افسردگی پس از زایمان در خانمها

مرکز مشاوره خانواده در اصفهان

افسردگی پس از زایمان که با تغییرات شیمیایی و روان شناختی پس از زایمان خانمها ارتباط دارد، تغییرات جسمی و روحی آنها را در بر می گیرید. افسردگی پس از زایمان اختلالی است که با دارو درمانی و مشاوره با یک مشاور و یا روانشناس خوب در اصفهان درمان می گردد.

پس از تولد نوزاد، افت سریع هورمونهای استروژن و پروژسترون باعث ایجاد تغییراتی شیمیایی در خانمها می گردد. مشکل ایجاد شده در زمان و کیفیت خواب خانم، خستگی، کاهش میل جنسی، عدم ثبات خلق، حس بی ارزشی، ناامیدی و حتی افکر مربوط به خودکشی و آسیب رساندن به خود و نوزاد از جمله علائم افسردگی پس از زایمان می باشد.

سه نوع افسردگی پس از زایمان برای خانمها وجود دارد: ۱) عامیانه (افسردگی خفیف که در روزهای اول نمایان است و کاملا طبیعی است)، ۲) افسردگی پس از زایمان یا PPD (چند هفته پس از زایمان رخ می دهد، ارتباطی با تعداد زایمان های خانم ندارد و بیمار فعالیت های روزمره را انجام نمی دهد. این اختلال نیاز به جدی گرفته شدن و درمان توسط پزشک دارد) و ۳) جنون پس از زایمان (بیماری روانی جدی ای که در سه ماه اول زایمان بروز می کند، مادر از واقعیت اجتناب می کند و توهم می زند انگار که صدای کسی را می شنود، بیمار دچار بی خوابی، عصبانیت، انجام دادن رفتارهای عجیب و جنون آمیز می شود و نیاز است که به پزشک معرفی گردد).

مرکز مشاوره خانواده در اصفهان

راهکارهای مقابله با افسردگی پس از زایمان در خانمها

فرد بیمار باید از دیگران کمک بخواهد

از توانایی های خود انتظارات واقع بینانه ای داشته باشد

به ورزش حتی در حد پیاده روی در اطراف منزل بپردازد

به خود یادآوری کند که همه انسانها در زندگی خود روزهای خوب و بد را تجربه می کنند

رژیم غذایی مفید و معقولانه ای داشته باشد

هم او و هم شوهرش باید برای بهبود روابط خود تلاش کنند

با خانواده و دوستانش در تعامل باشد

دور و برش پس از مرخصی از بیمارستان شلوغ نباشد

با ارتباط داشتن انهم بصورت تصویری با دیگران باید احساس انزوا را از خود دور کند

و مهمتر از همه اینکه وقتی نوزادش به خواب رفته است او نیز بخوبی استراحت کند

بهترین مرکز مشاوره در اصفهان

جهت درمان افسردگی پس از زایمان، ابتدا باید نوع افسردگی تشخیص داده شود. درمان افسردگی پس از زایمان هم از طریق مشاوره و هم دارو درمانی رخ می دهد. چنانچه مادر به جنون پس از زایمان دچار گشته باشد داروهای قوی تری برای او تجویز می شود و گاهی نیاز است که مادر بستری شود. لازم به ذکر است که استفاده از داروهای ضد افسردگی در زمان شیردهی مادر و البته تحت نظارت پزشک مشکلی ندارد.

به هر حال بی اعتنایی به درمان این اختلال و عدم درمان مادر هم برای مادر و هم برای نوزاد خطرناک است. به همین دلیل توصیه می شود که با مشاهده کوچکترین علامت ناشی از دارا بودن افسردگی پس از زایمان به یکی از مراکز مشاوره معتبر مراجعه نمایید و از خدمات مشاوره و روان درمانی آنها بهره ببرید.

مرکز مشاوره موفقیت بهترین مرکز مشاوره خانواده در اصفهان

مشاوره خانواده، زوج درمانی، مشاوره قبل از ازدواج، مشاوره قبل و بعد از طلاق، مشاوره فردی، مشاوره شغلی و تحصیلی، کلیه خدمات روانپزشکی، مشاوره کودک و نوجوان، بازی درمانی، روان درمانی، نوروفیدبک، مشاوره تغذیه، ارزیابی روانشناختی و ارائه سخنرانی ها و کارگاه های آموزشی عمومی، تخصصی و پژوهشی از جمله فعالیت های مرکز مشاوره موفقیت به عنوان بهترین مرکز مشاوره در اصفهان با بهره مندی از روانشناس خوب در اصفهان می باشد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

آیا می خواهید به بحث بپیوندید؟
در صورت تمایل از راهنمایی رایگان ما استفاده کنید!!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.