تربیت کودکان طلاق

توصیه هایی به والدین برای تربیت فرزندان پس از طلاق

مقدمه

جدایی یا طلاق یک تجربه بسیار استرس زا و عاطفی برای همه افراد می باشد، در این میان کودکان در جریان طلاق والدین خود بیشتر درگیر احساسات می شوند. بسیاری از کودکان ممکن است در روزهای اولیه پس از طلاق والدین خود دچار احساس شوک، عدم اطمینان و عصبانیت شوند. برخی از آن ها نیز حتی ممکن است احساس گناه کرده و خود را برای مشکلات به وجود آمده در خانواده، سرزنش کنند. شما عزیزان می توانید با مدیریت صحیح اتفاقات پیرامون خود، آسیب های روانی وارد شده به کودکان خود را تا حد بسیار زیادی کاهش دهید. یکی از مهمترین چالش هایی که تمامی افرادی که درگیر طلاق هستند با آن روبه رو می شوند، این است که چگونه می توانند موضوع طلاق را با فرزندان خود در میان بگذارند. در صورتی که سن کودکان شما به حدی رسیده باشد که درک درستی از مشکلات پیرامون اطراف خود داشته باشند، می توانید دلایل و علت های جدایی خود را از همسرتان به صورت واضح و صادقانه عنوان کنید. در صورتی که قصد طلاق گرفتن از همسر خود را دارید و نمی دانید چگونه می توانید آن را با فرزند خود در میان بگذارید، می توانید به بهترین مرکز مشاوره در اصفهان مراجعه کرده و از آن ها کمک بگیرید. شما عزیزان می توانید با مطالعه این مقاله اطلاعات بسیار مفیدی در زمینه نحوه صحیح تربیت کودکان طلاق کسب کنید، لطفا تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

تربیت کودکان طلاق

تربیت کودکان طلاق یک مهارت بسیار مهم است، تمامی افراد ممکن است این مهارت را نداشته باشند. والدین باید بتوانند پس از طلاق، مجموعه ای از بایدها و نبایدها را برای کودکان خود عنوان کرده و طرز صحیح رفتار را به آن ها گوش زد کنند. برخلاف باور غلطی که بسیاری از افراد دارند، طلاق والدین به تنهایی آسیب روانی به فرزندان وارد نمی کند؛ آن چیزی که باعث وارد شدن آسیب به فرزندان می شود، نوع رفتار هر یک از والدین قبل و پس از طلاق می باشد. شما عزیزان به عنوان والدین موظف هستید پس از طلاق به فرزندان خود توضیح دهید که آن ها مقصر جدایی شما از همسرتان نیستند.

Children of divorce

بهتر است برای این که هر یک از والدین بتوانند با فرزندان خود پس از طلاق ارتباط برقرار کنند، یک مکان ثابت برای فرزندان در نظر بگیرید. شما عزیزان نباید به هیچ عنوان شرایطی را برای فرزندان خود ایجاد کنید که آن ها را نسبت به خانواده طرف مقابل خود دلسرد کنید. سعی کنید به کودکان خود پس از طلاق بیش از اندازه محبت و احساس دلسوزی نکنید، این امر باعث می شود تا کودکان نتوانند در آینده در هنگام مواجهه شدن با مشکلات، بهترین رفتار را داشته باشند. قبل از این که تصمیم به طلاق و جدایی گرفتید، حتما در این رابطه با کلینیک های مشاوره مراجعه کنید. روانشناسانی که در مراکز مشاوره قبل از طلاق در اصفهان فعالیت می کنند، به شما عزیزان کمک خواهند کرد تا بتوانید به راحتی با کودکان خود قبل و پس از طلاق رفتار کرده و راهکارهایی درباره نحوه صحیح تربیت کودکان طلاق و رفتار با آن ها را کسب کنید.

کاهش آسیب کودکان طلاق

کودکان در طی رشد خود علاوه بر نیاز به تغذیه، باید نیازهای روحی و روانی آن ها نیز تامین شود. برخی از مشکلاتی که در خانواده ها به وجود می آید، ممکن است والدین را مجبور کند تا از یکدیگر جدا شوند. عدم حمایت درست والدین از کودکان خود در چنین شرایطی، می تواند آسیب های روحی و روانی بسیار زیادی برای کودکان ایجاد کرده و حتی کودکان را سمت افسردگی سوق دهد. نوع صحیح تربیت کودکان طلاق و رفتار با آن ها، می تواند در کاهش آسیب های وارد شده به کودکان طلاق خود را تا حد بسیار زیادی جلوگیری کند.

کاهش آسیب کودکان طلاق

شما عزیزان برای این که بتوانید شدت آسیب های احتمالی وارد شده به کودکان خود را پس از طلاق کاهش دهید، باید بتوانید به خوبی با کودکان خود رفتار کنید. کودکان طلاق در روزهای ابتدایی جدایی والدین خود از یکدیگر ممکن است درگیر مشکلاتی از جمله خشم، عصبانیت، افسردگی و یا این که احساس گناه داشته باشند و خود را مسئول جدایی والدین خود از یکدیگر بدانند. بسیاری از کودکان مجبور هستند پس از طلاق، مجبور شوند که تنها با یکی از والدین خود زندگی کنند. بسته به شخصیتی که هر یک از کودکان طلاق دارند، نوع رفتار و نحوه پذیرش طلاق در آن ها متفاوت می باشد. بسیاری کودکان ممکن است در همان روزهای ابتدایی پس از طلاق با شرایط کنار بیایند، دسته ای از کودکان نیز ممکن است نتوانند خود را با شرایط وفق دهند. در چنین شرایطی برای این که بتوانید شدت آسیب های روانی و اجتماعی وارد شده به کودکان خود را تا حد بسیار زیادی کاهش دهید، به شما عزیزان توصیه می کنیم برای فرزندان نوجوان خود حتما به بهترین مرکز مشاوره نوجوان در اصفهان مراجعه کرده و کلیه ی جلسات مشاوره این مراکز را برای بهبود شرایط فرزندان خود طی کنید.

روانشناسی کودک بعد از طلاق

طبق تحقیقاتی که در زمینه طلاق و پیامدهای آن بر روی فرزندان انجام شده است، سال اول جدایی والدین از یکدیگر، سخت ترین زمان برای کودکان می باشد. درگیری که کودکان که در این زمان دارند، باعث شده است تا بسیاری از آن ها دچار افسردگی و یا بیماری های روحی و روانی شوند. بسیار مهم است که شما به عنوان یک والدین بتوانید با فرزندان خود به گونه ای رفتار کنید که آن ها پس از جدایی نیز بتوانند خود را با شرایط وفق داده و به زندگی روتین خود برگردند. درصد بسیار کمی از کودکان پس از طلاق، همچنان دچار مشکلات و بیماری های روحی خواهند بود، از این جهت شما عزیزان می توانید با رفتار صحیح با آن ها از ایجاد آسیب های روانی و اجتماعی در آن ها تا حد بسیار زیادی جلوگیری کنید.

روانشناسی کودک بعد از طلاق

در صورتی که در رابطه با نحوه صحیح تربیت کودکان طلاق و رفتار با آن ها با مشکل روبه رو هستید، می توانید در این زمینه با فردی متخصص و با تجربه مشورت کنید. مراکز مشاوره به والدین کمک خواهند که بتوانند بهترین نوع رفتار را قبل و پس از طلاق داشته باشند. در صورتی که به دنبال بهترین مرکز مشاوره در اصفهان هستید، می توانید به کلینیک مشاوره موفقیت مراجعه کنید. روانشناسان متخصص و با تجربه ای که در این مجموعه فعالیت می کنند به شما عزیزان کمک خواهند کرد تا ارتباط بسیار خوبی با فرزندان طلاق خود برقرار کنید.

جمع بندی نهایی

جدایی یا طلاق معمولا به معنای یک تغییر بسیار بزرگ در زندگی خانواده می باشد، کودک شما ممکن است در این رخ داد احساس شکست و ناراحتی کنند. هنگامی که تصمیم به جدایی و طلاق از همسر خود گرفتید، بهتر است در این رابطه به صورت روشن با کودکان خود صحبت کنید. فرزندان شما نیاز ندارند تا به صورت دقیق از تمامی جزئیات روابط شما مطلع شوند، اما می توانید در رابطه با شرایط آن ها بعد از طلاق با آن ها صحبت کنید. احساس ناامنی و ترس از آینده ای که در چنین شرایط کودکان آن را تجربه می کنند، کل زندگی آن ها را تحت شعاع قرار می دهد. برای این که بتوانید از ایجاد آسیب ها به کودکان طلاق خود جلوگیری کنید، حتما در این زمینه با روانشناسی متخصص، مشورت کنید. امیدواریم با مطالعه این مقاله اطلاعات بسیار مفیدی در زمینه تربیت کودکان طلاق و نحوه صحیح برقراری ارتباط با آن ها کسب کرده باشید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

آیا می خواهید به بحث بپیوندید؟
در صورت تمایل از راهنمایی رایگان ما استفاده کنید!!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.