چه زمانی باید زوج درمانی را شروع کنیم؟

چه زمانی باید زوج درمانی را شروع کنیم؟

چه زمانی باید زوج درمانی را شروع کنیم؟

هر یک از زوج‌ ها، ویژگی‌ ها و نیازهایی دارند که باید در نظر گرفته شوند. با این حال، ایده آل این است که هر زمان که زوجین نارضایتی را در روابط خود شناسایی کردند، به دنبال بهترین مرکز مشاوره در اصفهان باشند.  زوج‌ درمانی می‌ تواند به‌ دلیل علاقه هر دو به بهبود بخشی از زندگی مشترکشان، مشاهده پویایی آن ها از منظر بهبود، تعمق در انتخاب‌ ها و تصمیم‌گیری‌ های پیشگیرانه انجام شود. بنابراین، زوج درمانی آخرین راه حل برای رفع اختلافات زوجین، محسوب می شود.

تولد اولین فرزند

این یک بحران بسیار مکرر در میان پدران و مادرانی است که برای اولین بار فرزند به دنیا می آورند. می توان گفت که هر رابطه ای با اضافه شدن کودک به خانواده دستخوش دگرگونی هایی می شود، به خصوص زمانی که به این نوع شرایط عادت نداریم. کل موضوع بارداری معضلات و موقعیت‌ های بی‌ سابقه‌ای را با خود به همراه می‌ آورد که همواره روال زندگی یک زوج را تغییر می‌ دهد. بدن زن علاوه بر تمام فشا رهای اجتماعی حول تمرین پدری و مادری در دوراهی های مربوط به خود، دچار تغییراتی می شود.

مشکلات مالی

یکی دیگر از موضوعات مهم در روابط. علاوه بر حوزه عاطفی، مسائل مالی است معمولاً برای مردم مشکلاتی ایجاد می کند، زیرا آنها اغلب با موانعی برخورد می کنند که خارج از کنترل فردی است. معمولاً زمانی که زیان قابل توجهی در درآمد خانواده یا یکی از اجزای آن وارد می شود، بدتر شدن رابطه رخ می دهد. سایر مسائل مربوط به پول می تواند مشکلاتی را به همراه داشته باشد، مانند هزینه های بیش از حد توسط یک طرف (یا هر دو)، اختلاف نظر در مورد اینکه با پس انداز چه باید کرد و غیره.

مشکلات در زمینه جنسی

متأسفانه این موضوعی است که با موانعی برای اکثر  ازدواج ها پیش آمده است. نباید اینطور باشد، زیرا تمایلات جنسی بخشی طبیعی از ساخت عاطفی سالم است. اغلب، یک صحبت ساده صمیمانه می تواند این عوارض را برطرف کند. با این حال، صحبت کردن در مورد رابطه جنسی آنقدر سخت است که گاهی حتی برای خودمان هم سخت  بوده در مورد آن صادق باشیم.در این مرحله است که مشاوره با روانشناس می تواند کمک کننده باشد. مطمئناً یک متخصص واجد شرایط هم برای گوش دادن به شکایات زوجین در مورد تمایلات جنسی آنها و هم برای تسهیل ابراز چنین احساساتی آماده خواهد بود. این بخشی از قوانین اخلاقی روانشناس است که قضاوت‌ های زوجین از یکدیگر را ابهام‌ زدایی کند و از افراد حمایت کند تا تمایلات جنسی خود را به بهترین نحو زندگی کنند، بنابراین در جستجوی یک مشاوره زناشویی اصفهان برای کمک به  یافتن راه‌حل‌ هایی برای رفع این دوراهی‌ ها تردید نکنید. در دراز مدت، مشکلات در زندگی جنسی می تواند منجر به ضعیف شدن و شکسته شدن پیوندها، کاهش عزت نفس، استرس بالا، ناامنی یا حتی موقعیت های خیانت و نقض اعتماد شود. حتی در این مواقع در صورت تمایل زوجین امکان بازسازی این پیوند وجود دارد.

چه زمانی باید زوج درمانی را شروع کنیم؟

دلایل اصلی مراجعه به زوج درمانی چیست؟

برخی از دلایل اصلی که زوج ها به دنبال یک مرکز مشاوره خانواده در اصفهان برای بهبود روابط خود می گردند عبارتند از:

  •     دعوای بیش از حد
  •     خیانت جنسی و عاطفی
  •     پرخاشگری فیزیکی، عاطفی و روانی
  •     خیانت در امانت
  •     عدم تعهد یکی از همسران
  •    تغغیرات در طول زندگی، مانند ورود فرزندان جدید، کودکان نوجوان و خروج فرزندان خود از خانه
  •     آسیب ها و رازهایی که آشکار می شوند
  •     شکست های ارتباطی
  •     فاصله گرفتن از زوجین
  •     بیماری ها، از دست دادن خانواده، سقط جنین
  •     مشکلات مالی که مانع زندگی زناشویی می شود
  •     مسائل جنسی
  •     مشکلات رابطه با خانواده اصلی همسر
  •     عدم تعادل در مبادلات عاطفی و مالی

چگونه می توان جلسات زوج درمانی را حتی سودآورتر کرد؟

یک جلسه درمانی مفید مستلزم علاقه و تلاش هر دو طرف حاضر در گفتگو است. بدیهی است که متخصص هر کاری انجام می دهد تا به آنها کمک کند تا در موضوعات صمیمی و حتی موضوعاتی که به اشتراک گذاشتن آنها ناخوشایند است ابراز نظر کنند. در اینجا چند نکته وجود دارد که به شما کمک می کند تا فواید زوج درمانی را سریعتر دریافت کنید. به یاد داشته باشید که اگرچه مقابله با برخی مسائل دشوار است، اما تنها از طریق تأمل و جستجوی مؤثر برای راه حل هایی است که می توانیم تغییر دهیم، مانند:

  •     از دروغ گفتن به روانشناس خودداری کنید، به یاد داشته باشید که او برای کمک به شما و روابطتان روبروی شما نشسته است.
  •     جلسات را جدی بگیرید، وقت شناس باشید و هر آنچه را که لازم است بگویید.
  •     سعی کنید در عمل تصمیمات گرفته شده از جلسات را اعمال کنید.

روان درمانی برای زوجین چگونه است؟

زوج‌ درمانی از زمانی که همسران روی مهارت‌ های مذاکره کار می‌ کنند و یاد می‌ گیرند تفاوت‌ های فردی را در رابطه برقرار کنند، مسئولیت‌ها را به اشتراک بگذارند و استراتژی‌ هایی برای حفظ و تقویت تعهد ایجاد کنند، می‌ تواند مزایای زیادی برای زندگی زناشویی به ارمغان بیاورد. قبل از پایان دادن به یک رابطه که اغلب پایدار است، با شریک زندگی خود صحبت کنید. امکان زوج درمانی را با هم در نظر بگیرید تا مسائل نارضایتی را بهتر روشن کنید و به دنبال راه های ممکن برای مقابله با آنها باشید.

اهداف اصلی زوج درمانی

هدف اصلی زوج‌ درمانی این است که فضایی برای رازداری، احترام و عدم قضاوت باشد تا از مراجعان در خواسته‌ها و ویژگی‌های فردی او استقبال کند. بر این، اساس، روانشناس با استفاده از تکنیک ها و راهکارهایی به زوجین کمک می کند تا احساسات، اضطراب ها و نارضایتی خود را بشناسند و ابراز کنند.  هر روانشناس حرفه ای روش درمانی خود را بر اساس یک چارچوب انجام می دهد. به این ترتیب، نحوه انجام مداخله با توجه به انتخاب هر درمانگر متفاوت است.

چه زمانی باید زوج درمانی را شروع کنیم؟

سخن پایانی

بنابراین می‌توان در نظر گرفت که هدف اصلی زوج‌درمانی این است که روی رابطه بین دو نفر کار کنیم تا هر یک آنچه را که مربوط به خود است، فرض کند و با داشتن یک وضعیت فعال و آگاهانه برای روشن‌ سازی و حل موقعیت‌ های زندگی، با آزادی بیشتری در زندگی زناشویی قدم بگذارد. اغلب مسائل تعارض زن و شوهر مربوط به  ارزش ها و باورهای هر یک است. شناخت تفاوت‌ هایی که از تاریخچه خانوادگی هر یک به دست می‌ آید می‌ تواند به شناخت یکدیگر کمک کند. در محیط درمانی، زن و شوهر محیطی دلپذیر برای شناسایی منشأ مشکلات ارتباطی و کار بر روی راه‌ های مؤثرتر پیدا می‌ کنند. مواقعی وجود دارد که مسائل فردی ممکن است در برقراری ارتباط خوب بین زوجین اختلال ایجاد کند. سابقه شخصی و خانوادگی هر فرد نیز جنبه هایی را به همراه دارد که در زندگی یک زوج با هم تداخل می کنند و می توان از آنها در زوج درمانی استفاده کرد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

آیا می خواهید به بحث بپیوندید؟
در صورت تمایل از راهنمایی رایگان ما استفاده کنید!!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.