آیا گرمای هوا افراد را پرخاشگر می کند ؟

آیا گرمای هوا افراد را پرخاشگر می کند ؟

با شروع فصل گرما افراد دچار بی حالی و کم تحرکی می شوند و ترجیح می دهند تمام وقت خود را جلوی کولر سپری کنند. در این فصل به خاطر وجود گرما، اعصاب ما با کوچک ترین ناراحتی تحریک می شود و ممکن است پرخاشگر و تندخو شویم زیرا هورمون های استرس همزمان با بالا رفتن دمای هوا، افزایش می یابند.

همچنین تحقیقات زیادی برای یافتن ارتباط بین افزایش دما و استرس انجام شده است. نتیجه آن، چیزی بوده است که شاید بیش از سال ها بیشتر دانشمندان را متحیر کرده است. این تحقیق نشان داد که کورتیزول ، هورمون استرس ، در زمستان کمتر است و با شروع فصل گرما ، تمایل به افزایش دارد. همچنین تحقیقات نشان می دهد که با شروع فصل گرما، مردم فعالیت کمتری دارند. زیرا هنگام گرم شدن هوا، بدن دچار کمبود آب می شود و کمبود آب بدن قطعاً بر روحیه فرد تأثیر می گذارد و او را پرخاشگر و مضطرب می کند و نمی تواند خوب تمرکز کند. اما این نکته را نیز در نظر بگیرید که اگر در هوای گرم پرخاشگر می شوید و نمیتوانید روی اعصاب خود کنترل داشته باشید تنها نیستید. خیلی از افراد با شروع فصل گرما دچار این تنش ها می شوند و می توانید به مرکز مشاوره در اصفهان مراجعه کنید و نزد متخصصان و مشاوران مشکلات خود را درمان کنید.

 

آیا گرمای هوا افراد را پرخاشگر می کند

آیا گرمای هوا افراد را پرخاشگر می کند ؟

همچنین ، گرم بودن بیش از حد هوا می تواند منجر به گرمازدگی شود و علائم آن شامل گیجی ، سردرد و تحریک پذیری است. اما این عوامل بدین معنی نیست که شما تمام تابستان را پرخاشگر و عصبانی سپری می کنید. از خود در مورد وضعیت جسمی روانی تان سوال کنید. “آیا من خسته شده ام؟ تشنه یا گرسنه هستم؟ آیا از نظر جسمی احساس بدی دارم؟ آیا مضطرب یا نگران چیزی هستم؟ ” گاهی اوقات فقط شناختن و پرداختن به عوامل تحریک کننده می تواند برای کاهش تنش ها و پرخاشگری ها کافی باشد. همچنین تا زمانی که بدن خود را مرطوب نگه دارید و بعد از کاهش دما در غروب از خانه خارج شوید، می توانید با خانواده از کنار هم بودن لذت ببرید و آرامش داشته باشید. خواسته و هدف هر کسی داشتن یک خانواده سالم و آرام است. با مراجعه به مرکز مشاوره خانواده در اصفهان می توانید این هدف را تحقق ببخشید.

درمان پرخاشگری در فصل گرما

اگر جز کسانی هستید که با افزایش گرما خونسردی خود را از دست می دهید ، برای مراقبت از خود، راه کارهای زیر را انجام دهید.

۱. هیدراته بمانید. به خصوص هنگامی که بیرون گرم است ، حفظ آب بدن مهم است. کمبود آب بدن می تواند باعث ایجاد استرس شود ، بنابراین در طول روز حتماً مقدار زیادی آب بنوشید. اگر احساس حالت تهوع ، خستگی یا سردرد دارید ، این می تواند هشداری باشد از کمبود آب بدن. کم آبی بدن همچنین می تواند باعث تغییر خلق و خو و درنتیجه پرخاشگری شود.

۲. خوب بخوابید. اگر هوا خیلی گرم باشد ، ممکن است خواب خوب و باکیفیتی نداشته باشید و این عامل سبب می شود در طول روز بد خلق شوید. توصیه می شود بزرگسالان ۷/۵ – ۹ ساعت در شب بخوابند. کودکان در سنین مدرسه به حدود ۱۰-۱۳ ساعت خواب در شب نیاز دارند.

۳. نوشیدنی خنک بخورید. مصرف یک نوشیدنی خنک می تواند در هوای گرم می تواند اثرات پرخاشگری را از بین ببرد. بدین منظور می توانید خاکشیر و آب و شکر را به میزان لازم با هم ترکیب کنید و یک شربت عالی برای رفع عطش و گرما بنوشید. همچنین در بیرون از خانه همیشه با خود یک بطری آب خنک داشته باشید.

۴. کدو تنبل، کدوسبز و خیار بخورید

کدو تنبل: یکی از سبزیجات پر از آب کدو تنبل است. کالری کمی دارد و با کاروتن ، پلی فنول ها و آنتی اکسیدان ها غنی شده است. مصرف منظم ممکن است به خنک نگه داشتن بدن کمک کند.

خیار: یکی از بهترین غذا هایی است که می توانید در تابستان ها همراه با دوغ یا ماست میل کنید. این ماده حاوی انبوهی از انرژی و مواد مغذی ضروری برای بدن است.

کدو سبز: کدوسبز بسیار آبرسان و غذایی سبک است. این ماده غذایی حاوی ویتامین A و C و پر از فیبر غذایی هستند.

کلام آخر

 قرار گرفتن در معرض دمای گرم تابستان ضربان قلب شما را افزایش می دهد ، افراد را پرخاشگر می کند و در نتیجه بر نحوه رفتار شما با دیگران تاثیر می گذارد. برای کنترل موثر خشم خود می توانید به توصیه های گفته شده عمل کنید و تابستانی سرشار از شادی و سرگرمی داشته باشید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

آیا می خواهید به بحث بپیوندید؟
در صورت تمایل از راهنمایی رایگان ما استفاده کنید!!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.