلیه خدمات روانپزشکی، مشاوره کودک و نوجوان، بازی درمانی، روان درمانی، نوروفیدبک، مشاوره تغذیه، ارزیابی روانشناختی و ارائه سخنرانی ها و کارگاه های آموزشی عمومی، تخصصی و پژوهشی از جمله فعالیت های مرکز مشاوره موفقیت به عنوان بهترین مرکز مشاوره در اصفهان با بهره مندی از روانشناس خوب در اصفهان می باشد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

آیا می خواهید به بحث بپیوندید؟
در صورت تمایل از راهنمایی رایگان ما استفاده کنید!!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.