بهترین کشورهای اروپایی برای تحصیل رایگان

درباره شرایط بهترین کشورهای اروپایی برای تحصیل رایگان در سال ۲۰۲۴ چه می دانید؟

مقدمه

امروزه بسیاری از کشورهای اروپایی شرایط پذیرش دانشجویان خارجی را برای تحصیل در رشته های مختلف، فراهم کرده اند. شما عزیزان می توانید با دریافت بورسیه تحصیلی و به صورت رایگان در بهترین دانشگاه های اروپایی تحصیل کنید. ذکر این نکته الزامی می باشد که برخی از دانشگاه های اروپایی با توجه به معدل دانشجویان خود، درصد بورسیه و تخفیفات را برای پرداخت هزینه های دانشگاه، مشخص می کنند. شما عزیزان می توانید با مهاجرت تحصیلی به قبرس شمالی، فرانسه، آلمان، کانادا، چک و سایر کشورهای دیگر باعث رقم زدن آینده ای روشن برای خود شوید. در مواردی که در این زمینه هیچ گونه اطلاعاتی ندارید، می توانید به مراکزی که در زمینه ارائه مشاوره تحصیلی اصفهان فعالیت دارند مراجعه کرده و سوالات خود را بپرسید. در این مقاله ما قصد داریم درباره بهترین کشورهای اروپایی برای تحصیل رایگان در قبرس به صورت مفصل توضیح دهیم، لطفا تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

معرفی بهترین کشورهای دنیا برای تحصیل رایگان در دانشگاه

تحصیل رایگان در آلمان

در آلمان، فرصت تحصیل رایگان یکی از فرصت‌ های جذاب برای دانشجویان بین‌ المللی است. دولت آلمان به دانشجویان داخلی و بین‌ المللی فرصتی فراهم کرده است که بتوانند به صورت رایگان در دانشگاه‌ ها تحصیل کنند.  یکی از اقدامات مثبت در جذب دانشجویان بین‌ المللی در آلمان، استفاده گسترده از زبان انگلیسی به عنوان زبان تدریس است. این موضوع برای دانشجویانی که ممکن است با زبان آلمانی آشنا نباشند، فرصت مناسبی برای شروع تحصیل را فراهم کرده است. این اقدام به دانشجویان این امکان را می‌ دهد که به راحتی در محیط تحصیلی گوناگون با دیگر دانشجویان ارتباط برقرار کنند.

بهترین کشورهای اروپایی برای تحصیل رایگان

اولین گام برای پذیرش در دانشگاه آلمان، انتخاب دوره تحصیلی مورد نظر است. دانشجوان باید با دقت دوره مطلوب خود را انتخاب کرده و مطالبه نامه (Motivation Letter) خود را به زبانی دقیق و جذاب برای توضیح دلایل و اهداف تحصیلی خود ارائه دهند. داشتن مدارک تحصیلی لازم برای دوره مورد نظر یکی از شرایط اساسی برای پذیرش در دانشگاه های آلمان می باشد. دانشجوان باید مدارک تحصیلی خود را به همراه ترجمه معتبر و شناخته شده ارائه دهند. در برخی موارد، اخذ مدرک زبان نیز الزامی است. بیشتر دوره‌ های تحصیلی در آلمان به زبان انگلیسی ارائه می‌ شوند، اما در برخی موارد نیاز به مدرک زبان مانند IELTS یا TOEFL دارید. در صورتی که مایل به تحصیل به زبان آلمانی باشید، نیاز به گذراندن یک آزمون زبان مانند TestDaF یا DSH دارید.

تحصیل رایگان در فرانسه

فرانسه یکی از کشورهایی است که به عنوان یک مقصد تحصیلی جذاب شناخته می‌ شود و دانشجویان از سراسر جهان به دلیل فرصت‌ های تحصیلی و فرهنگ متنوع این کشور به طور گسترده اقدام به مهاجرت تحصیلی به این کشور را می‌ کنند. یکی از جذابیت‌ های بزرگ فرانسه برای دانشجویان، امکان تحصیل رایگان در دانشگاه‌ ها و مؤسسات آموزش عالی است. برخی از دانشگاه‌ ها و برنامه‌ های تحصیلی در فرانسه برای دانشجویان غیراتحادیه اروپا هم تحصیل رایگان ارائه می‌ دهند. این موارد ممکن است بر اساس معیارهای مختلفی مانند عملکرد تحصیلی یا نیازهای خاص تعیین شود.

فرانسه برنامه‌ های حمایت مالی ویژه‌ ای برای دانشجویان خارجی ارائه می‌ دهد که ممکن است در پوشش هزینه‌ های زندگی و تحصیل به آن ها کمک کند. این حمایت‌ ها شامل انواع اعتبارات و وام‌ ها می باشد.

تحصیل رایگان در فرانسه

تحصیل رایگان در قبرس

دانشجوان ترکیه که می‌ خواهند در دانشگاه‌ ها و مؤسسات آموزشی در قبرس شمالی تحصیل کنند، امکان تحصیل رایگان دارند.  در بعضی از موارد، دانشگاه‌ ها و مؤسسات قبرس شمالی برنامه‌ های حمایتی ارائه می‌ دهند که به دانشجوان خارجی در پوشش هزینه‌ های تحصیلی و زندگی کمک می‌ کنند. این برنامه‌ ها می‌ توانند شامل اعتبارات و تخفیفات مالی باشند. اگر قصد زندگی در قبرس شمالی را دارید، شما عزیزان می توانید علاوه برای اقدام برای مهاجرت تحصیلی به قبرس، با خرید ملک در قبرس شمالی نیز اقامت قبرس را دریافت کنید.

معرفی بهترین دانشگاه های قبرس برای تحصیل

نام دانشگاه سال ساخت بورسیه رشته های تحصیلی
دانشگاه مدیترانه شرقی قبرس شمالی سال ۱۹۷۹ ۲۵ تا ۵۰ درصد بورسیه تحصیلی اقتصاد و مدیریت- مهندسی-دندانپزشکی- پزشکی-داروسازی- حقوق
دانشگاه خاور نزدیک قبرس شمالی سال ۱۹۸۸ ۵۰% بورسیه به دانشجویان بین‌ المللی‌ مهندسی، دندانپزشکی، داروسازی (به زبان انگلیسی)- حقوق (به زبان ترکی)- پزشکی (به زبان انگلیسی و ترکی)
دانشگاه بین المللی قبرس شمالی سال ۱۹۹۷ ۵۰% بورسیه به دانشجویان بین‌ المللی‌ تحصیلی در رشته های مختلف مهندسی و پزشکی
دانشگاه آمریکایی گیرنه قبرس شمالی سال ۱۹۸۵ درصد بورسیه متغیر مهندسی-مدیریت و تجارت بین‌ الملل-حقوق-داروسازی-پزشکی-پرستاری
دانشگاه گیرنه (کارینیا) قبرس شمالی سال ۲۰۱۳ به تمام دانشجویان بین‌المللی، بورسیه‌های ۵۰% و برای برخی رشته‌های خاص، بورسیه‌های ۷۵% مهندسی هوانوردی-خلبانی-حقوق-روانشناسی-دندانپزشکی-تمامی رشته‌ های مهندسی-پرستاری-پزشکی

تحصیل رایگان در چک

در چک، تحصیلات عالی به عنوان یک حق برای دانشجویان در نظر گرفته شده و برخی از دانشگاه‌ ها امکان تحصیل رایگان را برای دانشجوان محلی و بین‌ المللی فراهم کرده‌ اند.

معرفی بهترین دانشگاه های چک برای تحصیل

نام دانشگاه نوع دانشگاه شهریه دانشکده ها
دانشگاه چارلز  (Charles University) ملی از ۲،۷۲۰ تا ۱۷،۸۳۵ دلار برای مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد  الهیات حقوق – پزشکی – داروسازی – فلسفه و هنر – علوم، ریاضی و فیزیک – آموزش– علوم‌ اجتماعی – تربیت بدنی و ورزش – علوم انسانی
دانشگاه فنی چک در پراگ (Czech Technical University in Prague) ملی از ۳،۰۳۴ تا ۹،۹۲۴ دلار مهندسی عمران – مهندسی مکانیک – مهندسی برق – علوم هسته ای – معماری – مهندسی بیوپزشکی-  فناوری اطلاعات
دانشگاه ماساریک چک (Masaryk University) ملی از ۲،۲۰۰ تا ۱۵،۰۰۰ دلار برای مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد حقوق – پزشکی – علوم – هنر – آموزش – اقتصاد و مدیریت – انفورماتیک – علوم اجتماعی – مطالعات ورزشی
دانشگاه برنو چک (Brno University of Technology) دولتی از ۳،۳۰۰ تا ۷،۷۰۰ دلار مهندسی مکانیک – مهندسی عمران – مهندسی برق و ارتباطات – فناوری اطلاعات – شیمی – کسب و کار و مدیریت – معماری – هنرهای زیبا – مهندسی قانونی – مواد پیشرفته و علوم نانو
دانشگاه اقتصاد پراگ چک (University of Economics, Prague) دولتی  از ۲،۵۰۰ تا ۹،۰۰۰ دلار  حسابداری – روابط بین الملل – مدیریت کسب و کار – انفورماتیک و آمار – اقتصاد و مدیریت

تحصیل رایگان در اتریش

اتریش یکی از کشورهایی است که به دانشجوان، بخصوص دانشجویان اتحادیه اروپا، امکان تحصیل رایگان در دانشگاه‌ ها و مؤسسات آموزشی را فراهم کرده است. این کشور به عنوان یک مقصد تحصیلی محبوب به خاطر بالاترین استانداردهای تحصیلی و فرهنگ زندگی غنی، شناخته می‌ شود.

معرفی بهترین دانشگاه های ارزان در اتریش

نام دانشگاه سال ساخت هزینه تحصیل
دانشگاه علوم کاربردی FH Vorarlberg سال ۱۹۸۹ FH Vorarlberg از جمله دانشگاه های رایگان اتریش است
دانشگاه منابع طبیعی و علوم زیستی (BOKU) سال ۱۸۷۲ شهریه این دانشگاه برای دانشجویان کشورهای ثالث مانند ایران، ۷۲۶ یورو در هر ترم است.
دانشگاه ملی وین سال ۱۳۶۵ شهریه آن برای دانشجویان کشورهای ثالث مانند ایران، ۷۲۶ یورو در هر ترم است.
دانشگاه پزشکی وین سال ۲۰۰۴ شهریه این دانشگاه نیز همانند سایر دانشگاه های رایگان اتریش، ۷۲۶ یورو در هر ترم است.
دانشگاه سالزبورگ سال ۱۶۲۲ شهریه دانشگاه سالزبورگ نیز برای دانشجویان بین المللی و از کشورهای ثالث حدود ۷۲۶ یورو در هر ترم است.
دانشگاه TU وین سال ۱۸۱۵ شهریه ای در حدود ۷۲۶ یورو دارد. تا به امروز، ۳۰ درصد از  ۱۰۴۰۰ دانشجو این دانشگاه را دانشجویان خارجی تشکیل داده اند.
دانشگاه هنرهای کاربردی وین سال ۱۹۷۰ این دانشگاه که در بین دانشگاه های رایگان اتریش قرار دارد، از دانشجویان بین المللی شهریه ای در حدود ۷۴۹ یورو در هر ترم دریافت می کند.

تحصیل رایگان در کانادا

فهرست دانشگاه های کم هزینه در کانادا

نام دانشگاه معرفی رشته های تحصیلی
دانشگاه نیوفاندلند و لابرادور مدیریت بازرگانی-پزشکی-پرستاری-دریانوردی-داروسازی-موسیقی-هنرهای زیبایی-علوم انسانی-فنی و مهندسی و ….
دانشگاه مانیتوبا تجارت-کشاورزی- علوم غذایی- علوم تغذیه انسان- زراعت-طراحی داخلی و معماری-هنرهای تجسمی-مهندسی پزشکی-مهندسی مکانیک و ….
دانشگاه کنکوردیا مهندسی ساختمان-مهندسی کامپیوتر-مهندسی مکانیک-حسابداری-مدیریت-بازاریابی-مهندس هوافضا-جامعه شناسی-علوم زیست محیطی و ….
دانشگاه رایرسون مدیریت و امور مالی-طراحی و ارتباطات-حسابداری و مالی-مهندسی هوافضا-مهندسی پزشکی-مهندسی شیمی-جرم شناسی-علوم کامپیوتر و ….
دانشگاه نیوبرانزویک مدیریت بازرگانی-حقوق-پرستاری-ریاضیات مالی-علوم بهداشت-فلسفه-مهندسی برق-مهندسی مکانیک-جامعه شناسی و ….
دانشگاه آلبرتا مدیریت تجارت غذا-انسان شناسی-مهندسی عمران-مهندسی شیمی-مهندسی فیزیک-مهندسی مواد-بیولوژی-آمار-رواشناسی و ….
دانشگاه اتاوا حسابداری-انسان شناسی-اخلاق کاربردی-رشته های پزشکی و مهندسی

سخنی پایانی درباره تحصیل در کشورهای خارجی

اگر برای تصمیم گیری درباره آینده خود درباره تحصیل و انتخاب رشته در دانشگاه های داخل و خارج از کشور دچار مشکل شده اید، می توانید به بهترین مرکز مشاوره در اصفهان مراجعه کرده و سوالات خود را از آن ها بپرسید. انتخاب بهترین دانشگاه ها برای تحصیل در رشته مورد علاقه خود، می تواند در رقم زدن آینده ای روشن برای شما بسیار تاثیرگذار باشد.

اگر تجربه ای در زمینه بهترین کشورهای اروپایی برای تحصیل رایگان دارید، می توانید آن را با ما در قسمت پایین سایت به اشتراک بگذارید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

آیا می خواهید به بحث بپیوندید؟
در صورت تمایل از راهنمایی رایگان ما استفاده کنید!!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.