با ورزش از میگرن در امان باش

کلینیک روانشناسی اصفهان

سردردی که شدید باشد، عود کند و باعث آزار فرد شود بطوریکه فعالیت های او را مختل نماید، میگرن نامیده می شود. خبر خوب اینکه، شدت این بیماری با انجام دادن یکسری فعالیت های ورزشی کاهش می یابد و حتی کاملا از بین می رود. برای مثال، تمرینات ایروبیک می توانند از شدت این بیماری بکاهند. این در حالی است که ورزش های سنگین و شدید باعث افزایش درد در این بیماری می شوند. با توجه به اینکه سردرد میگرنی نه تنها بر جسم که بر روان فرد بیمار تاثیر می گذارد، مرکز مشاوره موفقیت که یک کلینیک روانشناسی در اصفهان می باشد، قصد دارد در این متن به شما خوانندگان محترم اطلاعات مفیدی در خصوص کاهش دردهای میگرنی و از بین بردن آنها با بهره بردن از نرمش و ورزش های مختلف ارائه دهد.

میگرن مانند سردردهای ساده نیست و اغلب در یک طرف سر درد با شدت متفاوت احساس می شود. فردی که به میگرن مبتلاست به هنگام مواجهه با حملات میگرن دیگر قادر به انجام فعالیت های روزانه خود نیز نمی باشد، حالت تهوع دارد و نسبت به نور و صدا و بو حساس می شود. ورزش کردن باعث می شود تا تنش های وارد شده بر بدن از بین بروند، از ابتلا به میگرن البته به غیر از زمانی که دردهای میگرنی آغاز می شوند، جلوگیری کند و به تسریع گردش خون کمک نماید. همه این عوامل باعث می شوند تا حمله های میگرن کاهش یابند. البته لازم به ذکر است که چنانچه فرد در اجرای تمرینات ورزشی دچار مشکل شد باید تمرینات را قطع نموده و با پزشک خود مشورت نماید.

کم تحرکی باعث سردرد، تشدید درد میگرن و حتی ابتلا به این بیماری می شود. می توان گفت که ورزش کردن عامل پیشگیرنده سردرد و میگرن است. البته ورزش کردن بر درمان هر گونه بیماری مانند افسردگی، اضطراب و بیماری های قلبی عروقی، موثر است.

ورزش های مفید در درمان بیماری میگرن

ورزش صبحگاهی که باعث ایجاد نظم در خواب و ازبین بردن سردرد می شود.

یوگا که یکی از موثرترین تمرینات ورزشی در درمان بیماری میگرن می باشد.

پیاده روی و دویدن به مدت نیمساعت و سه روز در هفته باعث افزایش اکسیژن رسانی و توانایی بدن و کاهش حملات میگرن می شوند.

به ورزش هایی مانند ایروبیک، والیبال، تنیس، بسکتبال، بیسبال و فوتبال و ورزش هایی که به آنها علاقه دارید بپردازید.

قایقرانی و پارو زدن بطوریکه ضربان قلب بین پانزده دقیقه انجام حرکات ورزشی تا صد بار در دقیقه افزایش یابد.

دوچرخه سواری به مدت پنج نوبت در هفته نیز به کاهش حملات میگرن کمک می کند.

کلینیک روانشناسی اصفهان

در کنار ورزش هایی که برای کاهش دردهای میگرن و از بین بردن این بیماری مفید هستند، می توان به خوابیدن کافی و داشتن رژیم غذایی سالم و مناسب نیز اشاره نمود. لازم به یادآوری است که ده دقیقه گرم کردن بدن پیش از آغاز فعالیت ورزشی و سرد کردن بدن پس از فعالیت ورزشی در درمان بیماری میگرن بسیار تاثیرگذار خواهد بود. در انتها و با توجه به اینکه فرد مبتلا به میگرن در انتخاب ورزش، میزان فعالیت ورزشی و راهکارهای مفید دیگر در درمان میگرن نیاز به همراهی پزشک متخصص دارد، مرکز مشاوره موفقیت با بهره بردن از متخصصان با تجربه و کلیه خدمات تخصصی روانپزشکی، آماده ارائه هرگونه خدمات مشاوره ای و درمانی به شما مراجعان محترم می باشد.

مرکز مشاوره موفقیت بهترین مرکز مشاوره خانواده در اصفهان

مشاوره خانواده، زوج درمانی، مشاوره قبل از ازدواج، مشاوره قبل و بعد از طلاق، مشاوره فردی، مشاوره شغلی و تحصیلی، کلیه خدمات روانپزشکی، مشاوره کودک و نوجوان، بازی درمانی، روان درمانی، نوروفیدبک، مشاوره تغذیه، ارزیابی روانشناختی و ارائه سخنرانی ها و کارگاه های آموزشی عمومی، تخصصی و پژوهشی از جمله فعالیت های مرکز مشاوره موفقیت به عنوان بهترین مرکز مشاوره در اصفهان با بهره مندی از روانشناس خوب در اصفهان می باشد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

آیا می خواهید به بحث بپیوندید؟
در صورت تمایل از راهنمایی رایگان ما استفاده کنید!!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.