آزمون شخصیت مینه سوتا (MMPI)

کلینیک روانشناسی در اصفهان

Minnesota Multiphasic Personality Inventory

آزمون شخصیت چند وجهی مینه سوتا یکی از مشهورترین تست های شخصیت برای ارزیابی سلامت روان می باشد. این تست در سال ۱۹۳۰ توسط دو پژوهشگر دانشگاه مینه سوتا در آمریکا منتشر شد. این تست بصورت انفرادی و گروهی و از سن ۱۶ سالگی به بالا قابل اجرا می باشد. پاسخ پرسش های این آزمون به شکل نمودار است که تعدادی مقیاس بالینی و تعدادی مقیاس روایی دارد. مرکز مشاوره موفقیت به عنوان یک کلینیک روانشناسی در اصفهان که به ارائه خدمات تخصصی روانپزشکی نیز می پردازد، در ادامه این مقاله شما را با آزمون شخصت چند وجهی مینه سوتا آشنا می سازد.

تست MMPI رایج ترین ابزار سنجش شخصیت می باشد که مشکلات فردی و اجتماعی را نمایان می کند و اطلاعات با ارزشی را نیز جهت درمان بیماران روانی در اختیار متخصصان و پزشکان قرار می دهد. با وجود سوالات به ظاهر ساده، این پرسشنامه پیچیده است و چنانچه فرد متخصصی پاسخ های فرد را به درستی تفسیر نکند، آثار سوئی به همراه خواهد داشت. لذا توصیه می شود این آزمون را نزد اجراکنندگان آموزش دیده و با تجربه انجام دهید. تعداد سوالات نسخه اصلی این آزمون زیاد است و ممکن است فرد را مضطرب و یا بی حوصله کند. با توجه به نیاز مراجع می توان از نسخه کوتاه شده این آزمون نیز استفاده نمود.

همانطور که گفته شد، آزمون مینه سوتا یکی از معتبرترین آزمون های تست شخصیت می باشد. این آزمون دارای سه مقیاس روایی اولیه (نمی‌توانم بگویم، نابسامدی، دروغ پرداز و اصلاح)، روایی جدید (ناهمسانی پراکندگی پاسخ، ناهمسانی پاسخ های درست و بازخورد) و همچنین مقیاس بالینی (افسردگی، خود بیمارانگاری، هیستری، مردانگی-زنانگی، پارانویا،انحراف روانی-اجتماعی، درونگرایی اجتماعی، ضعف روانی، شیدایی خفیف و اسکیزوفرنی) می باشد.

مرکز مشاوره موفقیت بهترین مرکز مشاوره خانواده در اصفهان

مشاوره خانواده، زوج درمانی، مشاوره قبل از ازدواج، مشاوره قبل و بعد از طلاق، مشاوره فردی، مشاوره شغلی و تحصیلی، کلیه خدمات روانپزشکی، مشاوره کودک و نوجوان، بازی درمانی، روان درمانی، نوروفیدبک، مشاوره تغذیه، ارزیابی روانشناختی و ارائه سخنرانی ها و کارگاه های آموزشی عمومی، تخصصی و پژوهشی از جمله فعالیت های مرکز مشاوره موفقیت به عنوان بهترین مرکز مشاوره در اصفهان با بهره مندی از روانشناسان خوب در اصفهان می باشد.

 

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

آیا می خواهید به بحث بپیوندید؟
در صورت تمایل از راهنمایی رایگان ما استفاده کنید!!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.