سن مناسب، ازدواج مناسب

ازدواج امری غریزی مانند غذا خوردن است که نمیتوان زمان دقیقی برای آن در نظر گرفت. زمانی که فرد احساس می کند از نظر روحی و جسمی نیاز به یک همراه و شریک زندگی دارد می تواند ازدواج کند. ازدواج راهی مشروع و سالم برای تشکیل خانواده می باشد. این امر باید به گونه ای انجام بگیرد که موجب رضایت طرفین باشد. زن و مرد با ازدواج به آرامش می رسند، بنابراین باید ازدواج در سن مناسب و با فرد مناسب انجام گیرد تا این آرامش بدست آید، نه اینکه موجب نارضایتی، ناآرامی و دعوا و ناراحتی شود.

مرکز مشاوره موفقیت به عنوان بهترین مرکز مشاوره در اصفهان در خصوص سن مناسب ازدواج شما را راهنمایی می کند.

این موضوع را باید در نظر داشت که آیا فردی که نیاز به شریک زندگی دارد، توان اداره کردن یک زندگی جدید را نیز دارد یا خیر؟

مشاوره ازدواج در اصفهان

افراد علاوه بر اینکه برای ازدواج باید به بلوغ جسمی و جنسی برسند ، باید به بلوغ اجتماعی نیز دست یابند.یعنی اینکه بتوانند در اجتماع به یک شخصیت مستقل تبدیل شوند.یک فرد به خصوص پسران زمانی میتوانند یک زندگی جدید تشکیل دهند که دارای یک شغل باشند یعنی بتوانند بگویند که چه کاره هستند نه اینکه دارای درآمد بالایی باشند بلکه فقط شغل و کار مشخصی داشته باشند.

سن مناسب برای دختران و پسران:

به طور کلی ازدواج در ایران محدودیت سنی ندارد اما سن قانونی برای دختران ۱۳ و برای پسران ۱۵ سال می باشد. اما کودکان کمتر از سن قانونی نیز میتوانند با رضایت ولی و تشخیص مصلحت دادگاه ازدواج کنند. اما از نظر یک روانشناس خوب در اصفهان سن مناسب ازدواج برای دختران ۱۶ تا ۱۸ و پسران ۱۹ تا ۲۱ سال می باشد.

این که دختران در سن کمتری میتوانند ازدواج کنند دلیل آن این است که بدن آنها زودتر به بلوغ جسمی میرسد و توانایی تولید مثل را دارند. بنابراین دختران در سنین کمتر احساس نیاز به ازدواج را دارند . اما پسران علاوه بر اینکه به بلوغ جسمی دیرتر میرسند ، زمانی نیاز دارند تا بتوانند به استقلال اجتماعی برسند بنابراین دیر از دختران احساس نیاز به ازدواج میکنند.

مشاوره ازدواج در اصفهان

تفاوت سنی بین دختران و پسران:

تفاوت سنی یکی از موارد مهم است که در امر ازدواج باید به آن دقت کرد . به طور معمول سن پسر باید کمی بیشتر از دختر باشد . این تفاوت سن باید بین ۱ تا ۵ سال باشد.

اختلاف سنی نه باید خیلی کم و یا خیلی زیاد باشد. مثلا یک دختر نوجوان زیر بیست سال نمیتواند با یک مرد بالغ ۳۰ ساله ازدواج کند زیرا طرز تفکر و علاقه مندی آنها متفاوت است و بعدا ها دچار مشکلات جدی میشوند. بنابراین برای حل این مشکل قبل از ازدواج حتما به مرکز مشاوره ازدواج در اصفهان مراجعه کنید تا شما را در این امر یاری رساند و اینکه به شما بگوید آیا تفاوت سنی مناسبی دارید یا خیر.

مرکز مشاوره موفقیت به عنوان یک مرکز مشاوره ازدواج در اصفهان یا بهتر است بصورت گسترده تر بگوییم که به عنوان یک مرکز مشاوره خانواده در اصفهان با بهره مندی از مشاوران و روانشناسان با تجربه آماده ارائه هرگونه خدمات مشاوره ای و روانشناختی به شما مراجعان محترم می باشد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

آیا می خواهید به بحث بپیوندید؟
در صورت تمایل از راهنمایی رایگان ما استفاده کنید!!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.